Våra hojar!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våra hojar!!!
Min nygamla Univega som fått lite mer SS-touch. Slipat spacklat och lackat.

Det värsta är att jag hade tänkt använda den som min pendlarcykel men nu vet man inte om man vill lämna den ute efter allt jobb man lagt ner! :)

Nästa steg är att skaffa UST-fälg bak och en snyggare lösning för kedjespänningen. Kvalar in på rimliga 10kg!!

Våra hojar!!!
Haha! Så cool Harri.

Men vad står det på sadelröret?

Våra hojar!!!
räcker kedjan till att köra på "den andra" växeln?

Jag satte på ett par conti sport contact på min SS och kör 42/16. Verkligen perfekt för pendling.

Våra hojar!!!
Trevlig cykel Harri med färgsättningen och allt. Vevparti med kompassriktning där vevarmen pekar mot göteborg i väster.

Våra hojar!!!
Skrivet av cal idag 13:09
>Haha! Så cool Harri.
>
>Men vad står det på sadelröret?

Tackar! :)

Tja, kladdade dit lite bokstäver för betäckningen för stålrören plus ramstorleken, tänkte det kunde vara trevligt att ha kvar.

---

Skrivet av rikard idag 13:10
>räcker kedjan till att köra på "den andra" växeln?

Nej, jag hade tänkt spänna runt en kedja och ha den som 'bashguard'. Få se om det blir av.

---

Skrivet av Obed idag 13:13
>Trevlig cykel Harri med färgsättningen och allt. Vevparti med kompassriktning där vevarmen pekar mot >göteborg i väster.

Tack, blev rätt nöjd med färgsättningen jag med, ser nästan ut som det var planerat. ;)
Funkar bra med ljust fram och mörkt bak. Synd på sadeln bara som är blå..

Ja, det pekar åt det hållet jag vill åt!

Våra hojar!!!
the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> Fett grumt Harri!

Tackkurur!

> Ska bli kul att se skönheten IRL sen.

Visst, men du får inte gå för nära, jag har bestämt mig för att det är ett konstverk så den skall betraktas på avstånd! Annars syns alla mina 'missar' för tydligt. ;)

Våra hojar!!!
Men du ska väl lera ner henne på kullen i år me?

the_TnT skrev:
> Fett grumt Harri!
>
> Ska bli kul att se skönheten IRL sen.
>
> När jag ändå är i tråden och skriver finns här en
> liten spionbild på Pricken:
>
>
> Det är några ändringar kvar innan hon är klar, men
> på ettårsdagen ska hon vara färdigpyntad och fin.
> Det blir tårtkalas på Åreskutan precis som det
> blev dopcermoni där förra året ;)
>
> Carpe Diem!
> C6H2(NO2)3CH3

Våra hojar!!!
Jerry skrev:
> Men du ska väl lera ner henne på kullen i år me?

Ja, inte tänker jag då bara traktera henne på ÅMM. Då skulle jag byggt en helt annan hoj från start! Highline ... mmm ... *gurgeldreggelljud alá Homer Simpson*

Våra hojar!!!
Bianchi oskar skrev:

>
> ush ush ush!!! stöd, lås, någon sketen metallbit
> på sadelstolpen, tycker mig se en ringklocka och
> skärmar!
> det är ju förfan ingen citybike ;) plocka av allt
> krafs ffs :P
>
> utan skiten så är den nog snygg.......
>
> edit: en bianchi ska man inte behandla sådär...

He he...Beror ju på vad den skall användas till. Lås(godkänt) behövs ju då den står ute! Fotstödet är ju bara praktiskt. Och cykeln används till allt så det får vara grejer på det.
Metallbiten på sadelstolpen är för "Springer", kommer att ta bort den när jag fått hunden att lyda som jag vill med koppel. Nu behövs Springer för att fästa fast hunden då han ej lyder eller bara trotsar.
Sen är jag väl en j#kla motionscyklist.

Våra hojar!!!
Fin budgetbygge. Lackeringen är lite tillkrånglad i min smak, men färgerna är rätt. Synd på färgen på sadeln. Förslag till pedaler: Wellgo LU-C28:
LU-C28.jpg

Våra hojar!!!
Får väl lägga upp en bild på mitt nyförvärv också även om nog många har sett den i en annan tråd redan ;-)

Det är alltså en Marin Rift Zone i 13,5" storlek med Fox fram/bak och Avid Juicy 5 skivbromsar mm.

prem3.JPG

Bosse

Våra hojar!!!
ErikPe skrev.
Snyggt tagen bild!! Motiver är väldigt stilrent!! snyggt

Menar du min bild? isf tack ;-)

Bosse

Våra hojar!!!
Mattias(Thn) skrev:
> Dags för uppdatering...
>
> Min nya Epic, byggde ihop det sista idag.
>

Gillar din Epic... den e smutt. Najs färg och en härlig bakdämpare

Våra hojar!!!
Lonewolf: Din Marin Fift Zone är super snygg! Ett stort grattis! Väldigt snyggt med silver ram/gaffel och svarta däck/hjul och andra komponenter. Tummen upp!

Våra hojar!!!
Tänkte jag kunde visa mina hojar.
Giant NRS4 2003 års modell, något uppgraderad med RS Reba med Uturn och skivbromsar.
nrs4-2.jpg

Den gamla som knappt används längre, Alpinestars AlMega XT från tidigt 90-tal tror jag. Konverterad till singlespeed.
almegaxt-2.jpg

Våra hojar!!!
En del har ju sett mitt nyförvärv också men jag lägger upp ett par bilder här.
Det är alltså en Gary Fisher Sugar 293 -04 som fått Hayes HFX 9 hydraliska skivbromsar. 29" hjul är det ovanliga på den som faktiskt fungerar bra (hitills iallafall).

gf2.JPG

gf1.JPG

Våra hojar!!!
Lonewolf skrev:
> Det är alltså en Marin Rift Zone i 13,5" storlek
> med Fox fram/bak och Avid Juicy 5 skivbromsar mm.

Fasen, den är läcker den där cykeln Bosse!

Riktigt cleant och sobert!

Våra hojar!!!
Öviksmicke, snygg cykel och väldigt fina bilder!
Jag är också från Ö-vik och blir lite nyfiken på vilket berg du varit och tagit bilderna på?
Ha det så bra!
Mvh björn

Våra hojar!!!
Efter en lång, alldeles för lång vinterdvala så fick jag idag ta ut min svart i fria luften, halleluja. Det är så roligt att köra på denna cykeln så jag konverterar snart till italienare. Byte till kortare styrtapp, från Ritchay WCS 130 mm till Syntace F99 105mm vilket gjorde susen för nerförskörningen. Nokon höljerna tillsammans med XTR V-broms, ceramic fälg å biltemabelägg - sånt grymt bett i bromsarna.

Stämningsbild vid rådasjön
Hingsten%20vid%20sj%f6n.JPG

Solar sig vid ett träd i skogen
Ett%20tr%e4d.JPG

Visar framändan för att göra sig fin, 530mm styre med racerlinda!
Frontning.JPG

Ny USE stolpe för att matcha sadeln, Pave varianten, racerkomponenter och mtb hör ihop.
En%20sadel.JPG

Våra hojar!!!
Fredrik Larsson skrev:
> Wilier: Mysig!! Vad väger den just nu?
>
> //Fredrik -
> Riktiga män har minst 200mm

9432 gram.

Våra hojar!!!
Ja då var det väl dags att lägga ut min hoj här då! Har dock ingen serverplats för att kunna lägga upp en bild, nån som kan hjälpa mig med det?

Har haft skönheten i 10 dar nu :). En Bergamont Evolve Enduro Light med SRAM X-9, Minute 3.00 130mm, Swinger air 3-way 140mm, Tatoo Atomic dics 20, Louise FR 180mm etc... Och hela härligheten väger bara 12.8kg (utan pedaler). Fick den för "endast" 20 000:-!

