Vårdkasloppet i Härnösand igår

barefoot

Ny medlem
För er som inte körde Vårdkasloppet i Härnösand igår (viket är ungefär alla här skulle jag tro) så ska jag ge er ett kort referat (av Vårdkasberget):
man kan sammanfatta Vårdkasberget som en stor spånhög, med bara uppförsbackar - och inga nerförsbackar, kändes det som i alla fall ;-)
All denna spån i kombination med ösregn gjorde att det kändes som att cykla i sirap, och det fastnade dessutom spån överallt! Men såhär i efterhand känns det bra, och banorna var kul - det är mest min kondition som inte är på topp ;)
Nästa års SM går förresten på Vårdkasberget!

Jens & Maria (och ev. övriga):
har ni fått bort all spån från cyklarna? Själv blev jag tvungen att plocka ner cykeln i molekyler för att få bort allt... fick bl.a slå bort hårdpackad spån i kassetten med skruvmejsel.

/Ronny

Hej Ronny!

Jo tack vi har hämtat oss från loppet i Härnö för två veckor sedan. Men det tog tid, inte minst mentalt. Märkligt hur de fick bort nerförsbackarna sådär...

Körde förresten mtbvättern igår. Det var jättekul - banan var finfin. Dock lite go i benen idag. Hade ju sån himla tur med vädret. Solen sken hela tiden trots att metereologerna utlovat regn.

Säg till om du är sugen på att ta en tur i Sundsvall. Eller någon annan också, för den delen. Vi bor nedanför lv5, och hojjar ofta uppe på södra.

Ha det! /Jens

Jag hakar också gärna på! Jag behöver lite åktips eftersom jag nästan bara kört racer sedan jag flyttade till stan...
/Erik

Ska vi ta en tur idag (tisdag) upp till Södra och kanske en sväng på nått av skidspåren?

Skulle kunna träffas vid foten av södra backen på eftermiddagen/kvällen. (om vädret tillåter...)
Nångång mellan 17 - 19?

/Jens

Kom på att tjejen jobbar till 20:00 och lill tjejen kan nog inte vara ensam........men en annan gång skulle vara kul!=)

/Fredde

Säg till när ni är sugna på att ta en tur.

Jag lyckades pallra mig ut till slut iallafall. Det blev en löptur längs elljusspåret till hotellet och ner via ängen, följt av en dito sväng på hojjen. Stigen som går ner bortanför ängen till parkeringen vid skjutbanan är ruskigt skön.

God natt!
/Jens

Kan tyvärr inte heller haka på. Får besök ikväll. Men gärna en tur i helgen. Jag kan nog när som helst förutom på fredag kvälll. Då är det pink...
/Jens

Blir ingen tur för mig idag. Körde långt igår eftermiddag... Ska paddla en sväng nu innen "förberedelserna" inför Gatufesten tar vid. :)

Nä det blev inge tur för mig heller ;). Är det någon som ska med ut på en sväng imorgon onsdag istället mitt på dagen?

/Rickard

Har varit i Småland och semestrat. Det blev en blöt semester... ;) men en och annan cykeltur lyckades jag klämma in mellan regnskurarna.
Nån som känner för att cykla en sväng till veckan?

/Ronny

Hej på er

Måste få fråga, vad är det för olika ställen ni brukar vara på och cykla i Sundsvall? Bor (som ni säkert redan listat ut ;-) i Övik och har inte alltför långt till Sundsvall, dessutom är jag nere där ibland.

/Micke

Hallå!

Tack för en fin tur häromdagen, Rickard! Himla kul att se nya ställen. Var helt slut när jag kom hem...

Jag och Maria var och tältade i fjällen i trakterna kring Vemdalsskalet/Storhogna i helgen. Det var riktigt härligt. vi slapp undan regnet så när som på en knapp timme i natt. Däremot fanns det knott i överflöd, vilka kan vara lite störande i grupp.

I morgon bitti åker vi mot Öland, och blir borta ett par veckor. Kan därför inte följa med på nån sväng den här veckan. Hänger gärna på nya turer framåt Augusti, när vi kommit tillbaka.

Ha det gott!
/Jens

barefoot Skrev:
-------------------------------------------------------
> Själv
> blev jag tvungen att plocka ner cykeln i molekyler
> för att få bort allt...

Hahaha, har du lånat det där från Nile City?
Sitter här och gapskrattar för mig själv när jag läste det där... jag måste vara lite Nile City-tokig tror jag =D

Tillbaka
Topp