Varför är jag så ensam??

johnny165

Aktiv medlem
Varför är jag så ensam??
Bland alla polare (nästan) iaf, bland jobbarpolare och släkt, så är det ingen som är cykelintresserad och vill snacka gaffelvinklar, rammaterial och dylikt..är det bara jag som är så ensam eller finns det flera därute som känner som jag? Vad ska jag göra? Hitta nya kompisar?:)

Senast ändrad:
Varför är jag så ensam??
Samma här. Så fort jag tar upp ämnet med någon antar dom direkt att jag är träningsnarkoman eller bara allmänt underlig. Att lägga sådana pengar på en cykel är absolut tabu.

Varför är jag så ensam??
Johansson83 skrev:
-------------------------------------------------------
> Samma här. Så fort jag tar upp ämnet med någon
> antar dom direkt att jag är träningsnarkoman
> eller bara allmänt underlig. Att lägga sådana
> pengar på en cykel är absolut tabu.

Japp idiotförklarad på jobbet har man blivit ett antal gånger.
För några veckor sedan var jag ledig och passerade jobbet, såg dom satt ute i solen.
Jag svänger förbi och alla blir fascinerade och ska känna på smala hjulen och känna vikten.
Oj vad lätt osv. Hade min billigaste cykel som väger en bit över 8 kg men höll bara med.

Varför är jag så ensam??
Cannondale jekyl 1000 skrev:
> Ha. Här är jag ensam MTB cyklist. Jag är den
> enda i hela komunen och den här komunen är inte
> liten.

Arrangera kommunmästerskap på mtb. Slå på stora trumman och skapa en mästartröja med kommunens logga på, den blir din tills latmaskarna börjar cykla och träna på allvar.

Varför är jag så ensam??
Ni får börja jobba på mitt jobb. Vi är 3st som jobbar sida vid sida som är cykel folk LVG / MTB , chefen kör en gammal LooK LVG och allmänt intresserad i allt , VD + man kör MTB har jag sett på instagram , några säljare kör LVG.

Sen har vi lyckats få en kille på verkstan att köpa cykel oxå.

Polaren har blivit cykel nörd oxå , byggt SS.

Sen har vi min kompis John..han är inte som andra han. ? Cykel och träning borde stå i hans pass.

Sambon kör MTB.

Jag kör LVG / MTB / longboard?

Varför är jag så ensam??
Har fått en ny kollega som är cyklist. Känns helt underbart, vi snackar cyklar och planerar turer dagligen. Resten av kollegiet tycker vi är dumma i huvudet, speciellt när vi snörade på löparskorna vid en ledig stund på vår kickoffresa, i över 35 graders värme...
Har varit väldigt svältfödd på träningsprat tidigare, frugan är totalt ointresserad av allt som kan liknas vid fysisk ansträngning.

Varför är jag så ensam??
På alla de jobb jag haft så har jag också varit idiot förklarad.
Värst var det när jag lade en katalog från Cykel City i ett lunchrum för ca 10 år sedan.
Åååååhhhh vilket jävla misstag.... :)
Där jag jobbar nu gillar min närmsta chef/kollega att cykla.Hon cyklar jämt, var hon än ska.
Visserligen på en skräpcykel. Men hon gillar att cykla.
När en 3 barns mamma cyklar 1 mil till jobbet i hällregn, eft att lämnat barnen är respekt.

Varför är jag så ensam??
Är en del som säger att de gillar cykla också men som egentligen bara pöbelcyklar till affären på billiga Biltemacyklar.
Har man tur så hittar man nån som är generellt superintresserad av sport. Då kan man prata om TDF.

Varför är jag så ensam??
Alla inklusive flickvännen hatar fysisk aktivitet.
Och som ni kanske känner till så måste man ansöka om lov för att få dra ut och cykla.

Att bli idiot förklarad när man köper en cykel som kostar mer än bilen men "inte är bättre" än den som dom köpte på Biltema är också något man får vänja sig med..

Och inte är man gammal nog för att få vara med gubbarna som cyklar heller. Medelåldersmän är för fina för att dela spår med yngre. Dom hejar inte ens. Är det något som händer när man passerar 40, hatar man då automatiskt yngre människor?

Varför är jag så ensam??
Har cyklat Vättern ihop med en 7-8pers från jobbet. Fått några till att cykla Mtb. Otsl motionslopp på lvg med samma gäng. Vi är från 25 år till över 60 :)
Har en ny kille som är intresserad av att byta ut sin ganska enkla Mtb mot en FS.

Dock få att prata gaffelvinklar med där, det har jag däremot en liten skara andra jag kan göra med.

Senast ändrad:
Varför är jag så ensam??
Bullabus skrev:
> Och jag som nördförklarad av familjen.... hur
> tror ni jag har det...?

Det var jag med. Nu har både morsan och hennes gubbe varsin lvg racer och tycker det är skitkul :)

Varför är jag så ensam??
Bullabus skrev:
> Och jag som nördförklarad av familjen.... hur
> tror ni jag har det...?

Precis som jag...

Varför är jag så ensam??
superdea skrev:
> Bullabus skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Och jag som nördförklarad av familjen.... hur
> > tror ni jag har det...?
>
>
> Precis som jag...

En till här?

Varför är jag så ensam??
Mina närmsta kolleger kallar mig för Lance. Vet inte hur jag skall tolka det, men det är typ enda referensen de har till cykelsporten. Samma med familj, lyckades kränga på min gamla mtb, en radon, till lillbrorsan, men den har stått still så länge att gaffelbenen har börjat rosta :(.

Men jag är inte helt ensam, har iaf en kollega som cyklar mtb, och så gillar barnen att cykla med. Och så har jag två som verkligen ÄLSKAR att cykla. Det är min hundar :). Fast det går inte prata så mycket med dom om det :S

Varför är jag så ensam??
Då har jag det lyxigt.
Chefen har en LVG i kol och en MTB fs i kol och är tokig i cykling. Samt att på jobbet har vi ett gäng Tacx-trainers så på vintern kör vi inne.

Varför är jag så ensam??
Man får ständigt jobba med att få in alla andra på den mörka sidan, ett ensamt hårt jobb i början, men när man kommit över första motståndet är de självgående sen.

Tillbaka
Topp