R Skrev:
-------------------------------------------------------
> .Z.: Ser i din profil att du har en Prometheus.
> Kul! Hur är den utrustad och vilken ramstorlek är
> det?
För er som inte vet vad en Prometheus är så kan jag berätta att det är en handbyggd Gary Fisher titanram som tillverkades mellan -88 - typ -90 (inte riktigt säker på när man slutade). Den tillverkades i mycket få ex. & så vitt jag vet så såldes bara 3 ex. i Sverige...
R: Det är en 20" inköpt -91. Tävlade på den tiden & skulle som John Thomac bryta trenden med små ramar, den är därför idag löjligt stor för mig & mina 1,84. Utrustningen är gammal & blandad, ska försöka memorera.
Gamla XT, nav & växlar. Självfallet toppmonterade reglage.
Cocks Broos vevparti.
Nån typ av Ritcheyfälgar.
Use titanstolpe & självfallet flightsadel.
Titanstyre, märke?
Pedalerna? Dom där som ser ut som plastklumpar med öglor på, klart bäst i lera (för att inte säga snö!)åtminstone på 90-talet!
DiaCompe bromsar.
m.m, m,m...
P.g.a. dess storlek så har jag faktiskt touringutrustat den & b.l.a kört runt vänern på den samt gjort ett par norrlandsresor med den under de senaste åren (bor i Bohuslän). Den är super som touringhoj för mig men väl så stor i skogen...
Om inte jag missuppfattat det hela så är den en av tre som importerats till Sverige & är en mycket ovanlig modell som bara tillverkades i några 100 ex. Många av dessa finns nog dock kvar med tanke på dess stryktålighet.
//Larsa