Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kostat samma förra sommaren. Jag har kollat alla västar på både POC och Fox.Generellt har de stora tyska online butiken lägre kostnader för att de har ganska stora volymer och effektiva logistik. Sen brukar allt vara lite dyrare i Sverige som är en liten marknad och dessutom inte har euro.
Men i den här fallet är det kanske en utgående modell som ofta reas lite tidigare hos tysken än hos andra butiker.
Kostat samma förra sommaren. Jag har kollat alla västar på både POC och Fox.
Det gjorde jag. Jag skickade dom 2 i retur efter att jag testat storleken och bestämt mig för vilken jag ville ha.Jag tror att marginalen på Fox kläder är riktigt stora vid rekpriset (marginaler på kläder är generellt stora).
EDIT: men varför köpte du då inte från tysken?
Är rätt många nätbutiker som säljer Fox och POC.Visst är Tyskland generellt billigare på mycket, men just Fox är ett typexempel på ett varumärke som inte många återförsäljare vill sälja längre pga att dom själva snabbt rear ut sina produkter under inköpspris för återförsäljare här i Norden.
Vilka handlare i Sverige säljer ens Fox längre?
Är väl främst utländska? Finns ju några butiker som har ett ströutbud men tycker det generellt sett ser mycket sämre ut än för några år sen.Är rätt många nätbutiker som säljer Fox och POC.
Ja, det är ett bra sätt att få (skapa) högre priser och en del annat.Det gjorde jag. Jag skickade dom 2 i retur efter att jag testat storleken och bestämt mig för vilken jag ville ha.
Hur ska man göra då? Du får gärna ge mig ett förslag på bättre lösning.Ja, det är ett bra sätt att få (skapa) högre priser och en del annat.
Behandla andra som du vill bli behandlad själv?Hur ska man göra då? Du får gärna ge mig ett förslag på bättre lösning.
Hur menar du nu? Utveckla gärna. Förstår verkligen inte sambandet med att beställa från en webbsida.Behandla andra som du vill bli behandlad själv?
Fria returer kan säkert driva lite affärer till den som är bara nästan lika billig som den billigaste, kanske en USP (låt oss säga att den faktiskt är unik) som kan räcka för att en mindre återförsäljare skall gå runt. Men är prisskillnaden stor finns uppenbarligen risken att denne bara blir utnyttjad som ”provrum”.Hur menar du nu? Utveckla gärna. Förstår verkligen inte sambandet med att beställa från en webbsida.
Erbjuder man fria returer så erbjuder man fria returer. Fanns till och med som alternativ vid returen att jag hittade billigare på annan sida.
Jag har själv bedrivit företag och när jag erbjöd fria returer så var antalet returer pga för högt pris väldigt lågt. Försäljning ökade istället pga att det var enkelt att byta vara till en annan utan några problem.
Nu köpte jag av fox då många butiker inte har fria returer. Så du behöver inte vara orolig.Jag ogillar också idén att beställa hem ett par grejer, skicka tillbaka dem gratis och sedan beställa billigare från någon annan. Det kommer på sikt slå ut små aktörer som inte har råd att täcka upp för såna kunders dåliga köpbeteende.
Bilhandlarna erbjuder gratis fika, men det betyder ju inte att man ska åka dit och fika varje dag med rättfärdigandet att Audihandlaren är dyrare än sin tyske kollega. Det finns möjlighet att göra det, men samhället i stort ser ner på den typen av beteende.Nu köpte jag av fox då många butiker inte har fria returer. Så du behöver inte vara orolig.
Dåligt köp beteende? Ja tar man 40%! mer än andra butiker utanför Sverige får man skylla sig själva. Att du gladeligen bara beställer från svenska butiker, betalar väldigt mycket mer och får vänta i 1 vecka eller mer förnyat det ska skicka är ju faktiskt upp till dig.
Vill man driva en butik får man se till att ha rätt priser.
Man kan ju enkelt bara erbjuda fria byten och frakt kostnad vid retur om nu returer är en stor kostnad.
Skylla sig själva. Say no more om din moral.Nu köpte jag av fox då många butiker inte har fria returer. Så du behöver inte vara orolig.
Dåligt köp beteende? Ja tar man 40%! mer än andra butiker utanför Sverige får man skylla sig själva. Att du gladeligen bara beställer från svenska butiker, betalar väldigt mycket mer och får vänta i 1 vecka eller mer förnyat det ska skicka är ju faktiskt upp till dig.
Vill man driva en butik får man se till att ha rätt priser.
Man kan ju enkelt bara erbjuda fria byten och frakt kostnad vid retur om nu returer är en stor kostnad.
Jaså? Jag har som sagt erfarenhet av att driva webbshop. Vill man lyckas bör man ha konkurrenskraftiga priser, snabb service och snabba led tider för frakt. Uppfyller man inte dessa kriterierna bör man se över sitt sätt att bedriva verksamheten.Skylla sig själva. Say no more om din moral.
Exakt. Inte moral, du har en 100% egocentrerad moral, det är därför du inte fattar kritiken mot dig.Jaså? Jag har som sagt erfarenhet av att driva webbshop. Vill man lyckas bör man ha konkurrenskraftiga priser, snabb service och snabba led tider för frakt. Uppfyller man inte dessa kriterierna bör man se över sitt sätt att bedriva verksamheten.
Detta har inget med moral att göra. Många verkar ju anse att man ska syssla med välgörenhet.
Utnyttjar systemet? Du får gärna visa mig denna skrivelse att man inte får göra som jag gjorde.Exakt. Inte moral, du har en 100% egocentrerad moral, det är därför du inte fattar kritiken mot dig.
Du tycker att det inte är fel att köpa saker för att redan från början har planerat att skicka tillbaks dem, och du har möjlighet att göra så, men du utnyttjar systemet. Moraliskt hade varit att inte köpa alls från dem om du tyckte de var för dyra.
Åter till kärnan. Jag handlade av https://foxracing.se/ det är ingen lite aktör utan direkt från märket. Policy för returer: ”Du är välkommen att returnera vad som helst (inom 28 dagar) som beställts från Foxracing.se/.”På ral om ICA: När de små aktörerna drivits ut pga sånt här köpbeteende och bara tre eller fyra stora finns kvar kommer du få betala maxpris för allt.

"Produktbeskrivning.Bakhjul 26 tum 21-559 Schürmann Sport silver med Shimano Nexus 7-växlad avgångssilver SG-C3001 och silver Niro ekrar
Artikel 895859B
försäljningspris. 159,00 €
Inkl. Moms plus moms. frakt
Tillgänglig! 2-5 dagar med dig.
Skicka produktförfrågan.
Produktbeskrivning.
26 tums bakhjul färdigt och monterat från:
26 tum 21-559 Schürmann Sportboxfälg Alu silver med silverfälgbromsflanken, fälg total bredd 27 mm, för alla ventiler, 36 hål
SHIMANO växellåda sab Nexus 7-växlad Inter-7 SGC30017CAR med mottagbar broms (raminstallationsbredd 127 mm), 36 hål, färgsilver, utan små delar extra tillgängliga
36x 2,0 mm tjocka och silverpolerade Niro rostfritt stål ekrar och silver mässing bröstvårtor
Lämplig för däckbredd 35mm till 60mm
Artikelnummer: 895859B
EAN:
Tillverkare:
Schürmann Umformtechnik GmbH & Co. KG
Hjälpare str. 340-344
D-33818 Leopoldshöhe
E-post: info@schuermann-umformtechnik.de
Frågan är får jag hjulet monterarat eller kommer det i delar.
Är nöjd med produkten och det är rätt storlek så behåller man den väl. Om det är fel storlek så byter man väl till rätt på samma affär (om de har storleken man behöver förstås). Är man istället missnöjd med varan och lämnar tillbaka så blir det konstigt att direkt beställa samma vara från en annan affär.Hur ska man göra då? Du får gärna ge mig ett förslag på bättre lösning.
Finns 100 exempel på detta och det medför ju att man aldrig ens letar delar på svenska sidor längre. tyvärr!
