Våren i sikte, lite grann i alla fall...

steen

Aktiv medlem
Titta det töar, titta det töar! För första gången på flera månader så ser man tegelpannorna på taket, hör takdropp, öser blytung snö, ser hamocken svikta under snötyngden, hör spattiga fåglar, slipper skrapa rutorna på bilen! F-n, kan nog bli vår i år också, vad det lider.

/steen

Tjena!

Det var fan vad optimistisk du va då.. Sluta med det, så fort nån ropar att nu är det över blir det alltid värre än någonsin.. Tänk på att jag har din ram i mitt våld.. :D

Här nere i Malmö har det regnat hela natten. Vaknade upp till +3 grader och sol. Näst intill all snö är borta!
Snön har legat här i över två månader vilket inte har hänt sedan 1978 enl. Sydsvenskan.

Länge leve våren!

Läste detta på DN...

"De stockholmare som är trötta på snö och kyla och längtar efter barmark och krokusar har inte mycket att hoppas på.

Det finns inget i de mycket osäkra långsiktiga väderprognoserna som pekar mot en tidig och värmande vår.

Det är mer troligt att mars kommer att bli flera grader kallare än normalt i östra Sverige. En viktig orsak till det är att Östersjön norr om en linje Nynäshamn – Helsingfors är ett enda stort ishav med sammanhängande is eller drivis. Östersjön kommer att fungera som ett effektivt kylskåp i vår."

Är iofs Uppsalabo men känner ändå viss frustration.

IMG_57011.JPG ht=725

Bjuder pa denna bild fran i sondags.. borjar bli riktigt bra cykelvader har nere nu! Helgens prognos ar 11 grader och solsken sa ska nog lyckas klamma in nagra mil. Om nagon har vagarna forbi Charlotte, Nort Carolina sa guidar jag er garna igenom lederna runt stan, har lanecykel..

Haha!

Ja nu känns det smått hopplöst med all snö. Lite plusgrader nu men en kall vecka i antåg enligt prognos. Isgator och fler trafikolyckor förmodat...

hanek082 skrev:
-------------------------------------------------------
> > Bjuder pa denna bild fran i sondags.. borjar bli
> riktigt bra cykelvader har nere nu! Helgens
> prognos ar 11 grader och solsken sa ska nog lyckas
> klamma in nagra mil. Om nagon har vagarna forbi
> Charlotte, Nort Carolina sa guidar jag er garna
> igenom lederna runt stan, har lanecykel..

Ja men tack för det!!! Som om man inte mådde dåligt innan med all snö.
Varit plus i 48timmar nu men i denna takten kommer det dröja till Augusti innan stigarna här hemma kommer se så våriga och inbjudande ut.
Skit också.... måste fly landet snart.

Johan A skrev:
> Fast Harri, nu bor ju inte alla i norrland ;o)

Ligger Ludvika i Norrland?

/Fedde

Umeå har -7 och snöfall hela dagen, snart ska jag ut med hojen och leka i nysnön.
Imorgon blir det Snowboard, och förhoppningsvis hela nästa helg. Vintern har helt klart sina sidor, om inte annat så är det ju myggfritt :)

fedde skrev:

> Ligger Ludvika i Norrland?
>
>
> /Fedde

Jepp, norr om Kungälv med god marginal faktiskt ;)

Hur se det ut i södra sverige nu?

Är det bar mark någonstans? Tänkte åka ner en helg å cykla lite å vill INTE ha blöta vägar eller delvis snötäckta. Torrt ska det vara, lite grus gör inget.

Så vart ska jag ta vägen?

I söndags morse när jag cyklade till bussen i -16 grader faan det var kallt, riktigt jävla skitkallt men iaf så sjöng koltrasten då, helt otroligt. Måste vara ljuset som dom går på och fåglar brukar ju inte förbruka någon nämnvärd energi i stark kyla, utan bara sitta och trycka och spara på energin men som sagt han sjöng. Måste tyda på att det var gott om mat för den koltrasten. Och i dag har det smält snö hela dagen he he he så det bara visslar om det hade som högst registrerad temperatur idag 14.3 plusgrader he he he, i solen förstås. Säger bara äntligen ÄNTLIGEN vår i luften. Fuck vad jag är less på snön så in i helvete less. Vi stockholmare är verkligen inte vana vid sådana här riktiga vargavintar. Är en riktig vinterälskare men känner att nu räcker det verkligen snö smält bort nuuuu.

Tillbaka
Topp