Våra hojar!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våra hojar!!!
Hittade en soffa!
P1000042b.jpg ht=492

P1000041b.jpg ht=519

Senast redigerad av en moderator:
Våra hojar!!!
Zumbin ser attans fin ut. Köpte du den direkt från Polen eller via den finske distributören? Pris?
Hur är finishen? På en bild i dirt (april)ser det ut som om jag hade svetsat den. Är det så marigt att göra snygga svetsar i titan eller är det ett måndagsex?

Våra hojar!!!
Ballt :D , ska sätta på broms bara så ska jag ut på min mini trail som jag håller på och bygger, väldigt len och hård packad gjord, på med traktorn?

Eric W skrev:
-------------------------------------------------------
> Jodå, sjukt kul i street också, det ramen är
> gjord för egentligen.

Våra hojar!!!
scrap skrev:
> chksix, fyfan! Dröm ramen!

Tackar! Den är suverän, väldigt smidig i skogen! Tål mycket stryk med! :D

Våra hojar!!!
racerdan skrev:
> Jan Ullrich:
>
> Fint, vi är två med samma ram. Får man fråga
> vad du har för sadelstolpe på din?

Hur gör ni då när ni skall cykla .Har ni ramen olika veckor eller nåt sånt.

Våra hojar!!!
Just precis, tis,tors och söndag har jag ramen. Resten av veckan har Ullrich cykeln. Det är lite jobbigt att skruva ihop sin cykel flera dar i veckan. Men det är helt klart värt det rent ekonomiskt :-)

Våra hojar!!!
Ja det är lite jobbigt att ha delad vårdnad men jag och Dan kommer bra överens hitills så ramen mår bra och kommer inte i kläm. Det är en FSA, tung, men den matchar bakpartiet på ramen fint i vitt, en vit SLR kanske skulle vara kronan på verket:)

Har du en bild på din?

Våra hojar!!!
Jo, på sidan 123, långt ner i tråden(i denna tråd då).

Ok, precis vad även jag anser, att den matchar bra. Skulle själv vilja ha mig en vit, men inte en tung då hehe. Har funderat på ifall man kan lacka min nuvarande stople, så svårt ska det väl inte kunna vara.

Våra hojar!!!
Här är då min kära Cube jag köpte igårmorse som jag tror redan gått uppemot en 4-5 mil för den är så himla roliga att åka på emot min gamla barncykel.

dock har jag idag gjort ett kedjeskyd av en plastpåse och nåra varv tejp för jag såg att kedjan konstant slog emot ramen lite och skrapade mot den. Antar att det var rätt så löjligt men jag vill inte att den ska vara repig när jag itne använt den länge.

Bilagor

• PICT0001.JPG
    PICT0001.JPG
    139.2 KB · Besök: 64
Våra hojar!!!
Klart man ska ha kedjestagsskydd, inget löjligt med det. Och även om man inte bryr sig om repor blir det ju väldans mycket tystare. Kan dock hända att det går hål ganska snabbt med påse och tejp så testa t ex en gammal cykelslang.

Våra hojar!!!
okej tack, okej om jag snor bilden osså då? nu ska jag gå och lägga mej så jag kan gå upp tidigt så jag får mer vaken tid på dagens ljusa timmar. Avser inte sätta på några lampor eller skärmar på den och man kan väl itne göra så mycket direkt ändå på cykeln när det är mörkt så gonatt!

Våra hojar!!!
Det var ett tag sen man va med här men slänger iväg ett par bilder på min SS som jag pulade ihop
av gammalt skrot som låg och drällde + lite nya skruvar och spännare. Riktigt kul att köra på.
Utväxling 53-18.

Bilagor

• Giant SS.jpg
    Giant SS.jpg
    64.3 KB · Besök: 65
  • Styret.jpg
    Styret.jpg
    38.9 KB · Besök: 59
Våra hojar!!!
Frågan är när den första "Visa din cykeltaxi"-tråden dyker upp?;)

Bilagor

• cykeln2.jpg
    cykeln2.jpg
    87 KB · Besök: 58
Våra hojar!!!
captain8track skrev:
> något måste göras åt cube maffian.

less u wanna end up like jimmy hoffa u leave us cubers well alone, capisce?

:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Våra hojar!!!
Idag blev min nya budgetlyxracer klar! Hittade en Litespeedram på ebay.de och kunde min vana trogen inte låta bli. Byggkostnad 22000:-, allt utom ramen nytt. Vikt 7,7 kilo inklusive elementära tillbehör som t.ex. pedaler. Känner mig efter en tretimmars provtur mycket tillfreds!

Kortspec:
Ram: Litespeed Tuscany -03
Gaffel: Mizuno
Växlar: Ultegra
Vevparti: Truvativ Rouleur
Hjul: Easton EA90 SLX
Stam, stolpe, bromsar: KCNC
Styre: FSA K-Force

PICT1716_2.JPG ht=472

Våra hojar!!!
Din cykel är väldigt söt tycker jag allt, ser väldigt köttar trevlig ut ;D

scrap skrev:
> Fixat kedjestyrare och allmänt småplock!
>
>

Våra hojar!!!
Min nya lilla bruna bushoj:

fiveo2.jpg ht=355

Enfinity, fin Syren! Vilken storlek är det?

Den här tråden har förresten börjat uppföra sig aningens underligt....

Våra hojar!!!
Lotta B:
Tack :) Riktigt skön att köra också. Testkörde första gången när vi shuttlade upp i Riva Del Gardas berg i Italien. På något sätt känns det som att man är ett med cykeln. Riktigt skön kontroll blir det med så lågt vevparti och låg standover. Man är placerad mycket lägre och i cykeln på ngt sätt = mycket bättre kontroll i berms m.m. tycker jag. Tycker mycket om den.

Scrap:
Finfin den där du! :)

Våra hojar!!!
Min Litespeed Ultimate med Campa Centaur, ny fullcarbon gaffel och Zonda hjul, äntligen under 9kg.

Bilagor

• Litespeed_new.jpg
    Litespeed_new.jpg
    79.6 KB · Besök: 60
Våra hojar!!!
Efter att ha letat efter en stålram som passar min åkstil o budget så var siktet länge inställt
på en Cotic BFe. Dock fick det hela en omvändning pga olika saker.

Inköpet blev dock en helt annan ram. Bygget blev klart igår och testkördes idag för första gången.
Happy premiär imorgon kanske?

Känns grymt snärtig o fin, precis som jag ville. Hoppas den håller för lite mer bus i form av dirt/street.

Gaffel kommer bytas inom kort, men då jag ville ha den klar innan sommaren är över så fick min gamla "häck" till Marzocchi leva vidare ett par veckor till.

BlackampWhite1.jpg ht=482

BlackampWhite.jpg ht=482

Vikt 12.6kg

Mvh

-M-

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp