Våra hojar!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våra hojar!!!
Min nya ögonsten!
05.jpg ht=480
01.jpg ht=480

Våra hojar!!!
Orv: Flytta ned framväxel nån centimeter så kommer du att kunna växla upp från 32 till 36. Se <http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=75>

/G

Senast redigerad av en moderator:
Våra hojar!!!
GurraG skrev:
-------------------------------------------------------
> Orv: Flytta ned framväxel nån centimeter så
> kommer du att kunna växla upp från 32 till 36.

Har testat detta - som framväxeln sitter nu ser det ju förjävligt ut - men som jag sa har 36:an inga ramper, och flyttar jag ned framväxeln då slår den i mellanklingan när den skall flytta till 36 klingan. Visst går det att trycka upp kedjan, men då måste den vara så extremt inställd att den inte kommer ner. Tänk dig två lika stora klingor för att belysa det hela. Urk ... Aldrig får man vara riktigt glad. Tack ändå skall du ha!

Sedan kan man ju fråga sig varför man har två klingor fram med så liten skillnad. Egentligen kan jag tänka mig att skita i 36:an och köra 9x1 eftersom jag är ute efter markfrigång, men jag gillar inte fula bash-klingor och jag vill inte ha kedjestyrare och jag tycker det skulle vara ett plus att ha något mer att ta till vid transport än 32 fram. Alltså 36 istället för bash och jag får lägga på kedjan för hand och ha framväxeln som kedjestyrare. Sedan har jag fått veta att en del kör lyckligt 9x1 utan kedjestyrare och utan att kedjan hoppar av ändå. Detta får bli på mitt andra projekt.

Mvh
Clas

Våra hojar!!!
Affe Segersäll hade 55-53 på sin tempohoj på tempo-SM 1977 (innan växlingsramper mm var uppfunna), han hade inga problem att växla. Byt framväxel.
Som kuriosa så hade han 13-18 på frikransen.

/G

Våra hojar!!!
En bild på min SS. Gammal ram jag hade liggande + lite diverse hopplock, bla. rohloff-sträckare och stronglight styrlager. Håller på och mixtrar med olika styrstammar för att hitta rätt. Den är mycket kvick i skogen, fan vad kul det är med SS.
PA070072.JPG ht=544

Våra hojar!!!
En bild på min XC-racer, väger 10,0 utan pedaler, ska dit nya hjul till nästa säsong, troligtvis Crossmax ST, då får jag bort ca 300 gram till.

IMG_2183_2.jpg ht=544

Johan

Våra hojar!!!
Smutsiga cyklar i en numera sunkig soffa....
Navigaren införskaffades i somras - härlig cykel som skall ta mig runt vättern 2007. Remedyn är bara två veckor gammal men har redan fått ordentligt med lera på sig - särskilt igår då Delsjö-terrängen var duktigt blöt. Epic:en har jag haft i snart tre år - köptes efter tips från andra happyiter (i Borås).

Bilagor

• Epic.JPG
    Epic.JPG
    66 KB · Besök: 41
  • Columbus Navigare.JPG
    Columbus Navigare.JPG
    75.7 KB · Besök: 39
  • Remedy6.JPG
    Remedy6.JPG
    84.8 KB · Besök: 44
Våra hojar!!!
Nu är Poisonhojpan tillräckligt färdig för att läggas in här. Riserstyre och kortare stam är nytt för dagen. Ligger i förhandlingar med plånboken om nytt vevparti men det kanske bara blir en bash :). Sadel i XC-mode och SPD som den körs större delen av tiden.

H2.jpg ht=725

Ca 15 kg. Målet var robust heldämpad stigcykel med snål (nåja) budget och det känns hyfsat lyckat hittills.

/Johan

Våra hojar!!!
ZGfwwi.jpg

och så soffbilden
GRFq6P.jpg

Min nya Jake the Snake! Beställde i slutet av förra veckan från Tyskland för 799€!
Var ute på en liten sväng förut, fan va skön den är!

Våra hojar!!!
Här kan vi börja snacka om aningen bedagad..Ramen är muffad, och i aerorör! Förmodligen är det Vitus som stått för dem. Resten är ett tillfälligt hopplock innan fixedhjulen blir klara. Dura-ace vevar, noname hjul från en Langster fram, gammalt Michehjul bak, shimano 600 broms. Och förstås en Brooks som står för mer än hälften av hojens värde. 53-18 är lite småtungt, men de flesta backar i gbg går faktiskt att unvika.
/Erik

Bilagor

• ssvitus.jpg
    ssvitus.jpg
    38.9 KB · Besök: 39
Våra hojar!!!
lill danne skrev:
> FONDRIEST DOMINO PLUS

Den där såg galet dyr ut, men så SNYGG!! =)

Våra hojar!!!
malaka: Snygg hoj det där. Ett lite "djupare" styre skulle göra sig bra på den där!
Är på jakt efter ett till min hoj iaf..

Våra hojar!!!
andematt: Byggde den på cykelcity när det var rea kostade 16000 utan hjul.

Våra hojar!!!
Coilerna fick sig en ny gaffel. Boxxer Team/World Cup. Smackade på WTB Wire Wolf 2.5:or och då fick man underbart grepp också. Race Face DH Bash med en 38T klinga innanför i samma stil. Va ska man byta ut nästa gång då? Kanske bakdämparen :-)

06101401.JPG

Våra hojar!!!
OldSchool skrev:
> smällde på en stel gaffel och en Avid Juicy 7
> Carbon broms på skiten

Cool hoj!

Våra hojar!!!
Min hojj...

Bilagor

• happy.JPG
    happy.JPG
    95.9 KB · Besök: 36
  • IMAG0008.JPG
    IMAG0008.JPG
    52.7 KB · Besök: 39
  • IMAG0010.JPG
    IMAG0010.JPG
    99.6 KB · Besök: 37
Våra hojar!!!
Min smutskasse en solig söndag på värmdö... skitdåliga bilder med en skitdålig mobiltelefon! Nya snygga bilder kommer så småningom när jag orkar...

Smutskassen blickar ut över fjärden och längtar efter en färd med Tallink...
IMAGE_028.jpg ht=480

Smutskassen putar lite med stjärten på denna profilbild ;)
IMAGE_030.jpg ht=480

Tillochmed ungarna älskar Smutskassen, iallafall min lilla brorsson!
IMAGE_033.jpg ht=480

Det e min leksak och den gillar också "sandlådor"...
IMAGE_037.jpg ht=480

Våra hojar!!!
Miss Yeti skrev:
> Westman: YETIS WE LOVE!!!!!!! All kinds of
> Yetis!!!!! :)

Dagens sanning!

Våra hojar!!!
Hittar inte min bild, (försvann kasnke i krachen ?)
så här kommer den igen :D

Bilagor

• easton.jpg
    easton.jpg
    74.5 KB · Besök: 47
  • lamp3.jpg
    lamp3.jpg
    58.6 KB · Besök: 40
  • lamp1.jpg
    lamp1.jpg
    140 KB · Besök: 42
Våra hojar!!!
Kalis, du borde fortfarande plocka av en länk iallafall för att göra kedjan kort och cykeln snygg!

Våra hojar!!!
lägger in en bild på min biltema hojj. bra att börja med ifall intresset svalnar :)
ska lacka om den snart hade jag tänkt. mattsvart!

Bilagor

• Bike3.jpg
    Bike3.jpg
    62.6 KB · Besök: 41
Våra hojar!!!
Min Bridgestone förändras som smått. Nu med Nitto Bullhorn, ett annat framhjul som jag hade liggande och blå stänka bak matchat med blått Continentaldäck. Det här är mitt transportmedel därav den lite skitiga looken.

bridgestone1.jpg ht=476

Våra hojar!!!
way_fast_whitey skrev:
> lägger in en bild på min biltema hojj. bra att
> börja med ifall intresset svalnar :)
> ska lacka om den snart hade jag tänkt. mattsvart!

riktigt kul o se att nån över 5 kan vara nöjd med en biltema-hoj:) hoppas att du ärligt delger oss bilder om/när grejerna går sönder, så man får en bild av biltemas hållbarhet vs andra märkens. ge hojjen va den tåll så länge, o använd hjälm:)

Våra hojar!!!
TigerMale skrev:
> way_fast_whitey skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > lägger in en bild på min biltema hojj. bra
> att
> > börja med ifall intresset svalnar :)
> > ska lacka om den snart hade jag tänkt.
> mattsvart!
>
>
> riktigt kul o se att nån över 5 kan vara nöjd
> med en biltema-hoj:) hoppas att du ärligt delger
> oss bilder om/när grejerna går sönder, så man
> får en bild av biltemas hållbarhet vs andra
> märkens. ge hojjen va den tåll så länge, o
> använd hjälm:)

hehe man är väl ung i sinnet ;)
det ska jag absolut dokumentera. självklart kommer den att få smaka på en hel del stryk :)
läre ju se om den håller!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp