Våra Fixie hojar!

Våra Fixie hojar!
P7170004.JPG ht=544

Byggde om den här Miyatan i våras till fixed. Absolut inget märkvärdigt men det gav mersmak. Den har nu gjort sitt som fixed. Till denna vår har jag införskaffat en Condor Pista ram.

Våra Fixie hojar!
mytomspunnen skrev:
-------------------------------------------------------
> Det absolut bästa med den här tråden är att
> =David visat sig igen.
> Vi har saknat dig!
> Ska vi ligga?

Smickrare där.. Kram!

Våra Fixie hojar!
noob skrev:
> Jazz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > http://bikealley.walemark.se/bikes/1/2.jpg
> >
> > Om ni vill så kan ni slänga upp era hojar
> här
> > på min sida.
> >
> > http://bikealley.walemark.se
> >
> > Den är under utveckling behöver verkligen
> > testköras. Än så länge funkar sidan bäst i
> > Firefox.
>
>
> oh snygg cykel på sunkig bil!! ;D

Först NU fattade jag vad du menade med det där om sunkig bil.. Haha. Dags för en ny genre kanske?

Våra Fixie hojar!
Ocean Beach, San Francisco
480x360_1165790569_PC100074.JPG

San jose velodrome
480x360_1166940045_PC230137.JPG

Jag känner att jag tappar temat lite nu, men det här är nog den bästa baren jag varit på: Gestalt
480x360_1166487793_PC160004.JPG

dom har alltså bike racks inne i baren så att man slipper ställa sin älskling ute på gatan. Och jag har aldrig sett så många fixie-tjejer som i den här stan. Helt galet.

Fler bilder på http://rubenbroman.se/image/

Våra Fixie hojar!
Ruben skrev:
> Ocean Beach, San Francisco.....

> San jose velodrome....

....bike racks inne i baren....

....många fixie-tjejer....

suck!....fint Ruben men det är klart att du saknade lite svensk lera ellet?

/Magnus

Min pepita med suzue promax/deep-v efter parkracet:

Bilagor

• pepita.jpg
    pepita.jpg
    103.1 KB · Besök: 119
Våra Fixie hojar!
Ruben: Det där var nog en av de absolut snyggaste fix-hojar jag sett!
Den av gjorde saken liksom, jag ska lacka min röööd! Vad är det för ram förästen?

De där cafét ser också helt underbart ut! Kanske till västkusten man ska då, om man ska besöka staterna nångång!? Precis som i Sverige! :)

Våra Fixie hojar!
Jag gillar att småbarnsföräldrarna svarar redan åtta en söndagmorgon. Och på julafton dessutom.

Johan: Tack.

Magnus: Minns värsta cykelraceupplevelse är nog Masters of the Arena som du lyckligt nog fegade ur. Jag är ganska nöjd med att cykla runt på dåliga SF-vägar och i smarriga velodromer istället för tramsa runt i leran.

Eric: Tack, ramen är nog en franskbyggd tysk banhoj. Har inte full koll på den alltså.

Hej hej

Ruben

PS. Jag var i goda vänners sällskap.

PC230068.jpg

Våra Fixie hojar!
Ruben skrev:
> Ocean Beach, San Francisco
> http://rubenbroman.se/image/wp-content/pictures/48
> 0x360_1165790569_PC100074.JPG
>
> San jose velodrome
> 0x360_1166940045_PC230137.JPG
>
> Jag känner att jag tappar temat lite nu, men det
> här är nog den bästa baren jag varit på:
> Gestalt
> 0x360_1166487793_PC160004.JPG
> dom har alltså bike racks inne i baren så att
> man slipper ställa sin älskling ute på gatan.
> Och jag har aldrig sett så många fixie-tjejer
> som i den här stan. Helt galet.
>
> Fler bilder på http://rubenbroman.se/image/

Hohoo! Gissa vem som flyttar efter plugget? Gestalt, Haight-Ashbury, Avalon Ballroom, här kommer jag!

Våra Fixie hojar!
Här kommer fransyskan, färdigbyggd och uttagen på jungfruturen. Hon får heta Ameli efter rådfrågan med tjejen. Fransk Mercierram, 70-tal (?). Självmordssetup på no-name hjulpar (42x16, locktite och våld), orginal Campagnolabroms, cinellistyre, concor-sadel och orginal campaclips.

Kvar att göra; läderarbeten på styret och clips (hemmasytt överdrag i älgskinn), korta bromsvajern, vinkla om sadel och snabbfästen bort. Den porriga orginallacken kommer förmodligen sitta kvar. Om jag tar bort vajerfästena så blir det dock omlackning på MC-lackerare, tips på färg mottages gärna!

Otroligt snabb och kvick cykel, lite tungt att bryta upp branta backar men vilket flyt utförs. Kul med en schysst caféräser. Tack för inspiration Happy! :)

Ameli_1.jpg

Ameli_2.jpg

Ameli_3.jpg

Ameli_4.jpg

Våra Fixie hojar!
Hmm, min Gitane heter också Amelie, jag undrar om vi svennar borde lära oss fler franska kvinnonamn.

Ska du lacka om så ta rosa igen, rosa är en grym cykelfärg.

Senast redigerad av en moderator:
Våra Fixie hojar!
danne skrev:
> Det där sadelstolpsuppsticket är en styggelse.

Men det är ju toppen med höga sadlar!

Våra Fixie hojar!
lundatok skrev:
> Domnar inte pungen?

Tja, jag har faktiskt inte cyklat tillräckligt mycket för att ställa in den. Första turen igår. Vinklade om sadeln i dag och tog ner den en bit, de som designade concor-sadelklämman har inte tänkt mycket på användarvänligheten. Var tvungen att såga av en blocknyckel för att kunna komma åt justeringsskruvarna under sadeln. Galet konstig konstruktion.

Är dock inte helt nöjd med styret. Känns onaturligt med bromsreglaget och inte helt bra med bockstyre. Om man inte vill ha mustashstyre, vad finns det för alternativ? Ska bromshandtaget sitta sådär? Ska man satsa på ett flip-´n-choppat även på fixen?

Våra Fixie hojar!
Fixien omlackerad och klar. Klips ska på.
På sikt ska ett shysst trackstyre på med >170mm drop.

DSCF0005.JPG ht=725

Våra Fixie hojar!
Jadu boe.. Jag sitter och funderar på det, det, eller att åka till Åre en vecka och åka skidor.
Eller gå på barndop.. Har faktiskt inte kunnat bestämma mig än. Lutar åt Åre dock. :)

Våra Fixie hojar!
Eric W skrev:
> Fixien omlackerad och klar. Klips ska på.
> På sikt ska ett shysst trackstyre på med >170mm
> drop.
>

Fin hoj. Knäckt/böjd gaffel?

Våra Fixie hojar!
Jag väntar på att min ram ska komma från england (som tar hundra år med parcelforce), lätt beggad trackram...sen håller jag på att måla om mina osvarvade velocity så dom ska matcha! Så det är en bit kvar...

Våra Fixie hojar!
...och så ryktas det att det är en rossin trackcykel på väg till storstaden från staterna,
vet inte riktigt om jag vågar visa den. Men vafan, om personen är aktiv här och vill att jag ska ta ner spoilern får den pm:a mig eller nåt

X2KE22.jpg

Våra Fixie hojar!
Coolt. Nu när det börjar bli vår så är det dags att väcka denna tråd. Mitt fixie bygge väntar fortfarande lite vitala delar men sen kommer det upp i denna tråd.

Några fler som filar på vinter projekt?

Våra Fixie hojar!
Fin cykel Mikkey :),men flänsarna på framnavet lär inte hålla alltför länge....
och du verkar inte ha någon låsring?

52/16? ehhhh..nono

Våra Fixie hojar!
Jättesnygg hoj Mikkey! Du bör dock vara medveten om att kedjan blir längre med tiden och om du inte har möjligheten att flytta bak navet i takt med att kedjan blir längre så kommer du få problem ganska snart. Kontrollera också en extra gång hur rak kedjelinjen är. Det är mycket viktigt att kedjan är sträckt och att kedjelinjen är korrekt annars så kommer du råka ut för trubbel ganska snart. Gjorde själv det misstaget i början på en konverterad fixie vilket kunde ha slutat mycket illa. Kedjan hoppade och bakhjulet tvärlåste sig med en bil bakom mig - en polisbil dessutom.

Våra Fixie hojar!
Varför skulle inte flänsarna på framnavet hålla?
Att en del navtillverkare avråder från det är väl för amerikanska skadeståndsadvokater vad vitlök är för vampyrer...

Våra Fixie hojar!
Mikkey skrev:
> Danke! Utväxlingen är TUNG, 52-16

Hehe, det är manligt! =))

Våra Fixie hojar!
Tack för tipset! Jag har ca 2-3 mm kvar att spänna med denna utväxlingen på så det ska nog funka ett bra tag. (Hoppas jag =) Låsring kommer...lita på det, fel gänga på den jag hade tillgänglig bara. Men kedjelinjen tycker jag är ganska rak faktiskt, borde funka...eller tycker du det är för stor brytning???
forum4.JPG ht=544

Våra Fixie hojar!
Flänsarna håller nog sålänge ekrarna inte är så hårt uppspännda. =)

Kedjelinjen ser lite för sned ut. Det kan vara jag som är överkänslig mot sneda kedjelinjer men jag skulle ha satt en spacer innanför drevet för att räta upp den. 1mm borde räcka finfint.

Tillbaka
Topp