Våra hojar!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våra hojar!!!
Stålhästen får väl vara med här också då... :-)

img_0014.jpg

Ram: DMR Sidekick2 12"
Gaffel: Marzocchi MX Comp 105mm 2005
Bromsar: Hope Mini, Goodridge slangar
Hjul: Mavic XM321, DT Comp ekrar, XT Discnav, Continental Diesel däck, Continental slangar
Drivpaket: PC99 kedja, SRAM PG950 kassett 11-34, LX vevparti med DMR Saturn 32t klinga, E-thirteen STS bash/kedjestyrare, SRAM Attack Trigger reglage, Wellgo "V8 kopia" pedaler.
Styre/stam/grepp/stolpe/sadel: DMR Wingbar 68cm, Titec knucklehead DH 90mm/25grader, Race Face Good'n'evil, DMR seatpost, DMR jump seat elite.
Vikt: ? ointressant... ;-)

/Leo

Våra hojar!!!
Fin cykel Leo! Som Steelisreal skrev, tur man inte har några extra pedaler liggandes... :D

Våra hojar!!!
?? sitter den där däparen verkligen rätt? har aldrig sett den sitta upponer på en hojj :D men någon gång ska ju vara den första :D:D

Våra hojar!!!
var så när jag köpte den... har ingen aning om hur den ska sitta men den funkar iaf och det är huvudsaken :)

Våra hojar!!!
sa aldrig att det var fel, menade i alla fall inte det, utan snarare att man sällan ser det.

Våra hojar!!!
Dewe skrev:
-------------------------------------------------------
> Det ser rätt ut... drop-outsen på framsidan.
>
> /J

Tjena! Rakt in i skavrån utan att passera gå.. Drop-Outs finns inte på bakdämpare som jag misstänker att Baltazar menar.. :P

Skamvrån på Baltazar också då han svarade okej på ditt påstående.. :P

Våra hojar!!!
Den som har flest cyklar när han dör vinner! Och LEO leder med hästlängder.... ;-)
Lyllos dig!

Våra hojar!!!
Kneecap (fd Kneecap Frost) skrev:
> Tjena! Rakt in i skavrån utan att passera gå..
> Drop-Outs finns inte på bakdämpare som jag
> misstänker att Baltazar menar.. :P

Inga drop-outs på bakdämparen, vad är det du säger människa? :-)

Jag läste upp-och-ner men fattade bak-och-fram. Trodde han medade dämparen. Fram alltså.

Är det ok med strut-hatt istället?

/Johan

Våra hojar!!!
Nu är den klar. Min senaste cykel för stökigt bus. Fotad på lite trist ställe men den syns i alla fall. Ser fram emot många fartfyllda dagar tillsammans med henne.

pbpic462379.jpg

Våra hojar!!!
Den såg läcker ut.

Vad har du för komponenter på den?

/Jerry

erik_k skrev:
> Nu är den klar. Min senaste cykel för stökigt bus.
> Fotad på lite trist ställe men den syns i alla
> fall. Ser fram emot många fartfyllda dagar
> tillsammans med henne.
>
>
>

Våra hojar!!!
Jerry skrev:
> Den såg läcker ut.
>
> Vad har du för komponenter på den?
>
> /Jerry

Gaffel: Z150fr
Bromsar: Hope Mono M4
Vevparti: FSA Gravity
Vevlager: FSA Platinum
Kedjestyrare o Bashguard: FSA Chain Pimp
Styrstam: Easton Vice
Styre: Pazzaz
Styrlager: Ritchey Scuzzy Logic Pro
Bakväxel: XT
Kassett: LX
Kedja: LX
Baknav: XT
Framnav: Nåt Shimano för QR20
Fälgar: Mavic 321
Däck: Continental Gravity 2.3

Säkert glömt något men nåt i den stilen.

