Var laga goretex i Stockholm?

Mike the bike

Ny medlem
Idag upptäckte jag att mina 1600 kronors goretexbyxor fått en reva i arselet och min fråga är förstås - Var lagar man dem om man bor i Stockholm? Vad ligger priset på ungefär och kan man fixa det själv till en billig penning? Det känns inte som att jag vill riskera att byxorna får en större reva. Därför är jag mån om att få det lagat så fort som det bara är möjligt.

=)

Här är väl närmaste servicecenter för Gore-tex plagg i Sthlm:

Stockholm
Playground Outdoor Equipment Store
Adolf Fredriks Kyrkogata 15
111 37 Stockholm
Tel: 08- 651 35 01
Kontakt: Anne Westerberg

Själv så bor jag i Umeå och har lämnat in en N2S jacka och ett par "lycra" cykelbyxor på Utebutiken (som är servicecenter i Umeå) och den sammalagda kostnaden blev strax under 300kr med material och arbete. Lagningen blev snygg och kläderna fungerar utmärkt!

/Erik

Senast redigerad av en moderator:
Japp, Playground är det som gäller. Det verkar som att "alla" andra butiker skickar trasiga gore-tex grejer dit för reparation. Har själv fått min jacka fixad där (lossade tejpar samt reva på ärmen) och det kostade inte många kronor.

/magnus

Tack så mycket för tipset. Jag får ta och bege mig dit redan imorgon. Hur är det förresten med garantin på dyra cykelkläder? Jag har inte använt mina goretexbyxor särskilt länge (köpte dem i oktober) och har inte kört omkull eller racat omkring i skogen med dem. Räknas en reva i aktern som "normalt slitage" efter så kort tid?

Svårt att säga. En reva kan ju ha uppkommit för att du fastnat med sadeln i kläderna och ryckt till, eller för att byxorna är aningens för små...

Eller så ser man att sömnsmånen inte är tillräcklig och att stygnen glidit ur tyget.

Ganska stor skillnad. Kolla med inköpsstället och låt dom bedömma.

Svårt att säga. En reva kan ju ha uppkommit för att du fastnat med sadeln i kläderna och ryckt till, eller för att byxorna är aningens för små...

Byxorna är absolut inte för små iaf. Jag tog i rejält när jag köpte dem och tog en storlek större än vanligt.

"Byxorna är absolut inte för små iaf. Jag tog i rejält när jag köpte dem och tog en storlek större än vanligt"

Ja då ökar möjligheten att du har fastnat i dem. Som sagt det är bara inköps stället soom kan svara på detta. Är det däremot ett fabrikationsfel så brukar det gå bra att klaga.

-Åke

Drygt tio år senare undrar jag om Playground Outdoor Equipment Store finns kvar eller vem det är som gäller nu? På väg hem i veckan vurpade jag och drog på mig en del skador på kläderna, tightsen är antagligen bara att slänga men hålen på jackan borde kunna fixas. Tyvärr verkar inte Castelli själva ha någon reparationstjänst eller crash replacement.

Edit: Verkar inte finnas kvar men hittade HS-Service ute i Gustavsberg eller om man vill skicka till WillFix i Umeå. Någon som använt sig av HS-Service?

Senast ändrad:
Bra tipps på hs-service!!
Såg tråden och tog en titt. Visste inte ens om att jag hade nytta av deras tjänster... Tror jag ska lämna in min gamla jacka för byte av dragkedja och impregnering...

Tillbaka
Topp