Någonstans bör ju de svenska ÅF se över sina priser, kan ju inte vara många som går in och betalar dubbla priset för produkter bara för att köpa från Sverige? Inte jag iallafall..
En Cykel kan inte vara värd 240 000kr. Man får ju någonstans hoppas efter denna Covid-cykel-hype, när Cykelmärken tvingas konka att priserna kan komma ner till lite rimligare nivåer. Man får ju liksom en väldigt fin bil för de pengarna, eller exempelvis en Motocross.. alternativen är oändliga.
Jag tycker synd om de som betalar dubbelt för grejor. Men vet man inte bättre så.Varför det? Med såna stora marginaler behöver man sälja bara några få gafflar. Att sänka priset med 25% lär ju inte drar tillbaka kunder som har hittat och litar på tysken.
Kanske ligger något i det, nu var det ju ett ganska extremt exempel. Men det finns ju många större märken som säljer sina "basic" utrustade hojar väldigt dyrt också. Vilket är synd, det är svårt att få sina polare att köpa en cykel och börja cykla när man måste sälja sin njure för att ha råd.Hur heter det? Är det halo-grejer? Som är där för att få priserna på de fortfarande riktigt dyra, men lite mindre dyra, modeller verka som rimliga. Sen finns det kanske folk med för mycket pengar som vill köpa det dyraste som finns.
Jag tycker synd om de som betalar dubbelt för grejor. Men vet man inte bättre så.
Kanske ligger något i det, nu var det ju ett ganska extremt exempel. Men det finns ju många större märken som säljer sina "basic" utrustade hojar väldigt dyrt också. Vilket är synd, det är svårt att få sina polare att köpa en cykel och börja cykla när man måste sälja sin njure för att ha råd.
Du får väl sälja en av dina till polaren för kompispris.Jag tycker synd om de som betalar dubbelt för grejor. Men vet man inte bättre så.
Kanske ligger något i det, nu var det ju ett ganska extremt exempel. Men det finns ju många större märken som säljer sina "basic" utrustade hojar väldigt dyrt också. Vilket är synd, det är svårt att få sina polare att köpa en cykel och börja cykla när man måste sälja sin njure för att ha råd.
Missade det, beställer nästan alltid från Bike-Discount, skickas med dhl express så det går på 1-2 dagar till Skåne. och toppen kundservice.Jag också (det skrev du dock inte i förra inlägg). Det verkar finnas många som är rädd att beställa från utlandet och inte vet att man får samma konsumentskydd i hela EU. Bara returfrakt kan vara lite högre.
Såklart, men om vi snackar exempelvis Specialized så kostar ju en Stumpjumper comp rätt mycket också. Antar att du menar typ Canyon mfl? tycker dessa gått upp i pris med.Man behöver ju inte köpa en S-Works. En cykel från tysken funkar (nästan) lika bra.
Skall man vara noggrann så är det ju inte tillverkarna utan återförsäljarna som sätter priserna. Tillverkaren sätter bara rek pris. Men är marginalen låg redan vid rek pris blir det i praktiken samma sak.Priserna på cyklar är det ju tillverkarna som sätter och marginalerna för butikerna är betydligt lägre än på utrustning och komponenter.
Missade det, beställer nästan alltid från Bike-Discount, skickas med dhl express så det går på 1-2 dagar till Skåne. och toppen kundservice.
Såklart, men om vi snackar exempelvis Specialized så kostar ju en Stumpjumper comp rätt mycket också. Antar att du menar typ Canyon mfl? tycker dessa gått upp i pris med.
Priserna på cyklar är det ju tillverkarna som sätter och marginalerna för butikerna är betydligt lägre än på utrustning och komponenter.
Är det inte i distributörsledet vi har det stora problemen i Sverige. Vi har distributörer som ska ha allt för stor marginal på sålda produkter.Skall man vara noggrann så är det ju inte tillverkarna utan återförsäljarna som sätter priserna. Tillverkaren sätter bara rek pris. Men är marginalen låg redan vid rek pris blir det i praktiken samma sak.