Är supernöjd än så länge men har fortfarande inte satt den på svårare prov. Ska snart åka till en backe med lift så att man får lite utförsåka av :). Kan tillägga att jag just nu bor vid randen till the Black Forest, mumma!

Senast redigerad av en moderator:
Våra hojar!!!
beone skrev:
> Ja då var det väl dags att lägga ut min hoj här
> då! Har dock ingen serverplats för att kunna lägga
> upp en bild, nån som kan hjälpa mig med det?

Lägg upp bilden på ...pinkbike.com Där skaffar du dig lätt ett medlemskap eller vad det heter. När bilden är inlagd där är det bara att lägga in den, enligt följande om du inte redan vet det: Högerklicka på bilden i Pinbike och titta på egenskaper, där kopiera du bildens adress som sedan klistras in här på inlägget mellan två st klammrar av detta slag [] ..... [] där det i den första står: img och i den andra står: /img

Våra hojar!!!
Passade på att ta ett par bilder på min gamla Bianchi idag, innan den plockades isär... behöver några delar till nästa bygge.. :)

Efter upptäckten av ett par sprickor i styrhuvudet och ena bromsfästet har den bara fått se lite asfaltetad väg, och några pass på trainer... Stackars ram.

Bianchi x36al -98:

Juho cykelmästaren reprezentin'! :)

Våra hojar!!!
roger! den bianchin va skitfin! hade en nästan lika dan (X32al -98) som jag spräckte :( fan att jag började streeta med den :@ den är ju läcker! ären köpt hos juho?

va det deras värsting 98?

Våra hojar!!!
the_TnT skrev:

Fasen, den är läcker den där cykeln Bosse!

Riktigt cleant och sobert!

Kul att du delar min uppfattning om den ;-)

Doktor Englund skrev:
Men du Bosse, det är väl inte reflexer du har i hjulen?????

Jag gillar den där Marinen.

Jo dessvärre så sitter det såna på men dem ska bytas mot lite 3M reflextejp bara jag hinner få tag på det!

Vet du, det gör jag med ;-)

Bosse

Våra hojar!!!
Bianchi oskar skrev:
> roger! den bianchin va skitfin! hade en nästan
> lika dan (X32al -98) som jag spräckte :( fan att
> jag började streeta med den :@ den är ju läcker!
> ären köpt hos juho?
>
> va det deras värsting 98?

Nej, de är inte speciellt hållbara, de där!
Köpte den -99 av cykelmästaren. Precis som du, till ett saftigt nedsatt pris!
Tror toppmodellen på den tiden hade titan-ram...

Våra hojar!!!
> Nej, de är inte speciellt hållbara, de där!
> Köpte den -99 av cykelmästaren. Precis som du,
> till ett saftigt nedsatt pris!
> Tror toppmodellen på den tiden hade titan-ram...

föresten reklamera den om den har spruckit! min sprack och jag fick en bianchi 7700 mutt ram (dubbelreducerad) för 750kr!! testa med det!

edit: en sån ram fick jag

pbpic392091.jpg
så testa me deh :P

Senast redigerad av en moderator:
Våra hojar!!!
>"Tror toppmodellen på den tiden hade titan-ram..."

Det stämmer. Och den var väldigt dyr också (pga att det multiformade diagonalröret tog mycket lång tid att forma), runt 50 000 kr komplett cykel i Sverige. Ramen/cykeln fick väldigt bra betyg i MBA också. Då och då dyker det upp begagnade Martini Racing ti mtb och racers på eBay till ganska rimliga pengar.

Våra hojar!!!
min_trek.jpg

bilden togs igår. jag är så förbannat förkyld så det har inte blivit nå cyklade med mina nya hjul och däck än.
cykeln är fin, men lägg märke till blommorna nertill... våren är på gång.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp