Våra Hojar, del II.

Våra Hojar, del II.
Idag var det premiär för min landsvägsträning. 10 år sen sist jag tränade landsväg på riktigt. Då var det kolfiber som gällde men jag börjar lite försiktigt med en trevlig italienare i stål jag byggt ihop under vintern. En Somec från 80-talet med lågt ramnummer samt Fulcrum Racing 5 2009 hjul.

somec_klar1.JPG ht=525

Senast redigerad av en moderator:
Våra Hojar, del II.
freddiesan: Ah, vilken underbar blandning av nytt o gammalt! Det var kul att se.. Hoppas nu att ingen far med din renoverade pärla..
Har själv haft upphottad Miyata och Scott, som ngn. fattade tycke för. Lite jobbigt att få försäkringsbolaget på sin sida, värdemässigt (Folksam..). Kvitton skall ju inte vara urblekta.

Våra Hojar, del II.
Säsongens poleringsprojekt. Ska inte cyklas på, bara poleras.

Och ja, det går snabbare utan bromsar.

shimanokittning.jpg ht=544

Våra Hojar, del II.
efter år av "lurking" här så känns uppackning av nya hojjen som en bra ursäkt att göra sitt första inlägg..

img_0059-470x352.jpg

Levererad komplett med punka bak ^^

Våra Hojar, del II.
Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Säsongens poleringsprojekt. Ska inte cyklas på,
> bara poleras.
>
> Och ja, det går snabbare utan bromsar.
>
>

Snyggt åk! Bara sydstatsflaggan som fattas!

Våra Hojar, del II.
Köpte en hoj från en annons här på happy, mkt nöjd det lilla jag provat, den har däremot stått ett tag så jag ska byta kedja och en del skruvar som har ytrost, samt ställa växlarna så de tar över hela kassetten, ni som rådde av mig från att köpa ngt som funkar på backen och i stan har helt rätt, nu sparade jag massor med stålar som jag kan köpa en separat pendlare för! :)
IMG_0567.JPG ht=544

Våra Hojar, del II.
Brakastruten skrev:
> Hoppas nu att ingen far med din renoverade pärla..
> Har själv haft upphottad Miyata och Scott, som
> ngn. fattade tycke för. Lite jobbigt att få
> försäkringsbolaget på sin sida, värdemässigt
> (Folksam..). Kvitton skall ju inte vara urblekta.

Tack för omtanken men denna pärla har jag bäddat för i mitt lilla kök. Där verkar den trivas och jag kommer inte släppa ut den utan sällskap ;) Inga läskiga tjuvar ska få en chans att plocka åt sig den här. Försäkringsbolag vågar jag inte ens tänka på när det handlar om äldre ihopplockade hojar.

Våra Hojar, del II.
saibot skrev:
> efter år av "lurking" här så känns uppackning
> av nya hojjen som en bra ursäkt att göra sitt
> första inlägg..
>
> http://www.kliint.se/wp-content/uploads/img_0059-4
> 70x352.jpg
>
> Levererad komplett med punka bak ^^

Dendär kommer du att kunna ha mkt khul på. Giants Maestro-fjädring verkar riktigt fin. Även om jag bara provat deras Glory.

Och vitt ÄR snyggt.

Våra Hojar, del II.
Mårten skrev:
> Säsongens poleringsprojekt. Ska inte cyklas på,
> bara poleras.
>
> Och ja, det går snabbare utan bromsar.
>
>

Oranget (skriver man så?) är oxo snyggt. Och hojen ser mumma ut Mårten. Beprövat länkage. Men det gör ju inget, för du ska ju bara putsa...

Våra Hojar, del II.
Nu ska jag bara operera foten och fixa ny slang till bakhjulet sedan är allt redo inför cykelsäsongen.

Bilagor

• IMGP3297.jpg
    IMGP3297.jpg
    76.9 KB · Besök: 38
Våra Hojar, del II.
Har haft min Orange sedan maj 2008 men har inte kommit till skott för att plåta den. Det är ju alltid någon komponent man har tänkt byta ut och då är det inte lönt att fota och när man väl har bytt komponenten så är det en annan som ska bytas och då är det ju inte lönt att... ja ni hajar.

Här är iaf lite bild på min pärla:

orange_small.jpg ht=725

(Beklagar att mina bilder alltid blir så små. Har inte koll på det där med html-koden... Bättre bild finns på www.dittophotography.blogg.se)

Våra Hojar, del II.
Von Djuret skrev:
> Har haft min Orange sedan maj 2009 ...

Nu blev jag avis!
Jag vill också kunna resa i tiden.. =(

Våra Hojar, del II.
Von Djuret skrev:
> oj... ha, ha, nej maj 2009 är det ju inte än,
> får ändra det där...

Snygg är den och fjantig är jag, men det finns ingen som sagt att man inte får vara det ;o)

Våra Hojar, del II.
Får lägga in en bild på min mtb med nu när den äntligen är klar. Kanske passar i Visa din lätt racer-tråden också med tanke på vad det ligger för cyklar där. :) 8693g väger den in på just nu.

Bilagor

• ABCD0012.JPG
    ABCD0012.JPG
    127.8 KB · Besök: 36
Våra Hojar, del II.
lachamello skrev:
> Efter rambrott, bucklor på ny ram och ännu en
> retur till Tyskland, så är nu äntligen vårens
> skogscykel redo för en soffbild. Antar att det
> inte syns att bakbromsen saknas bromsolja...
>
>

Testvinnare från WhatMTB! De var mycket imponerade av bakdämparen. Skriv och berätta vad du tycker.

//Erik

Våra Hojar, del II.
Jag har länge varit sugen på att testa q-rings från spanska Rotor och i år kommer jag att köra dessa på linje och tempohojen. Känns helt ok på trainern i alla fall men det är ju svårt att säga om det verkligen ger ökad uteffekt med ett visst antal % som de anger.

Duger det åt Cervelo Test Team så duger det åt mig i all fall ;-)

Storkakan är en 53a men på grund av den ovala formen skall den motsvara en 55a där man är som stakast och en 51a där man är svagare om jag inte minns fel.

Team Etto i Norge kör ju med dessa på mtb också men eftersom jag är lite fundersam på hur växlingarna fram funkar när det är stökigt så väntar jag lite innan jag ger mig på det.

//Markus

Våra Hojar, del II.
cerro skrev:
> Får lägga in en bild på min mtb med nu när den
> äntligen är klar. Kanske passar i Visa din lätt
> racer-tråden också med tanke på vad det ligger
> för cyklar där. :) 8693g väger den in på just
> nu.

Den ser riktigt snabb ut cerro. Ser fram mot när snön lämnar Jönköpingsskogarna så ska vi ta och testa vad den går för också.

Våra Hojar, del II.
Grym! Ser brutalt snabb ut. Ska bli kul o känna på den lite i verkligheten sen. Senast jag såg den komplett vägde den väl ca 10kg.

cerro skrev:
> Får lägga in en bild på min mtb med nu när den
> äntligen är klar. Kanske passar i Visa din lätt
> racer-tråden också med tanke på vad det ligger
> för cyklar där. :) 8693g väger den in på just
> nu.

Våra Hojar, del II.
Rayy: Främre infästningen till sadeln används av triathlon-nissarna där man får ha sadel upp till 5cm framför vevlagret och inte som på tempo max 5cm bakom.

Ted_B: Förutom utseendet har den en sak till gemensamt med rymdskepp, den är så snabb att ingen kommer att hinna fota den "in action" och få därför kommer att tro dig när du påstår att du sett mig dundra förbi ;-)

//Markus

Våra Hojar, del II.
Köpte sadeln från Chainreactioncyles för ett år sedan. Mycket nöjd, passar min rumpa bra. Hade problem med domningar så jag chansade på denna och har haft bula sedan dess ;-)

Tillbaka
Topp