Nu är den helt klar, det gamla åbäket. Mer än så här gör jag inte på den (förutom kanske kapa växelörat och dutta färg där). Nästa gång blir det till att flytta de saker jag kan återanvända till en ny ram men denna tänkte jag ha som pendlarhoj hela det här året i alla fall. Jag har sågat, filat, duttat färg men inga större saker är gjorda.
* Det som är borttaget är fästena för bromsvajern bak och växelreglagefästena.
* Utväxlingen ligger på 2,56 och antalet skidpatches är nio.
* Framhjulet är radialekrat och byggt på ett Paulnav och Mavic OpenPro fälg, byggt av Phils tjej.
* Bakhjulet är tvåkors och byggt på ett On-Onenav och Mavic OpenSport fälg, byggt av mig.
* Pedalerna är MKS Sylvan Track med EAI remmar och korgar, köpta för en bra penning av Thomas.
* Frambromsen är en Shimano 105 Longreach som Ian tillhandahöll.
* Sadeln är samma modell som de flesta har, dvs en Brooks Swift som Bjorre sålde.
* Styrstammen är en helt ny från ca 25 år sedan som GurraG fixade för en bra penning.
* Styret som sitter på är ett Nitto Bullhorn (har även ett rakt och ett bockstyre)
* Framklingan är av märket Stronglight och köptes på Singlespeedshop
* Bakdrevet är ett Miche som köptes i Hammarby av en skotte.
* Låsmuttrarna bak är Miche och köptes på Singlespeedshop.
* Kedjan var billig (39:-) och köptes på Clas Ohlson Sickla.
* Färgen som täcker de delar som har blivit avsågade är svart och köptes på Briobutiken i Sickla.
Resten är en Miyata 110 som ser galet hög ut men jag kan stå utan att slå sönder mig, killen som hade den innan mig är ca 10cm kortare och hur han kunde ha den är för mig en gåta, men på 80-talet skulle ju tydligen cyklarna vara stora.