Några bilder på min nya racer.
Det blev en Blue RC4-AL som jag köpte på Vecchio's här i Boulder, Colorado, efter
råd här på Happy. Tack för alla tips och råd.
Efter lite funderande så valde jag att köpa cykeln hos en välrenomerad cykelhandlare
istället för att shoppa på nätet eftersom det är min första racer och jag har absolut
ingen erfarenhet av att cykla på racer.
Valet av komponentgrupp landade på 105 från Shimano (tack Johan!).
Tyvärr så blev utväxlingen lite i manligaste laget med 53/39 fram och 25/12 bak som bli
väldigt tungt uppe i bergen, så jag håller på och labbar med det nu, just bytt kassetten
till 27/12 och på torsdag får jag en 38 tänders lillklinga att sätta fram. Inte helt
optimalt för bergen i Colorado men det blir iaf lite lättare och sedan kommer jag hem
i slutet på maj.
Jag har haft ....kul hitills på cykeln och bl a hunnit med att cykla i krokarna runt
Breckenridge på en underbar landsväg som slingrade sig fram genom snöklädda berg på
strax på mellan 9500 till 10000 fot. (Ja, jag .... i after skin och cyklade istället:-)
Fram till nu har det blivit ca 84 mil på cykeln och mer ska det bli.

Den obligatoriska min-cykel-i-en-sunkig-soffa-bilden:-)

Hjulen är några Shimano hjul med WH-R550 nav, 16 flata ekrar fram och 20 bak. På fälgarna står
det Shimano Malaysia 622x15C. Kassetten på bilden är 25/12 men den har jag bytt till en 27/12.
Mavic QR både fram och bak.

På hjulen sitter det Ritchey Race Slicks.

Vevpartiet är ett FSA Gossamer med 53/39. På torsdag får jag en 38 tänders klinga istället för
39:an.

Växelföraren bak ur 105 gruppen.

Mr Blue tar en paus på eftermiddagsturen på lördagen förra helgen.