Var köper man Vittoria Voyager Hyper Reflex däck?

Aqua flow! Vem vill inte ha det liksom?

Vid en ytlig och snabb inspektion så är de inte helt olika Marathon Supreme men Vittoria är lite mjukare i casingen på sidorna. Borgar för en lite mer mjuk och följsam upplevelse. Ev lite känsligare än Supreme med risk för revor på sidan men iom att jag bara kommer pendla på dessa och då på asfalt så är det inte en issue.

Positivt intryck till en början.

Officiellt är de väl inte tubeless ready, men kan ju fungera ändå på vissa däck. Någon som provat att köra slanglöst på Vittoria Voyager Hyper?

Jag körde mina slanglöst.

Och på ämnet - jag köper mycket gärna ett par i 38/40 om någon sitter på det.
Det låter ju lovande. Bygger ett par hjul på DT-fälgar (XR361 och HX491) till långbänksprojektet cx/gravel/urban-pendlaren och har dessa däck liggandes. Får se hur lätt de sätter sig mot fälgkanten då...

Att köra slanglöst med däck som inte är TLR kan vara livsfarligt, särskilt med landsvägsdäck. Pga att kanttråden inte är gjord för att tåla de krafter som TLR medför. Med slang trycks kanttråden mot fälghornet, medan vid TLR försöker luften krypa runt o lyfta upp kanttråden o däcket.

Visst är det så - landsväg är ett solklart fall av olämplighet. Jag körde mina Voyager Hyper på tejpade oslanglösa fälgar med 30-35 psi i nånstans mellan 500 och 1000 mil, så det föreföll fungera iallafall för mig (och Internet håller med, förutom en rövhatt som överblåste dem).

Tillbaka
Topp