Våra hojar!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våra hojar!!!
One more try...Blir till o lägga upp lite till imöra.

3_IMG.jpg

Våra hojar!!!
Tack lundatok... visste inte de fanns en sån sida=)

som sagt en rätt så värdelös hacker men cykla o diska kan jag.

Våra hojar!!!
freeeeeeride :)

vi får se vad som går snabbast på keps cup. <9,0 kg hardtail eller heldämpad komfortcykel. nu har jag ju vilat mig i form ett tag, så lite träning på det så kommer det gå undan.

Våra hojar!!!
Såhär har jag tänkt mig Wilier:

>Styrstam: Ritchey WCS - Finns det något bra alternativ? (Syntace F99 kanske)

eller kanske Oval Concepts som jag tycker är lite snyggare, men WCS och Syntace är helt ok! Har inte bestämt mig än.

>Styre: Syncros (skall bytas när jag har pengar) - Kör Ritchey WCS och det funkar bra, vad har du tänkt dig.

Det blir nog ett Maxm MX-5 om inget inträffar.

>Sadelstolpe: Syncros (skall bytas när jag har pengar) - Fick min nya USE carbon pave idag :D Det blir samma som för dig!

Sadel: SDG Satellite Titanräls (skall bytas när jag har pengar) - Köp en SLR 99g Blir nog samma som dig där också!

>Funderar även på att byta pedaler, funkar look pedalerna bra?

Lookpedalerna funkar utmärkt, men jag tror att du får mer pedal för pengarna om du köper originalet! Eggbeater steel tror jag ger mest pedal för pengarna, men om man kan lägga mer så blir det lite lättare=)

>Sen hoppas jag kunna köpa Nokon broms/växel wirar

Man kan juh alltid hoppas! Hoppet är det sista som lämnar människan=)

Kan det ha varit Bravado, Karakoram, eller den som sålde bäst Tequesta som du tänkte på? Enda som jag kommer på, på P är Palomar(som var deras billigaste) eller Pantera(fast den var Alu från åtminstone 97)

För tillfället väger Zaskar:n rätt mycket! 10,8 kg (Syncros bly etc.)

/Erik

Senast redigerad av en moderator:
Våra hojar!!!
De va de värsta!!! Förolämpling micke är va de är... Freeride? Så mkt race och xc i den nya generationen de kan bli förutom Reba team gaffeln som jag satte på för jag inte vill ha problem med den under året. Tror nog att jag tjänar rätt så bra på den goda komforten i skogen i längden=)

Keps cup får jag se hur de blir. ska köra igenom det men satsar på o få en lite senare form så jag kommer nog inte ligga i toppen där utan köra det för som bra träning. Jobbar du nåt på slätdraget då micke?;)

Våra hojar!!!
undra om det inte var psychlone eller nåt sånt, ingick i deras ramset serie tillsammans med Zaskar LE och den där i titan som jag också glömt namnet på.

Våra hojar!!!
bahhh.. bortförklaringar.. det är ju keps cup som är alla cyklisters säsongsmål :)

slätdraget.. nej.. just nu jobbar jag mest framför datorn och tv'n, och korsordet. nu har jag bakat två gånger på tre dagar också. men imorgon kanske jag är frisk och kan köra lite.

jag får nog också en sen form.. maj kasnke :/

Våra hojar!!!
Xizang LE (polerade titanrör)... långt senare kom en billighetsvariant (made in Taiwan) i titan som hette Lightning.

Våra hojar!!!
TommyE Skrev:
-------------------------------------------------------
> Xizang LE (polerade titanrör)... långt senare kom
> en billighetsvariant (made in Taiwan) i titan som
> hette Lightning.

Ahhh, tack. Kom du ihåg stålramen oxå?

Våra hojar!!!
Lite fler bilder:

Judy_XC_96_016.jpg

I_20_skogen.JPG

Ser nu när jag slår upp katalogen från 97 att de säljs som lösa ramar. Glömde kolla där...

Xizang var gjord i USA 3/2.5 Titan, högpolerad. Psyclone:n var i True Temper GTX CrMo. Lightning gjordes som ihopsatt cykel med billigare komponenter som LX, STX osv. fast den var som GT skriver "genuine USA-made 3/2.5 titanium alloy and couples it with the ultimate titanium manufacturing method: an evacuated welding chamber which assures absolutely perfect, contamination-free welds."

/Erik

Våra hojar!!!
Drifter Skrev:
> Tja, min tunga Zaskar väger 10,8. Känns som en fis
> i vinden jämfört med 18 kg! Vad väger ramen
> Kapsylen?
>

Jag vet tyvärr inte vad bara ramen väger,men den är lättare än den ser ut....

Våra hojar!!!
Jag är bara nyfiken på när det här blev tråden "Vi som är nostalgiska över ett hi-endmärke som inte finns längre"?

Våra hojar!!!
Profeten Skrev:
> One more try...Blir till o lägga upp lite till
> imöra.
>

när ska du sätta på däcken? att köra på bara slangarna kommer inte hålla länge.. ;)

Våra hojar!!!
Drifter Skrev:
> Freddan: varför gjorde du dig av med dom??
> Race-modellen var riktigt snygg! Vart var ramarna
> tillverkade och vilket material var dom i? Vet du
> vad dom vägde? Min ram ser ut som en blandning
> mellan dina om man kollar noga. Bakgaffelns
> dropout på Team-modellen ser ut som min och
> underröret på Race-modellen ser ut som min.

Ja Race-ramen ser man ganska lätt varför jag gjorde mig av med. Tror bara jag körde två tävlingar med den. Fanns inte i den storleken jag ville så jag chansade.. Men det blidde inge vidare. :) Sålde ramen och köpte en Team i rätt storlek från SuperGo för lite mer än halva priset mot i Sverige. Runt 6000-7000 tror jag det hamnade på. Truvativ-armarna var nästan alltid av tycker jag. Vevlagret sprack i parti och minut..
Teamen sålde jag komplett för ett par-tre år sedan när jag var sponsrad.

Team-ramen var svetsad i USA och Race i Taiwan. Easton elite i Race och Easton Ultralite i Team-ramen.

Vikten.. Om jag minns rätt.. Teamen var mycket mycket lättare än Race iallafall. Teamen runt 1500-1600 i min storlek och Race runt 1900..

Dropoutsen är desamma.. På Team-ramen har dom bara tuggat lite med fräsen i dem också. Numera ser man de dropoutsen på varannan cykel.

Ja underröret på Race är nog största jag sett. Fruktansvärt styvt och snyggt. Men Teamen var såå mycket skönare att cykla. :) Så att de minskat underröret gör nog bara din cykel lite bättre att cykla på. :)

Våra hojar!!!
danne Skrev:
> Jag är bara nyfiken på när det här blev tråden "Vi
> som är nostalgiska över ett hi-endmärke som inte
> finns längre"?

Igår såklart, när skulle det annars ha hänt? Ursäkta, tråden får väl gå tillbaka till sitt ursprung.

Våra hojar!!!
Profeten Skrev:
> Freddan skrev:
>
> Grym! Då var det den ramen vi försökte klämma ner
> i transportväskan jag kom in med i julas. :)
>
> Stämmer bra det=) Fick du ner hojen i väskan sen
> el?

Fick tyvärr lämna tillbaks den. Min ram var knappa decimetern längre än din S-work och inte centimetern visade det sig. :) Vi måste ha vänt tumstocken åt fel håll, stått med ryggen åt öst eller nåt. För galet blev det. :) Men men.. Kanske börja med bmx istället..

Våra hojar!!!
Postar en bild på min racer. MTBn är under rejäl ombyggnad så en bild på den får komma senare.

sykkel.gif

Våra hojar!!!
En liten detalj av cykeln som så sakteliga skall monteras ihop. Ny USE alien carbon på plats å den matchar sadeln fint.

Ram+stolpe%201.JPG

Våra hojar!!!
Kolla in den klistrade tråden längst upp! Fel på serven

[Edit: Max hann visst före... ]

Våra hojar!!!
Profeten Skrev:
> La jag upp för många bilder på min cykel?

japp.. Alldeles för många.. ;)

Våra hojar!!!
Hehe...vafasen ja är inte så haj på de här med datorer. o det där meddelandet om krashen missade jag då jag var ute o hojade på snöbelagda ekerö i solsken=)

Crosmax äger!: ska kolla om jag har kvar bromspinnarna..och vad de kan kosta. vette fasen bara vart jag la dem. Konstigt du inte fick med bromspinnar till hojen..hmm. Men de är nog olika gängor till olika cyklar.ja kunde inte sätta i vilka pluggar somhelst.

hmm..kanske ska nöja mig med o lägg upp en bild till när man har kapat styret,gaffelröret och satt på sommardäck=)

Våra hojar!!!
Micke S: Inte träpluggar såklart! Finns gummipluggar oxå..svarta så de blev bra=)

Alla pluggar är inte träpluggar;)

Våra hojar!!!
Crossmax äger!: Har inte kikat ännu...är hos tjejen o pinnarna ligger på jobbet om de finns några kvar=) o jobbet är jag inte på förrens på måndag.

gonattgonatt

Våra hojar!!!
Jag har oanvända v-bromspinnar som suttit i en Avanti-ram och ett par som suttit i en Manitou-gaffel om det är av intresse. :)

Senast ändrad:
Våra hojar!!!
Visst, de vore schysst, men jag avvaktar tills profeten svarar. Men visst har alla bromspinnar samma infästningsdiameter?

Våra hojar!!!
nej. dte är olika bromspinanr till olika ramar. så kolla upp vad du behöver inann du köper.

Våra hojar!!!
Du Wilier. Jag tror nog att du får priset för mest osmakliga sadel någonsin. Den gräsliga tingest som sitter på racern i bakrunden på din bild slår allt. =)

Våra hojar!!!
Doktor Englund Skrev:
> Du Wilier. Jag tror nog att du får priset för mest
> osmakliga sadel någonsin. Den gräsliga tingest som
> sitter på racern i bakrunden på din bild slår
> allt. =)
>

O shit, den var snygg. Hade gärna haft den i denna färgen men tyvärr så ljuger bilden. Den har ungefär samma blodröda färg som ramen, det är något med min mobilkamera som förskönade den.
Annars gillar jag utseendet på den bruna sadeln som hänger närmst i bilden, en tidig Fizik med elastomerdämpning. Grymt tung och obekväm så den får tyvärr se sig passerad av en vit Flite som kommer matcha snön fint (det är ju ändå på vinterhojen).

Våra hojar!!!
Här kommer mitt bidrag till den långa långa tråden

Mitt nya skötebarn

pbpic393171.jpg

Bråtmaskin

pbpic393172.jpg

Sedan har jag en bastard som jag tror skall göras om till en SS, vi får se hur lång tid det projektet tar...

Våra hojar!!!
Du Baltazar, det där var Sexigt värre!!

Återkom om gaffeln, det är en platinum va?

/Franz

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp