Våra hojar!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våra hojar!!!
jbm skrev:
-------------------------------------------------------
> Jensen!
>
> Vad är det för reflex på ekern?
>
> /J

det är en dekal, sitter där standard, även crossmax dekalen på sidan av fälgen är reflex.

Våra hojar!!!
Lite småmodifieringar inför våren och Åre.

Numera 8-växlat med XTR kassett, wipperman rostfri kedja och x.7 8sp reglage. Allt halva priset på CRC :P Slängde på fulslipade saintvevar också, orkar inte viktböga mer.

Just det, flyttade ner dämparreglaget till ramen. Mycket cleanare tycker jag.

Ransom1-1.jpg

Våra hojar!!!
Har du några närmare bilder på vevarna?

Cuprinol skrev:
Slängde på fulslipade
> saintvevar också, orkar inte viktböga mer.
>

Våra hojar!!!
Fjärde; är det en GSM-antenn inbyggd i frambromsslangen ? =D

Senast redigerad av en moderator:
Våra hojar!!!
Jensen! Hur fasen har du fått på en Lefty-dämpare på en Giant? Går det att köpa något sorts omvandlings-kit, eller har du byggt något själv?

Våra hojar!!!
Lägger in en bild på Cove Stiffeen, numera uppdaterad med Hope Hoops och SDG Bel Air sadel:

IMG_1840.jpg ht=480

Våra hojar!!!
Skogling skrev:
> Fjärde; är det en GSM-antenn inbyggd i
> frambromsslangen ? =D

Käften påre, den ska ju klara ytterligare 30mm A-C ju, vattaru?

Z1an åker på ikväll, om jag orkar meka oxå :)

Sedan ska Skogling och jag dubbla trappor i Hässelby

Våra hojar!!!
Bruce, det är en riktigt nice hoj. Vi ska snart sticka ut och köra tillsammans tycker jag! Får se om jag kan hänga på på söndag.

Min ögonsten =D

CIMG0352.JPG ht=544

Som det kanske ser ut är det ingen "vanlig" Scale 30. Det sitter lite andra komponenter på den.

++Reglage: XTR sti
++Växel bak/fram: XT
++Bromsar: XTR hydraliska skivor
++Kasset bak: Sram X9
++Gaffel: Fox F80 RL
++Ram: Scott Scale 30 carbon

Ja vet, kanske lite konstig fördelning. Men när jag byggde den var det som fanns inne. Trivs väldigt bra ihop med min Scott.

Bike on!

Våra hojar!!!
Gumae: Mycket bra, viktigare med bra reglage än med bra växlar. Reglagen som gör det viktiga.

Våra hojar!!!
velman skrev:
>Är det reflexer på pedalerna?

Visste att någon skulle fråga. Jo på bilden sitter det insatta "vanliga" pedaler i spd pedalerna. Nu är de 100% borttagna ;D

cerro skrev:
>Mycket bra, viktigare med bra reglage än med bra växlar. Reglagen som gör det viktiga.

Jo faktist! Är väldigt nöjd med alla komponenter som sitter på. Var lite skeptisk i början och tänkte byta. Men Kom på att det bara var onödigt! Det enda som jag bytt ut är bak kassetten och kedjan som var XT från början. Körde slut på den efter ett tag.. Bara å köpa ny =D

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Våra hojar!!!
(Ursäkta kassa mobilkamerabilder... Enda kameran jag har, den funkar bra i bra ljus men de e de inte i mitt cykelgarage..)
En låda kom igår. Fattade ingenting, Marin? Vafan? Ska jag bli båtägare?!?!

pbpic1236687.jpg

Men ack, när jag öppnat lådan, såg jag till min stora fasa att det inte var någon båt... :D
Efter lite drygt två månaders väntan är den här äntligen! Min Marin B-17 -07! (Förmodligen en av de första -07 Marins i sverige... Billy på cykelnetto verkar ha skickat den direkt när den kom mer eller mindre.. Tack!)
Blir nog att kapa gaffelröret lite dock... sjuuukt mycket spacers... :)

pbpic1236688.jpg

Inga märkvärdiga specs för folk här kanske, men med tanke på vad jag gett är jag sjukt nöjd!
Det blir en härlig helg när jag är ledig torsdag-söndag... hihihiiihiihi

edit: Ah, det är ju en björn på lådan, den måste innehålla en sjöbjörn såklart!
edit2: tack för påpekandet, skrev fel och det blev dumt...
/S

Våra hojar!!!
En liten bild på min fixie i all anspråkslöshet.

429839592_23b459444f.jpg

Våra hojar!!!
Sernevi skrev:
> edit: Ah, det är ju en björn på lådan, den
> måste innehålla en sjöbjörn såklart!
> edit2: tack för påpekandet, skrev fel och det
> blev dumt...
> /S

kom med recension på björnen sen. lutar mot att sambo'n får en marin nämlich.

Våra hojar!!!
Hörru Mårten, sluta låta så nedlåtande, du förstod ju vad han menade.

Våra hojar!!!
Hörru Westman, håll med om att det blir onödigt mycket att bläddra förbi för att läsa en liten pluttig bit text.. :)

Våra hojar!!!
velman skrev:
> Är det reflexer på pedalerna?

Det ser ut som såna där spd-plattor av plast. Som man har om man måste köra med vanligaga dojor.

Våra hojar!!!
Lekeberg, Mårten och co : Hehe, okej visst håller jag med att citatet var lite onödigt. Men man behöver ju inte skriva ett så nedlåtande meddelande för att påpeka det, eller hur? ;)

Våra hojar!!!
Ett stycke landsvägslok, som tyvärr knappt hann röras innan livet vändes upp och ner och sen kom vintern och nu ska den bort. Nämligen 1.6 mil till närmaste grusväg från huset man flyttar till. Ack så vacker, ack så oskuld, ack så synd...

Bilagor

• Bianchi1.jpg
    Bianchi1.jpg
    159.4 KB · Besök: 37
  • Bianchi2.jpg
    Bianchi2.jpg
    197.3 KB · Besök: 33
Våra hojar!!!
Westman: Baah, det är inte jättelänge sedan TnT eller vem det nu var körde sitt citeringskorståg. Fanns en hel tråd om det. Förstår inte varför man inte får påpeka att det är onödigt att citera på det sättet som gjordes?

Men det är ju inte första gången du försöker tillrättavisa mig så jag börjar få in vanan. :)

TigerMale: Hoppas du inte tog illa upp... Annars riskerar jag ju att bli jujutsad till nirvana... :P

Våra hojar!!!
Ok, har missat den debatten. Var man gör som han vill.

Ber också om ursäkt om du tycker att jag har behandlat dig orättvist tidigare Mårten.

Våra hojar!!!
Mårten skrev:

> TigerMale: Hoppas du inte tog illa upp... Annars
> riskerar jag ju att bli jujutsad till nirvana...
> :P

Nä-

ja är ganska säker på att jag tänkte citera kort o koncist, men att ja bommade de på nå vis

Våra hojar!!!
JLarsson skrev:
> velman skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är det reflexer på pedalerna?
>
> Det ser ut som såna där spd-plattor av plast.
> Som man har om man måste köra med vanligaga
> dojor.

Yes det är sådana som du tänker på. Bilden togs precis när cykeln var ny. Då satt de där plast "pedalerna" på. Tog bort dem ganska omgående. Ska lägga upp en ny bild på cykeln snart. Ska bli en officiell "Cykeln-i-soffan-bild" och sen en "cykeln-in-live-bild". Ska snart köpa en ny carbon sadel stolpe.

Bike on!

Våra hojar!!!
bruce, en liten mini-grävare á la Bobcat skulle man ju inte tacka nej till när det nu ska sättas upp en kortare (200 meter, cirkus.) teknisk BMX-bana på tomten. Men fattig som en lus, så blir det väl svett och spade sena sommarkvällar som gäller. :-)

Våra hojar!!!
Niko, spade och spett/svett är karaktärsdanande och ger stark rygg, bara att gratulera. Men om du skall flytta till skogen kanske det finns ngn bonde med traktorgrävare i närheten? Erbjud en flaska explorer som betalning.

Våra hojar!!!
bruce, hehhee... jo, så kan man ju göra med - men som du säger, spade och svett är karaktärsdanande - och karaktär/råg i ryggen är väl onekligen en egenskap man sällan kan ha överflöd av ;)

Våra hojar!!!
Men vad är det här för kartong, S-TEK vad är det: en stekpanna?
DSC01917.JPG ht=544

Näe, det här är ju aluminium, det har man ju inte i stekpannor…
DSC01918.JPG ht=544

Nä men titta, en ny sukel till mej. Den ser snabb ut.
DSC01920.JPG ht=544

En Selle Italia med kolfiber-rails och en stolpe som det står MANIAC på, en utsökt kombination
(dom är som skapta för varandra??, hur faan tänkte han som plockade ihop dom?)
DSC01919.JPG ht=544

Den här kommer nog att svälja en hel del
DSC01933.JPG ht=544

I sin rätta miljö, på provturen.
DSC01936.JPG ht=544

Förresten, stort tack till alla som kom med synpunkter och tips när jag gick i köptankar.

Senast ändrad:
Våra hojar!!!
Jag är faktiskt otroligt nöjd, mycket bra service från Henning Schweise på S-Tec.

Däremot kan man undra hur dom resonerar på UPS...
Han ringer mej (till jobbet) kl. 15.00 på fredag eftermiddag och säger att han är (hemma) hos mej om 5 minuter och vill leverera ett paket, han ville ha 9916:- kontant (jämna pengar tack)
Det gick ju jättelätt att fixa (NOT)

Tror dom att folk är hemma hela dagarna med typ 10 tusen i fickan....

Våra hojar!!!
呵呵 ,大家好,今天刚发现我的名字被你们用了,呵呵

Våra hojar!!!
Stewe skrev:
> Jag är faktiskt otroligt nöjd, mycket bra
> service från Henning Schweise på S-Tec.
>
> Däremot kan man undra hur dom resonerar på
> UPS...
> Han ringer mej (till jobbet) kl. 15.00 på fredag
> eftermiddag och säger att han är (hemma) hos mej
> om 5 minuter och vill leverera ett paket, han
> ville ha 9916:- kontant (jämna pengar tack)
> Det gick ju jättelätt att fixa (NOT)
>
> Tror dom att folk är hemma hela dagarna med typ
> 10 tusen i fickan....

jo, man får göra som Sam här på forume gjorde, promta på att han då får köra en ner till bankomaten :D tror även han kollade upp det där me kort o att man ska kunna betala i förväg me kort till UPS, inte s-tec. men när sam skulle göra det så var personen som hade hand om det inte på jobbet :D

under 10000 för den där hojjen? det är jäkligt prisvärt

Våra hojar!!!
Jo, hojen 9200:- frakt 700:-

Visserligen enkla komponenter, men dom kan man ju uppgradera vartefter.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp