Värderingshjälp av Cresent världmästarcykel.

Carhartt

Medlem
Hej alla glada!

Jag håller på att hjälpa tjejen med att sälja av saker från hennes pappas dödsbo!

Vi har googlat oss trötta men finner ingen vettig värdering av denna modell!

Finns det nån eller några som kan ge ett hum vad den kan vara värd och vilken årsmodell?

Det nummer vi hitta på cykeln är WBK846049.

Tack på förhand,

//Kim

Bilagor

• IMG_2254.jpeg
    IMG_2254.jpeg
    1.6 MB · Besök: 336
  • IMG_2255.jpeg
    IMG_2255.jpeg
    1.1 MB · Besök: 130
  • IMG_2256.jpeg
    IMG_2256.jpeg
    1.7 MB · Besök: 124
  • IMG_2258.jpeg
    IMG_2258.jpeg
    713.3 KB · Besök: 120
  • IMG_2259.jpeg
    IMG_2259.jpeg
    1.4 MB · Besök: 110
  • IMG_2261.jpeg
    IMG_2261.jpeg
    464 KB · Besök: 113
  • IMG_2262.jpeg
    IMG_2262.jpeg
    510.9 KB · Besök: 127
500 känns svårsålt men det ser ju ut att vara i fint skick. Var det min och jag av någon anledning inte skulle cykla på den skulle jag skänka bort den. Inte värt krånglet för några hundralappar säger jag

Cykelkunniga på det här forumet ser cykeln för den dussinhoj den är. Men lägger du ut den på blocket och skriver "världsmästarcykel" i rubriken tror jag att du får mer än 500 för den.
För gemene man är Crescent = kvalitet.

Edit:
Beklagar sorgen förresten. Lycka till med att ta hand om dödsboet. Genomgick nyligen samma resa efter min frus mamma. Mycket prylar och papper att ta rätt på.
Berätta gärna vad ni fick för cykeln om ni beslutar er för att sälja den. Uppskattningar är ju bara uppskattningar. Det verkliga värdet på en vara är vad någon är beredd att betala för den.

Senast ändrad:
Det är ”fel” brandgul färg och den nyare plastlampa som kom i slutet av 80-talet. Gott skick, hemsk sadel. 700 spänn.

Tillbaka
Topp