Varats olidliga lätthet och 29 tum...

masala

Medlem
Sitter här, långt bort ifrån mina älskade familjemedlemmar och Huddingeskogar och njuter av att jag har fattat beslut om stort och smått och att de besluten snart tar mig hem till det jag så mycket uppskattar.

jaja... jävligt högtravande
Började skriva lite om mina jobbytar planer men raderade det snabbt då vi här är bara intresserade av cyklar så varför slösa er tid med fullständiga oväsentligheter,

Har sedan jag flyttade till Kina för andra gången gått och suktat på någon gosig ram för att bröta runt i Huddinge skogarna med. Den gamla Orbean ifrån 2007 har varit helt fantastisk och är dessutom nu i stort sett helt up-to-date förutom det som gäller tumstorlek på hjulen...

Tidigt här i Shanghai så etablerades kontakten med Yishun där en aero ram låg högt i kurs... men jag tycker ju inte att det är så kul egentligen... Jag gillar skogen på sommar, höst, vinter och vår... Och dessutom är det svårt för elaka hunden att springa med i 35km/h på asfalt.
Han är ju en underbar jakthundsmodell, som liksom husse trivs bäst i skogen.

Så därför beställdes följande
IMG_46391.JPG

Sedan gick det bananas
IMG_46011.JPG

Blev ju bra vikter oxå
IMG_46381.JPG

IMG_46361.JPG

IMG_46371.JPG

Tanken var att köpa på mig en massa bra-ha-saker som jag skulle ha som ett litet projekt då jag väl var hemma i Huddinge men hur sugen kommer jag att vara att skruva ihop den här då Containern står utanför huset? Kan vara så att lufta bromsar och fixa tublösa däck inte kommer ligga på topp just då... Beslutade därför att Eric i Giant butiken skulle få skruva...

Så efter detta så måste man ju gå hela vägen, eller kanske det är min egen lilla present på min stoooora födelsedag i höst...
det blev iaf ungeför så här...
IMG_46441.JPG

IMG_46431.JPG

IMG_46451.JPG

de existentiella frågorna efter detta är kommer cykeln funka i Visättra, Lida, Hellas och varför inte på en Cykelvasa? Och jag tror inte jag behöver happykollektivet till att svara på den frågan... Men hur är det egentligen med styrstammen i prima kolfiber, är inte den en smula för lång...(ser dessutom konstigt ut på bild...)

Kan tillägga att jag verkligen var som ett barn på julafton idag då jag hämtade upp åbäket. (En 29;a tar ju betydligt mer plats i bilen än en 26:a...) Att min hovleverantör dessutom var på helt andra sidan av Shanghai gjorde inte saken bättre.
Men nu står hon här i hallen och väntar på lite asfaltssmisk i morgon bitti, om inte luften är skit...

Den största frågan är dock, hur ska jag kunna fungera som en resonabel familjefader till i mitten på augusti då "the black Beauty" landar i Huddinge via transportfirman,,,?

Ja styre med rise, tjock spacer under stammen och lång styrstam ser lite out of date ut, speciellt på en xc 29a. Snygg cykel annars.

Tack för input!
Hon väger ganska precis 10,5 som hon står på bilden. Sadeln måste dock returneras till racern så där kommer en något lättare få ersätta.
Stammen får troligen bytas men ska i första hand vändas och jag får labba lite med spacers. Ligger faktiskt två därunder nu. Hisspinne får nog införskaffas när hon är på svensk mark.

Och tyvärr så var det skitluft idag så det blev ingen testrunda. Har lovat mig själv att inte träna ute när Air Quality Index är över 100 och idag var det 160 (Stockholm AQI 12)

air quality index, är det därför asiater cycklar med munskydd ?

mv70 sa:
air quality index, är det därför asiater cycklar med munskydd ?

Vet inte hur det är i Kina, men i Japan är väl munskydden främst något man använder om man är lite sjuk, typ förkyld, men inte tillräckligt för att hålla sig hemma.

Sådärja, har gjort lite justeringar som enkelt kunde fixas här och nu. Köpte ett nytt styre utan rise, vände på stammen och flyttade ner hela paketet. Sittställningen blev klart bättre direkt. Kommer känna lite på om det blir en kortare stam. Nästan säker på att det ligger en typ 50mm i "bra ha lådan" hemma.
IMG_4649.JPG

Hemma får också dämparröret fimpas till rätt längd.

Ceel har rätt. I Japan används ansiktsmasken till att skydda andra ifrån min förkylning. Här i Kina tar man inte så stor hänsyn till folk utanför den innersta kretsen så här är det skydd mot luftföroreningar. Vi har definitivt inte alpluft här i Shanghai men det är många resor bättre än i Beijing och myndigheterna jobbar hårt för att införa eldrivna bussar, bilar och en jättesatsning på "lånecyklar"

Riserstyre är så otroligt fult i de flesta fall. Blev mycket bättre när du bytte :)

Ser snabb ut. Rätt lätt med tanke på valda däck osv.

masala sa:
Sitter här, långt bort ifrån mina älskade familjemedlemmar och Huddingeskogar och njuter av att jag har fattat beslut om stort och smått och att de besluten snart tar mig hem till det jag så mycket uppskattar.

jaja... jävligt högtravande
Började skriva lite om mina jobbytar planer men raderade det snabbt då vi här är bara intresserade av cyklar så varför slösa er tid med fullständiga oväsentligheter,

Har sedan jag flyttade till Kina för andra gången gått och suktat på någon gosig ram för att bröta runt i Huddinge skogarna med. Den gamla Orbean ifrån 2007 har varit helt fantastisk och är dessutom nu i stort sett helt up-to-date förutom det som gäller tumstorlek på hjulen...

Tidigt här i Shanghai så etablerades kontakten med Yishun där en aero ram låg högt i kurs... men jag tycker ju inte att det är så kul egentligen... Jag gillar skogen på sommar, höst, vinter och vår... Och dessutom är det svårt för elaka hunden att springa med i 35km/h på asfalt.
Han är ju en underbar jakthundsmodell, som liksom husse trivs bäst i skogen.

Så därför beställdes följande

Sedan gick det bananas

Blev ju bra vikter oxå

Tanken var att köpa på mig en massa bra-ha-saker som jag skulle ha som ett litet projekt då jag väl var hemma i Huddinge men hur sugen kommer jag att vara att skruva ihop den här då Containern står utanför huset? Kan vara så att lufta bromsar och fixa tublösa däck inte kommer ligga på topp just då... Beslutade därför att Eric i Giant butiken skulle få skruva...

Så efter detta så måste man ju gå hela vägen, eller kanske det är min egen lilla present på min stoooora födelsedag i höst...
det blev iaf ungeför så här...

de existentiella frågorna efter detta är kommer cykeln funka i Visättra, Lida, Hellas och varför inte på en Cykelvasa? Och jag tror inte jag behöver happykollektivet till att svara på den frågan... Men hur är det egentligen med styrstammen i prima kolfiber, är inte den en smula för lång...(ser dessutom konstigt ut på bild...)

Kan tillägga att jag verkligen var som ett barn på julafton idag då jag hämtade upp åbäket. (En 29;a tar ju betydligt mer plats i bilen än en 26:a...) Att min hovleverantör dessutom var på helt andra sidan av Shanghai gjorde inte saken bättre.
Men nu står hon här i hallen och väntar på lite asfaltssmisk i morgon bitti, om inte luften är skit...

Den största frågan är dock, hur ska jag kunna fungera som en resonabel familjefader till i mitten på augusti då "the black Beauty" landar i Huddinge via transportfirman,,,?
Ser ju jätte bra ut!! Jag beställde i morse från samma firma en som heter LCFS 902. Den ser väldigt lik ut din. Nu kan man bara ta och vänta.. Och köpa lite mera prylar typ gaffel å så. Ska bli kul.
mw

Tillbaka
Topp