jag kan la seja min lilla stig som ja typ hittat... om man börjar vid den lilla mataffären som kallas ¨matbiten¨ så finns de en uppförsbacke till vänster så kommer man till ett litet villområde. sen så fortsätter du upp åt vänster så kommer de en till uppförsbacke. sen när du är uppe på den lilla backen så kommer de en liten raksträcka och efter den raksträckan så kommer de en nerförs backa. sen direkt efter nerförsbacken så kommer en lite längre upp försbacke. följ den uppförsbacken till du ser en skog. sen så åker du in i skogen så kommer de en till uppförsbacke med massa stenar,rötter (typ som en downhill bana) fast gå upp för den backen och sen så kan du mountainbika där i typ 10 minuter till du kommer till ett träsk. de finns plankor som man kan cycla över träsket. när d är över träsket så kan du cycla ett litet tag tills du kommer till en grus väg. ta höger där, när du cyclat en bit in på grusvägen som är mitt i skogen så finns de 3 alternativ.
1:cycla frammot mot en uppförsbacke, då kommer man till en stig som tillslut leder till baka till denn sista uppförsbacken innan skogen, cirka 3 kilometer gissar ja på.
2: ta mitten stigen, helt vädelös stig nästan om man inte fixar till den. många stenar och träd ivägen så där blir man bara frustrerad.
3: cycla till höger upp för en backe så kommer du till en liten sjö, och om du fortsätter typ 100 meter ja kommer de en till sjö till vänster(lite svår att se).
om du har tagit mittenvägen eller den till höger så får man vända sen för att komma till baka. tillbaka vägen är typ 5 ggr så mycket roligare en dit vägen.
nu så är jag inte bäst på att förklara men jag hoppas att du fatta. själv så skulle ja inte fatta min egen förklaring haha :D
jo justeja, innan man kommer in till skogen så ska det finnar en skylt med en karta på som de ska stå Paradiset högst upp på.
http://bp0.blogger.com/_WwCxSpQsio0/R3KwlwupZeI/AAAAAAAAGRo/Q_-tWeBvdFU/s1600-h/325paradiset.jpg