Skillnaden är inte så mycket prestanda/ljusbild - den är naturligtvis bättre men inte i proportion till priset. Betty'n kostar knappt 8000 spänn så du får 10 DX-lampor för samma pris. Sätter du 10 DX lampor på cykel så kommer ju Betty'n att blekna :) Jag har dock lampan till så mycket mer än bara cykling - löpning, ridning och skidåkning t. ex. Alltså vill jag ha schyssta fästen och inte hålla på å krångla med hemmagjort jox.
Jag (eller hustrun) använder lampan nästan varje dag året runt å då e det skönt med bra grejor. Billigt är jättebra ända till den dag min fritid blir förstörd av trasig skit. Min fritid är alldeles för dyrbar för att det skall vara värt att spara ett par tusenlappar och sedan behöva fundera på om skiten håller.
Kvalitet kan ju vara subjektivt - känslan man får i en ny Mercedes kan jämföras med en 10 år gammal Renault med 15 tusen mil på mätaren. INGEN levande människa säger att Renaulten är bättre på allvar. Däremot är den kanske mer prisvärd för vissa. Jag känner många som skulle ta Renaulten och lägga mellanskillnaden på nåt annat än bil. Själv skulle jag köpt Mercan direkt om jag hade miljonen.
Om du söker prisvärt - köp DX. Vill du ha lite 'mer', vill ha service, kvalitetskänsla, garantier etc. och kan leva med priset - Lupine. Du köper en sådan lampa och har den i många år.