Varför är det så stor prisskillnad?

ser du inte skillnaderna?
helt olika cyklar, olika fabrikat etc.
helt olika kittade, för att dra några snabba, direkta skillnader.
olika gafflar
ena har kedjestyrare, andra framväxel
olika bromsar (dyrare hyd, billigare mek)
olika hjul
olika pedaler

ja.. det är troligen inte en produkt som är lika på dem.

MEN SHIT! Vad fan spelar det för roll vilka hjul man har lr vilka pedaler? även jag förstod att det inte vad samma märke :@ är de mkt bättre att sattsa på P.3:an alltså lr duger den andra?

Vad som skiljer: Allt?!

Vad det spelar för roll vilka delar man har: Dyrare delar = bättre delar = roligare delar = Förhoppningsvis bättre/roligare cykling.

Jompee* skrev:
-------------------------------------------------------
> MEN SHIT! Vad fan spelar det för roll vilka hjul
> man har lr vilka pedaler? även jag förstod att det
> inte vad samma märke :@ är de mkt bättre att
> sattsa på P.3:an alltså lr duger den andra?

Tror inte du som nybörjare märker någon direkt skillnad, så har du lite taskig ekonomi så är väl inte en P.3a de smartaste valet, då den kostar 18000ny och kan hittas rätt mycket billigare om man har tur.

När du blivigt lite mer erfaren, testat lite fler cyklar och cyklat mer så kommer du nog förstå både prisskillnaden och hur ett par hjul kan vara bättre än ett par andra.

Puss

Senast redigerad av en moderator:
Men vet ni någon bra cykel då? jag tyckte P.3:an såg bra ut, men som sagt så kan jag inte ett SMACK om cyklar så jag kan ha Helt fel. men kom gjärna med förslag på bra Dirt/Street cyklar

Puss å Kram

Jompe*

Jompee* skrev:
> Men vet ni någon bra cykel då? jag tyckte P.3:an
> såg bra ut, men som sagt så kan jag inte ett SMACK
> om cyklar så jag kan ha Helt fel. men kom gjärna
> med förslag på bra Dirt/Street cyklar

Jo, visst är P.3n bra.
Det finns även billigare cykla som funkar kalas.
Ett exempel är Kona Stuff. Hydraliska bromsar och helt okejj gaffel.
Enda svagheten är baknavet där axeln som går igenom har en tendens att gå av.
Lätt att köpa en ny och bättre dock. Hela cykeln kostar väl 10-11k.

fårla tipsa som första då.
kona stuff, scrap, shred och cowan...
du kan kolla lite på www.konaworld.com

kona brukar fungera som bra nybörjar-cyklar tycker jag det verkar som (fungerar även för mer erfarna, iaf inom fr, dh och xc)

ed: damn you Eric W!

Senast redigerad av en moderator:
själv hade jag köpt en sida hoj, jag menar, vad spelar hjulen och detdär för roll? du kan köpa en ram och flytta över alla siba grejer på.

Anledningen till att jag säger Kona nu är att eftersom du inte har någon koll på cyklar kan det vara bra att gå till en butik och köpa cykeln. Då vet du vad du får, speciellt om du köper tex. en Kona.

Dessutom ställer en riktig cykelhandlare upp och ser till att du får rätt storlek med mera. Förövrigt kan det även ge extra trygghet med tex. service och sådär. (Om det är en bra butik iaf.)

Men...alltså om vi för stunden struntar i att jag än en rikgit nybörjare på cyklar. Kan vi då prata om den _Bästa_ cykel inte den som passar mig mest, PLz..

Den bästa cykeln är den som passar dig bäst. Tyvärr... :)

P3an är säkert värd dom pengarna. Men det finns säkert mer prisvärda alternativ också.

hmmm... tror mest cykel för pengar, som dessutom fungerar till allt, jag skulle nog kanske rekomendera, utan några kunskaper.
www.transitionbike.se
dom har en som heter trailorpark
15500.mycket cykel för pengarna tror jag, andra får rätta mig, bara en tanke om pengar spelar mindre roll, en hoj som jag tror går lite till allt.

har hittat en bild på den nu..säger bara en sak: SHIT VILKEN FRAMGAFFEL!! ^^ tja den såg fin ut, de ända jag inte gillade va ramen, så smal. t.ex. Kona Shred har en betydligt finare ram, men har alldrig sagt att den är bättre....

Jompee* skrev:
tja den såg fin ut,
> de ända jag inte gillade va ramen, så smal. t.ex.

DET ÄR EN STÅLRAM N00B!!!!!!!!!!!!!!!!!

Såg även nu att den bara hade 1 växel. har bara en fråga: Är den växeln jävligt trög då? för sånna fall lutar de mer åt en P.3:a.....

Tillbaka
Topp