Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
En liten fråga till mina kära fixerade vänner (och alla andra cykelägare för den delen)... varför lägger ni inte upp era åk på Velospace? Sverige är dåligt representerat där.
Bild på en crescent som legat och skräpat i källaren som nu blivit fixed. Den fick bekänna färg på Dalarö i helgen.
Kvar att göras: linda styret, ny sadel, nya pedaler, ta bort klibbor, fixa rasslet. Själv tycker jag kedjelinjen är rak och jag kör med 3/32 rakt igenom så jag vet inte vad jag skall hitta på? Tips mottages!
czech_racing skrev:
-------------------------------------------------------
> ...
> Själv
> tycker jag kedjelinjen är rak och jag kör med
> 3/32 rakt igenom så jag vet inte vad jag skall
> hitta på? Tips mottages!
För hård kedjespänning kanske? Har du tur går kedjan av, har du otur rasar baknavet.
Arvid S:
Ajdå, kan lagren ta så mycket stryk om det är för hårt spänt? Jag vet inte hur hård den ska vara. Nu finns det inget glapp mellan trampa fram och trampa bak (om du förstår min kassa förklaring?). Vad ska kedjespelet vara vid fixed?
Bruse:
Har ny kedja men inte kollat. Kör dock med kedjelås, koscher eller inte? Får känslan att det inte är optimalt vid fixed.
czech_racing skrev:
> Kör dock med
> kedjelås, koscher eller inte? Får känslan att
> det inte är optimalt vid fixed.
Det där har jag funderat på. Hur smart är det med snabblås på fixed, utsätts den för mer kraftr än vanligt?
Kort fråga till alla hipsterflöjtar (och hipsterwannabes): Vad är grejen med att skjuta fram sadeln så låmgt det går och samtidigt tilta den nedåt så att den inte duger till annat än att åka rutschbana på?
Tanken med en sadel är ju att man ska sitta på den och det gör man lättast om den är monterad på ett sådant sätt så att överdelen är vågrät.
j galland skrev:
> mina hojjar
>
> motobecane
>
> pepita
>
>
>
kan jag få en närbild på muffarna på pepitan? ser misstänkt lika de som sitter på min trackram (typ nervex pro)
Pepitan är ruggigt fin.
Hur upplever du att det funkar med bromsen trots att du har NMSW? Funkar det ändå hyfsat? Funderar själv på om jag ska ha MSW fram eller inte på nya hojen. Då den ska gå året runt vill jag kunna köra med broms vintertid och då borde ju MSW vara bäst, samtidigt är det så mycket snyggare med NMSW.....fast kör man NMSW och bromsar på vintern så lär man ju fula sönder fälgen rätt snart?
glitch skrev:
> Pepitan är ruggigt fin.
> Hur upplever du att det funkar med bromsen trots
> att du har NMSW? Funkar det ändå hyfsat?
tycker att det funkar hyfsat, men försöker undvika att använda den, men så länge det finns gåjävlar och bilar vill jag ha den kvar.
Men det är nog som du säger, vintertid saggar man nog ner ett NMSW rätt snabbt.
Galet fin Pepita! Det suger verkligen till i bygg-magen att sätta händerna i arbete på en fin svensk orange ram i sommar. Känner mig lite korkad men jag trodde inte att Deep V fungerade bra med broms, man lär sig något nytt varje dag. :)
En liten fråga, nån som vet om phil wood dreven är kompatibla med formula style fixed naven? eller har dom specialgänga? Phil låsringarna var visst campa...
Hjulen och sadeln kom idag..
Edit: Ramen skall lackas i samma färg som det blå på sadeln såfort jag orkat dra o blanda till lite färg..
sideburn: Fortfarande fin ram det där. Mina fem ören: låt för guds skull bli att lacka om(!) och vinkla upp styret. Sadeln gör sig fräck tycker jag, bra där!
Är det tubfälgar det där?
Tack Gustav, Lacken är i väldigt dåligt skick, bilderna ljuger lite, stammen skall höjas och styret skall vinklas upp och allt sånt där får ställas in när den rullar =)
j galland skrev:
> thanks for the comments!
>
> några muffbilder till "leloy"
>
oja, riktigt najs. likadana sitter på min gamla trackram :)
Tack, det är en helt förkastlig off-the-shelf-fixie, Kona Paddy Wagon. Med övertejpad logga och bytt styre så jag är lite med i trendmatchen iallafall. Styv som ett spett, särskilt jämfört med gamla retrofixien.
pean skrev:
> Äh det är inget fel å Paddy Wagon!
Den är finfin i mina ögon men gnällerik skulle ju ha en boronkevlarkolfiberram förut för att uppnå den maximala effekten av viktbesparingar. Skönt att se att han landade hyfsat mjukt i alla fall.