Våra hojar!!!
Dewe skrev:
> Kneecap (fd Kneecap Frost) skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tjena! Rakt in i skavrån utan att passera
> gå..
> > Drop-Outs finns inte på bakdämpare som jag
> > misstänker att Baltazar menar.. :P
>
> Inga drop-outs på bakdämparen, vad är det du säger
> människa? :-)
>
> Jag läste upp-och-ner men fattade bak-och-fram.
> Trodde han medade dämparen. Fram alltså.
>
> Är det ok med strut-hatt istället?
>
> /Johan
>

hahaha, i vilket århundrade trodde du att jag var född i :D:D hahaha
om du tittar lite tidigare i tråden så skulle du se att ja kör manitou oxå :D:D så ja vet att archen ska sitta på baksidan :D:D i och för sig ryker dämparen snart, men ändå.

Våra hojar!!!
Vet inte om jag postat något i den här tråden förut. Här är Surlyn iallafall, under en liten paus i skogen.

Lovsta_2005-04-17%20041.jpg

Hoppas inte Johan A misstycker om bildlånet.

Kortfattad spec:
Surly Crosscheck ram/gaffel
Campa Mirage-komponenter förutom bakväxel/nav som är Veloce
Specialized MTB-vevparti 32/44
Kalloy sadelstolpe
Velo sadel
Lånad styrstam
Salsa Bell-Lap styre
Michelin Jet S Cyclocross 700x30

Helnöjd med det åket!

Våra hojar!!!
Baltazar skrev:
> hahaha, i vilket århundrade trodde du att jag var
> född i :D:D hahaha

Hmm... låt mig se... (upplägget är givet). Jag svarar: tjugohundratalet? :-D

Nej, nu klipper vi denna diskussion. Jag lovar på heder och samvete att jag ska läsa innan jag svarar nästa gång.

/Johan

Våra hojar!!!
Min gamla vardagshoj (Explosif -93) som har hängt med i över 10 år, sommar som vinter.

pbpic442567.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Våra hojar!!!
[OT] Hehe... lyckat av tjuven :) påminner om när jag ååå pappa skulle ut och åka tåg i scwheiz så blev vi stoppade av tullen när tåget skulle gå om 10 minuter... så sprang pappa ut med badbyxer i näven och såg lite förbannad ut... det roliga var att mannen som ståg i tullen trode att det låg en pistol i badbyxorna så vi fick forsätta i 200.... vi hann med 2-3 minuters mellanrum har jag för mig :P

Våra hojar!!!
stilig Kona där Orv!
jag har en Explosif ram från -94 liggandes i ett hörn i garaget, på min ram är det undre ramröret lite kantigt el har pressveck kanske man kan säga men det ser inte ut så på din hoj?
bara lite nyfiken :-)

Våra hojar!!!
vertical skrev:
> jag har en Explosif ram från -94 liggandes i ett
> hörn i garaget, på min ram är det undre ramröret
> lite kantigt el har pressveck kanske man kan säga

- Njaej, det enda lite udda med ramen är att sadelröret sväller ut i sidled någon decimeter ovanför vevhuset. För några år sedan innan den pulverlackades filade jag bort skruvöron för skärmar på ramen. Inga originalkomponenter finns kvar efter ständiga små budgetuppgraderingar. Dekaler är hemmagjorda - scannade, vectoriserade och tryckta på vinyl från loggor som pillades bort från en Kona från 2000. Ja ja, nog om den, måttligt intressant för forumet ...

Våra hojar!!!
har ju uppdaterat hojjen lite, så då får man väll uppdatera bilden här då :D:D

hojjenklar1.JPG

nygaffel.JPG

ganska precis 10 kg, o då med rätt tunga hjul :D

Våra hojar!!!
mm, trodde ja hade prickat rätt när ja satte på en metallic röd gaffel, men me facit i hand blev det ruskigt mycket bättre me silver :D:D

o snabb, ja en hojj blir ju aldrig snabbare än sin motor :D men det finns inte mycket o skylla på när det går dåligt nä :D:D skulle dock vilja ha lättare hjul

Våra hojar!!!
:D:D:D mest nöjd är ja me ramen o framför allt gaffeln. gaffeln blev en riktigt uppsving. värd sina 4 lappar.

Våra hojar!!!
ebay :D:D:D

monterad men aldrig använd, o det tvivlar ja inte en sekund på me tanke på skicket som det var på den :D:D inte ens fingeravtryck :D:D köpt från USA alltså. slapp tull moms genom att han skrev värde på 100 dollar. tog exakt en vecka att få hem den.

var väll igentligen ute efter FOX F80x eller F100x, de med låsning, de som låser själva, men det fanns inga sånna på ebay när ja köpte den där, några dagar senare fanns/finns det massor av sånna :D:D men jag ska inte böla, är ruskigt nöjd med den :D:D

Våra hojar!!!
Ok, här kommer min, sprillans ny Marin Palisades Trail, jag är jättenöjd. Perfekt enkelt och prisvärt att handla av Cykelnetto.

DSCN1343liten.jpg

DSCN1348liten.jpg

Våra hojar!!!
Olle, det är en Manitou Axel comp, stålfjäder/olja, ställbar spänning men inte ställbar dämpning.

Våra hojar!!!
Ringklocka måste man ha, annars är man för evigt dömd att åka bakom barnvagnsmaffian. Däremot så kan man sätta dne uppochner på styret så den inte syns så mycket =)

Våra hojar!!!
rikard skrev:
> Ringklocka måste man ha, annars är man för evigt
> dömd att åka bakom barnvagnsmaffian.

Verkligen inte.
Prova att med skärrad röst ropa "Inga bromsar! Inga bromsar!" eller möjligen med myndig stämma "Ur vägen för bättre folk! Undan eller omkull!" :D

(EDIT: Kanske ska tillägga att jag inte bara är cyklist och bilist utan även tillhör nämda barnvagnsmaffia. Lovar också att posta bild på hoj här nästa gång och inte *bara* OT... :) )

Våra hojar!!!
Om man ska lyxa till det lite,så kan man skaffa en sån där hockeytuta.
Men då lär ju barnvagnsmaffian få en hjärtattack! ;D

//M

Våra hojar!!!
Garanterat utan ringklocka. En kompletterings hoj när man inte kommer ut i skogen samt att få mil i benen så man kanske kan bli lite snabbare i stöket.
En kul grej helt enkelt...

pbpic468745.jpg

Våra hojar!!!
ART skrev:

> Prova att med skärrad röst ropa "Inga bromsar!
> Inga bromsar!"

Jag har en bekant som brukade köra den metoden för att få fotgängare som gick mot rött att lämna plats på övergångställena. Han slutade dock med det dagen efter vansinnesfärden i gamla stan. Hela korsningen tömdes på folk på två röda den dagen. :-o

Det har varit uppe förut, men min erfarenhet är att ringklocka är det enda som fotgängare associerar med cykel. Så jag har plinga på alla mina hojjar (även beman). Det är hopplöst att ta sig fram i Stockholm utan sådan om man inte vill reta upp folk i onödan.

Våra hojar!!!
Hehehe, jag misstänkte att pinglan skulle gå som en stöt genom happymtb, jag måste ha en pingla, det kryllar av fotgängare på stigarna där jag kör. Däremot sitter den uppochner nu ;-)

Våra hojar!!!
rikard skrev:
> Jag har en bekant som brukade köra den metoden för
> att få fotgängare som gick mot rött att lämna
> plats på övergångställena. Han slutade dock med
> det dagen efter vansinnesfärden i gamla stan. Hela
> korsningen tömdes på folk på två röda den dagen.
> :-o
>

Se! Ett strålande exempel på hur effektivt det är! :) :P :o :D

> Det är hopplöst att ta
> sig fram i Stockholm utan sådan om man inte vill
> reta upp folk i onödan.
>

Point taken, i Stockholm åker jag oftast taxi, inte cykel, så mitt perspektiv är mer lantligt...

Ooooooch, som jag tydligen dumt nog lovade ovan. En cykel!

learn2ride_med.jpg

Våra hojar!!!
det är nog annulunda i sthlm mot asarum :P här behöver man inte plinga, inte hjälm heller (inte många som har det, första dan jag hade det så frågade typ alla vaför jag har börjat med hjälm :))

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp