GoranS
Aktiv medlem
Vårklassikerna 2025...
Antibiotika och förkylning, hm ...Verkar som att MvdP var förkyld inför. 3 dagars antibiotikakur. Knappast optimal uppladdning för hans del.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Antibiotika och förkylning, hm ...Verkar som att MvdP var förkyld inför. 3 dagars antibiotikakur. Knappast optimal uppladdning för hans del.
Ah, jag såg bara fragment av tävlingen igår.Fast igår var det ju ett fantastiskt race. Även om han nu drog ifrån och vann solo igen så hade ju loppet nog med spänning.
Men förutsägbart och tråkigt var det i alla fall, det uppfattade du?Ah, jag såg bara fragment av tävlingen igår.
Ja, håller med. Men man är ju lite fundersam på HUR han ska kunna vinna? Alltså hur han tänker sig taktiken. Ska bli sjukt kul.Det blev ett grymt kul lopp igår. Det visade verkligen att man inte kan räkna bort någon bara för att de hade blivit avhängda i backarna tidigare. P-R kan bli hur grymt som helst. Pogi kommer såklart vara livsfarlig men han lär inte ha samma övertag på pavén när det är en plattare bana. Då kanske några av de andra kanonerna kan ha fördelar. Vad som helst kan hända på söndag.
Det är helt sjukt att Pogacar åker runt och plockar monument efter monument. Han har en rätt kaxig pokalsamling.
Vilken spik där i början av 2000-talet. Undras vem det kan ha varit. :)Lite viktstatistik på vinnare i Roubaix:
Visa bilaga 761568
Tydligt att Pogi är alldeles dör tunn för att vinna men han kan nog vinna ändå på något sätt!
Mys.Vilken spik där i början av 2000-talet. Undras vem det kan ha varit. :)
Vajrarna under styrlindan var det som avgjorde.
Lillkakan syns lite på bilden iaf..Men har han ngn "lillkaka"?
I TdF har han ju kört 1X på flera etapper och framväxeln kan väl sitta där för att slippa kedjetapp?
Är det ngn som vet fler detaljer?
Jag menade såklart trenden att han ofta vinner helt överlägset. Inte just det här specifika loppet. Det hade du nog förstått om du hade velat.Men förutsägbart och tråkigt var det i alla fall, det uppfattade du?
www.cyclingnews.com
Cyclingnews är på sitt bästa Hänt Extra-humör...Verkar som Pogi tappat tempot. Oroväckande inför PR?
![]()
Tadej Pogačar off the pace and in trouble the day after his Tour of Flanders dominance
Slovenian and partner Urška Žigart booed by crowd after disturbing Monte Carlo tennis matchwww.cyclingnews.com
Jag tror jag hoppar den. Lite körigt på jobbet just nu.Vilka kör dagens scheldepris?
Ja, Philipsen tajmade tvärfel, och övriga.Enkel seger för Merlier.
Dubbla regnbågar.Vad tror happys experter om helgens lopp? Wiebes och MvdP som vinnare?
RvV-repris m.a.o.Dubbla regnbågar.
Japp. Men ditt tips är nog minst lika sannolikt.RvV-repris m.a.o.
Motvind: Den första i klungan blir tröttSynd att de får medvind. Döds-motvind och regn hade ju varit ännu mer misär!
Fast å andra sidan är väl sida-med den allra jobbigaste vinden enligt vissa, så det kanske blir rätt härligt misärigt ändå?!
Grejen är ju att det har varit rätt spännande, iaf när mvdp varit med.Om Pogačar vinner P-R tar jag en paus från cykling på TV. Det så förutsägbart och tråkigt varje gång han drar iväg och vinner solo. Loppet dör ju långt innan målgång.
Varför inte en repris av denna godingDet var länge sen jag var så här pepp inför PR.
Ja det där var riktigt kul! Sjukt att det var 2007!Varför inte en repris av denna goding
https://happyride.se/forum/threads/paris-roubaix-pa-storbilds-tv-15-e-april-fullt.576958/
Jag håller en liten tumme för Ganna men hoppas mest på ett kul och offensivt lopp utan allvarliga krascher och där favoriterna inte försvinner p.g.a. "mekaniska orsaker".Vinner Wout blir jag tårögd.