Var kan jag hitta en *stor* budväska?

tgerdin

Ny medlem
Hej,

Jag vill köra ut lådor fyllda med färska nudlar till mina kunder. Lådorna är 30x40x7 cm (bred x djup x höjd) och kan inte vändas på högkant varvid väskans bottenmått måste vara minst 30x40 cm. Sedan ska man gärna kunna stapla åtminstone ett par, tre lådor ovanpå varandra (varje låda är alltså 7 cm hög). Har letat men inte hittat någon väska som rymmer detta.

Någon som har något tips på väska? Översatt i tum blir minimåtten på botten 12x16 tum.

Tobias Gerdin
grundare SVEA SOBA

Jag har faktiskt inte lyckats mäta dem (och inte heller hittat någon på Foodora som man ringa och prata med), men är inte säker på att de verkligen är 40 cm breda. Men ett bra spår att kolla upp, helt klart, och de ser heller inte så dyra ut.

Brukar ibland hamna bakom ett cykelbud med väska från Uber eats. Den ser gigantisk ut men vikten är väl måttlig.

Ta ram från kasserad ryggsäck, ordna någon som syr upp en påse med dina mått i rejält styvt och vattentätt material, profit!

Om du ska hålla på med detta länge kan det väl vara värt det, om inget annat alternativ känns rätt :)

Foodoraväskorna är tydligen bara 33x33 cm, så funkar inte.

Tack för alla andra bra förslag här i tråden, något av dem kommer säkert att passa bra!

Kör mkt mat själv.

Vekar smartare att byta lådor som du packar i om de inte får plats i de redan enorma väskorna vi använder som bud.
Varför inte leta efter mindre förpackningar till dina kunder? Har du redan tryckt upp loggor osv på ett stort antal lr så?
En annan aspekt är att mat / lådor sällan ligger särskilt bra i väskan när du väl är på cykeln om du inte har en väldigt upprått sittställning.

Senast ändrad:
Den här ser ju jättestor ut.

ScreenShot2017-02-08at16.14.26.png

Förstår vad du menar, men i mitt fall är det kanske ändå ganska lindrigt iom att det handlar om färska nudlar, och inte tillagad mat.

Tillbaka
Topp