Våra hojar!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våra hojar!!!
skolhojen0333zu.jpg

under om lackering, sry för den stora bilden...

Senast redigerad av en moderator:
Våra hojar!!!
mattel skrev:
-------------------------------------------------------
> > Rippa skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Nej nej nej... vad har du gjort Roxy??
> >
>
> hehe.. jag har lockat henne till den bästa sidan,
> den heldämpade! =)
>

Inget ont om heldämpat. Men den där stridsvagnen?! Skall ni flytta med knäskål till Åre? :D

Våra hojar!!!
vilken typ av pansarvärnsgranat rekomenderas för att stoppa mattel?? får nog bli en heat (high explosive anti tank) en normal granat lär ju bara göra en repa max.

Våra hojar!!!
rippa: nja.. det ska på 26" med lättare däck än nokian 2.6:or så SÅ tung blir den nog inte.

burner: haha.. tror nog att det kommer räcka med lite uppförslut som vanligt. =)

Våra hojar!!!
Här kommer min BMX-ersättare... Som är ganska nära besläktad med en bmx...

24" hjul
24" specifik ram
Stel gaffel m. 20mm axel
Gyro
möjlighet att sätta på pegs (14mm bakaxel) (pegs kanske kommer...)
osv..

Grymt skön.

pstreet1.jpg

pstreet2.jpg

pstreet3.jpg

Våra hojar!!!
t0dy skrev:
> min första mtb *stolt*
> inhandlades i torsdags :D
>
>
>
>
>
> Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2005-09-13
> 21:52 av t0dy.

Nice! Den finns de som köpt samma model som uppgradering. Så den ska nog duga. Hoppas du får det kul på den.

Våra hojar!!!
Henrik!

Varför har du drivpaketet på vänster sida???

Henrik VXT skrev:
> Här kommer min BMX-ersättare... Som är ganska nära
> besläktad med en bmx...
>
> 24" hjul
> 24" specifik ram
> Stel gaffel m. 20mm axel
> Gyro
> möjlighet att sätta på pegs (14mm bakaxel) (pegs
> kanske kommer...)
> osv..
>
> Grymt skön.
>
>
>
>
>
>
>
> ------------------------------
> VXT:

Våra hojar!!!
SebbeK skrev:
> Henrik!
>
> Varför har du drivpaketet på vänster sida???
>
>
> Henrik VXT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Här kommer min BMX-ersättare... Som är ganska
> nära
> > besläktad med en bmx...
> >
> > 24" hjul
> > 24" specifik ram
> > Stel gaffel m. 20mm axel
> > Gyro
> > möjlighet att sätta på pegs (14mm bakaxel)
> (pegs
> > kanske kommer...)
> > osv..
> >
> > Grymt skön.
> >

Den kom så orginal...

Våra hojar!!!
Henrik VXT skrev:
> Här kommer min BMX-ersättare... Som är ganska nära
> besläktad med en bmx...
>
> 24" hjul
> 24" specifik ram
> Stel gaffel m. 20mm axel
> Gyro
> möjlighet att sätta på pegs (14mm bakaxel) (pegs
> kanske kommer...)
> osv..
>
> Grymt skön.

shiiiiit, inte för jag gillar streetcyklar med dendär va snugg :P

Våra hojar!!!
jo, men jag har börjat ogilla den....

min ilions är 100000000000ggr roligare o snuggare o fetare o coolare o jobbig o cykla på :P

Våra hojar!!!
Mycket snyggt
Vad är det för gaffel

ha det
Jan

Baltazar skrev:
> NÄSTAN klar :D
>
>

Våra hojar!!!
Rockshox sid Worldcup 2004. kolfiber krona :D o sen så har man ju självklart ett svenskt kolfibertyre, stygga katt är märket:D hittade en kille i Taiwan som säljer MASSA kolfiber giants över ebay :D till bra priser :D

Våra hojar!!!
Jag är så fantasktiskt nöjd över att ha fått till en tvättäkta magic gear utan halvlänk och med perfekt kedjespänning så jag bara måste visa upp den här. Allt som behövdes var en kedja som gått 5500 km på tandemcykeln. =)

Stor bild.

Våra hojar!!!
rikard skrev:
> Jag är så fantasktiskt nöjd över att ha fått till
> en tvättäkta magic gear utan halvlänk och med
> perfekt kedjespänning så jag bara måste visa upp
> den här. Allt som behövdes var en kedja som gått
> 5500 km på tandemcykeln. =)

Du har då ingen lust att visa hela cykeln också? =)

Våra hojar!!!
bruno skrev:
> Idag på kärsön!
>
>
Najs, snygg hoj! Finns det några bra stigar där?

Våra hojar!!!
Finns några ok stigar, men dom är inte så långa. Har inte utforskat så mkt, men det duger väl till nån kort-tur ibland.

Våra hojar!!!
Kärön:

Det finns en del stigar som är ganska roliga. Inte Hellas-roliga, men inte heller Fornstigen-tråkiga ;)
Det finns ett spår som är rödmarkerat som går längs vattnet runt ön som är rätt bra, det är inte så långt. tar kanske en halvtimme att cykla.
Vill man ha en liten längre vända så kan man köra på röda vid drottningholmsvägen och följa röda bort till badet, sen (om det inte är fullt med frisbeefolk så kan man följa frisbeebanan från bana 10 tilbaka till röda, sen följer man röda en dit tillbaka. Efter en liten bit kan man svänga av på gula spåret och följa det. Eftersom det gula är så dåligt markerat efter en stund kan man virra lite på småtigarna i skogen en stund innan man hittar ut igen, men det är bara ju kul.

Passar som neodym sa bra till lite kort-turer om man har nära till.

Våra hojar!!!
46-16 på 26"-hjul med conti sport contact. Perfekta jobbpendlarhojjen. lagom med komfort för grusvägar och stockholms cykelbanor. Tillräckligt hög utväxling för att kunna trampa på i 30 knyck i uppförsbackarna.

Iom magic gear så blev den ett kilo lättare (nästan iaf) så nu är den tyst och trevlig. Det är så man längtar efter att få cykla till jobbet varje morgon (och hem från jobbet varje förmiddag:P )

Våra hojar!!!
Hmm. Platsar ens min cykel på detta forum. Prislappen var ju inte 40000:- direkt... Har alla "top of the line" cyklar som de tävlar med? Jag köpte som glad motionär och cykla till jobbet cykel en cykel för 6000:- som hade kostat 12000:-(vilket jag betvivlar). Ja ja... Här är den på bild i en butik i Aussie... http://www.turramurracyclery.com.au/default.asp?page=product&ida=309

Den skiljer sig på bakväxeln som är silverfärgad på min. Och så hoppar inte min känguru över hinder...

/David

Våra hojar!!!
Daddan skrev:
> Hmm. Platsar ens min cykel på detta forum.
> Prislappen var ju inte 40000:- direkt... Har alla
> "top of the line" cyklar som de tävlar med?

Din cykel var dyrare än mitt bidrag, så känn dig välkommen. =)

Våra hojar!!!
Slänger upp en bild på min racer:
brava.jpg

En Bianchi Brava från tidigt 80-tal tror jag. Någon som kan identifiera årtalet, vet något mer om modellen? Jag tror att det var en "instegsmodell". Den har Campagnoloväxlar utan modellbeteckning (så vitt jag kan se), Modolo America-bromsar och Bianchivevparti. Rören är "Columbus Tri Tubi Rinforzati Formula Two", fälgarna heter Ambrosio 19.

Våra hojar!!!
Ingen aning, 11 kg kanske? Känns lite lättare än min Inbred. Den har väl inte världens lättaste fälgar (rostfritt) och komponenter. Man kanske skulle satsa på ett par nya hjul? Och kanske byta till lättare drev, växlar. Undrar hur det är med kompatibiliteten med moderna delar...

Våra hojar!!!
Campaväxeln heter Triomphe. Campa började rätt sent, 1997 om jag inte minns fel, att skriva ut modellbeteckningen på prylarna. Innan dess var det lite "kan du inte se vilken modell det är behöver du inte veta det". Då gällde det att ha skiten i huvudet. Till exempel att skillnaden mellan Record och Croce D'aunes Deltabromsar var att den sistnämnda hade returfjädrarna på utsidan av bromshuset. Att Recordvevarna, och inga andra, alltid har en av de fem kedjdedrevshållarna dold bakom vevarmen, att bla bla bla bla...

Våra hojar!!!
daddan. fin hoj. jag kör själv på en kona blast som jag betala 5 papp för på en rea. och jag blir inte retad på happyridsen ändå. det viktigaste är att ha kul i skogen. jag ska nog uppgradera min hoj för mer än den kosta ny iofs..

Våra hojar!!!
EDIT: jag vimsar, det är ju fullt normalt här, hade bara för mig att det va över 50 sidor :P

Våra hojar!!!
Senaste köpet, en Miyata One Ten CroMo ram Rosa metalic. Blir det tråkigt med fixie så blir det en cykla till skolan replika av det.

onetentwo.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp