Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eller hur, det flyttar egentligen bara flaskhalsen till ett annat ställe inför vilket det (också) kommer vara kamp om positioner och därmed hög fart. Det bästa sättet för att göra sektorn säkrare är att se till så en betydligt mindre tätklunga kommer dit, men det skulle åas nog förta en hel del av tjusningen med just Arenberg.Nu blir de förvisso kanske bara extremt på delvis ett annat sätt.
Såg det otäcktFy attans vilken krasch. Vingegaard, Vine, Roglic, Evenepoel mfl
plus några revben... den här våren har verkligen varit bister för många stjärnorBrutet nyckelben på Vingegaard...
www.cyclingnews.com
www.cyclingweekly.com
Sant. Finns säkert någon värre vurpa med många allvarligt skadade i "lägre division". Dock svårare att ha koll på om man inte följer sporten på en väldigt ambitiös nivå.Etoile de Bessèges i fjol var väl ganska ruggig också? Massvurpa på en smal bro. Jag har inte sett några mer detaljerade rapporter om hur många som blev skadade (och hur allvarligt), men loppet bröts för att det inte fanns någon sjukvårdspersonal kvar som kunde följa med klungan.
Den kraschen involverade dock inte lika många namnkunniga åkare, vilket gissningsvis är anledningen till att vi/jag inte vet lika mycket om utgången för de inblandade. Jag ser egentligen inget konstigt med att det blir mer skriverier när toppcyklisterna är inblandade, men man ska nog ha i åtanke att många vurpor och efterföljande skador aldrig når media. Så det exceptionella på sistone kanske snarare är antalet toppcyklister som varit inblandade?
![]()
Rider hangs from bridge after huge pile-up at Etoile de Bessèges, stage neutralised
Valentin Ferron escapes with minor injuries as others taken to hospitalwww.cyclingweekly.com
Edit: i fjol menade jag förstås.
Jo, det löser ju alla problem.Konvertera alla etapper till tempo med intervallstart istället !
Av intresse försökte jag kolla upp just det loppet en aning mer. Vurpan skedde på etapp 2 den 2 februari. På etapp 3 är 10 st. listade som DNS. Nästa tävling de ställde upp i är enligt följande (källa procyclingstats):Sant. Finns säkert någon värre vurpa med många allvarligt skadade i "lägre division". Dock svårare att ha koll på om man inte följer sporten på en väldigt ambitiös nivå.
Tydligen lungkollaps på det?Är förvisso marigt att "summera" skador på olika cyklister. Är t.ex. sex brutna nyckelben värre än två nyckelben och en punkterad lunga? Och hur värderar man dödsfall?
Kan dock inte på rak arm komma på någon krasch där sex (eller fler) cyklister fått så allvarliga skador.