Beeblebronx skrev:
-------------------------------------------------------
> Jensen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > har haft den i snart en månad, grymt nöjd.
> ett
> > litet ihopkok av delar :D sub 10 kg :D
>
> Superfin.
>
> Är det KCNC-vevparti, funkar det bra?
> Hur är Speedneedlen, har den vassa kanter och så
> som man kan fasna i när man sitter bakom sadeln
> nerför, min Edge-sadel kan haka fast ibland.
är ett kcnc vevparti ja. deras nya riktiga 2x9 vevparti. har inte kört många turer, men det jag kört, så hare funkat utmärkt. lite tight mot korgen på framväxeln bara. eller extremt tight. men det funkar o ska testa me lite andra framväxlar, så som racerframväxel.
speedneedels bekräftar snacket om att stoppning inte är allt, utan formen är viktigare. absolut skönaste sadeln jag haft. gäller ju dock att man sitter på den som man ska göra på en sadel, alltså på de bakre delarna av sadeln. att den saknar stoppning i mitten, är tunes motsvarighet till selle italias hål, som de brukar ha i mitten för att avlasta lite :D men smaken är ju som baken, delad.
kanten bak uppfattar jag inte som så vass, där går ju stoppningen/skinnet över kanten å rundar av den. o rätt avrundade kanter bak. fram är den lite vass o kan greppa byxorna lite, men det tycker jag slr o de flesta lätta sadlar gör. är så nöjd me den att jag överväger att köpa till racern me.
utan cykelbyxor är dne lite hård, med cykelbyxor är den perfekt. o har inte fått ont i baken som jag fått av andra sadlar. inte i närheten av lika mycket i alla fall. vet dock inte hur den ä på racer där man sitter hela tiden typ, jämfört me mtb där man står upp en del.