Idag kom den, min nya 29er. Billy på Cykelnetto levererade den direkt till dörren pga strul hos Marin i Tyskland där nån semester-trött lagerkille glömde att packa i min cykel. Himmla hyvens kille den där Billy, han körde ju ut hojjen till mig som "kompensation" trots att han inte hade något med strulet att göra! Tack och bock!
Efter en snabbt avverkad premiärtur är jag mer än nöjd.... nää, nu ljuger jag, jag är helt otroligt supernöjd. Jag har fan skrattat mig efterbliven på kvällens tur, så nöjd är jag! Det här är den bästa cykel jag har haft sedan min förra Pine Mountain 1993!
Jag körde min vanliga kort-tur från Bagis->Brotorp->Erstavik->Småstigar till Brotorp igen->Ovanför Bauer->över träbron->ovanför söderbysjön på Bagis-sidan->sista biten på Babyheads->Hem!
Och det gick fortare och smuttare än på Coverten. Enda stora nackdelen är att man inte kan bomba alla nedförslöpor lika hårt och inte heller droppa alla roliga drops etc på vägen.
Storleken 17" på ramen samt geometrin passade mig perfekt till skillnad från GT Peace 9er som kändes stor och bufflig för mig.
Jag tycker den upplevdes som lätt, reaktiv, spänstig och lekfull trots en del "tunga" komponenter som WTB-hjulen och Stylo vevarna.
Hämtade ut ett paket med delar på Schenker-ombudet idag också... mmm, kokosfiber-gaffel och Titan-sadel :D