Var kommer vi kunna se DH?

KOLOSS

Aktiv medlem
Som ni kanske vet så har SVT fått för sig att köpa rättigheterna för sända UCI tävlingar. Så vet vi var vi kommer se DH i sverige? Nästa helg är det tävling i Innsbruck och det verkar fortfarande lite oklart vart det kommer sändas. Någon som har mer info på detta?
SVT verkar bara bry sig om XC. Men det intressanta är ju DH-delen!

Crankworks från Innsbruck sänds ju idag till och med söndag på Red Bull TV (sänder ju även XC tävlingarna). Dual slalom och pump track idag. Slopestyle imorgon och DH på söndag som sagt. Men det är väl inte del av UCI?

Sen är det schemalagt 10-11/10 att visa på Red Bull TV från tävlingarna i Saalfelden Leogang om det är dem du tänker på.

Screenshot_20201001-224335_Chrome.jpg

Senast ändrad:
Sen är det schemalagt 10-11/10 att visa på Red Bull TV från tävlingarna i Saalfelden Leogang om det är dem du tänker på.
My bad Crankworx är inte del av UCI så det faller utanför. Detta blir relevant för world champs(leogang). Jag undrar om någon har koll på om SVT kommer sända DH tävlingen också? Så som det ser ut nu så har inte Red Bull rättigheterna att sända i sverige och SVT verkar inte bry sig om DH.

Red Bull har i alla fall sändningen på schemat i appen. Men visst, i värsta fall så är själva sändningen spärrad här i Sverige då när det väl är dags, ingen aning.

Har inte läst dina länkar men denna veckans UCI XC-tävlingar från Tjeckien har ju visats i Red Bull TV här i Sverige. Edit: verkar ju som infon på Pinkbike om rättigheter gäller just för "World Championship" från Leogang

Senast ändrad:
Red Bull har i alla fall sändningen på schemat i appen. Men visst, i värsta fall så är själva sändningen spärrad här i Sverige då när det väl är dags, ingen aning.

Har inte läst dina länkar men denna veckans UCI XC-tävlingar från Tjeckien har ju visats i Red Bull TV här i Sverige
Pinkbike artikeln dök upp idag och nämner först och främst world champs.
Utdrag ur artikeln:
In many instances, the broadcast licensing agreements allow Red Bull to broadcast the World Championship XC and DH races, and in those places, you will be able to watch the World Championships as you would during any World Cup race weekend. Globally, however, it's a bit of patchwork as some countries are not included, most notably the USA, Canada, New Zealand, Italy and South Africa.

Red Bull is still negotiating with the following territories. We will update the list when we hear more.

Argentina
Belgium (Flemish) - Rights held by VRT
Bolivia
Chile
Colombia
Ecuador
Malaysia - Rights held by Astro/Measat
Norway - Rights held by TV2 Nor
Paraguay
Slovakia - Rights held by RTV Slovakia
Sweden - Rights held by SVT
Uruguay
Venezuela

Ja, det är ju vad tråden handlar om.
VM innebär både XC och DH, och det är DH som frågan gäller. Ser du att SVT ska sända DH nånstans?
Första inlägget talar om UCI-tävlingar. Det finns väldigt många fler UCI-tävlingar än VM, åtminstone på lvg. Men det kanske är annorlunda inom skogsmulle-cyklingen.

Jag mailade SVT igår förmiddag när artikeln dök upp på PB. Enligt deras hemsida svara de på mail inom 3 dagar. Postar eventuellt svar här. Skulle vara skit om man inte får se DH VM, men som det ser ut just nu så kan inte redbull sända eftersom SVT har rättigheterna. Jag har oerhört svårt att se att SVT skulle sända DH.

Det var väl samma snack förra året, men det slutade med att Redbull fick sända både xc och dh.
Ja men nu har SVT faktiskt gått ut med att dom köpt rättigheterna och tänker följa Jenny Rissved

Är jag dum om jag tror om att det bara är att köra en VPN från valfritt land och kolla via Red Bull TV som vanligt?
Nej, det är vad vi får göra i värsta fall, Jag är mest intresserad i vad SVT planerar här

Konstigt att så "stora" namn presterar så dåligt, Hart, Shaw (inte så konstigt iofs), Kerr, Wilson osv. Med ganska stora marginaler också för denna banan.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp