Vårklassikerna 2026 ...

Vårklassikerna 2026 ...
Senaste gången det var en segermarginal på närmare minuten?
1776858636516.webp

Och senaste gången det var över en minuts segermarginal:
1776858676632.webp

Vårklassikerna 2026 ...
Hm, vet inte riktigt om jag tror på V&A:s snack om Nordhagen som segerkandidat. Kan ju säkert komma skapligt, men topp-5 skulle jag bli lite förvånad om han kommer och topp-3 skulle överraska mig ordentligt.

Vårklassikerna 2026 ...
Dags för 4:e momnumentet LBL på söndag. Startlistorna i princip klara. Tycker nog detta är det 5:e mest intressanta av de fem, men förstås måsteses oavsett. Men vem har mest chans på andraplatsen i år? Eller är kanske den redan lika klar den också, och det mest spännande blir istället kampen om den tredje platsen på podiet?

1777042951260.webp

1777042979710.webp
1777043048972.webp

Vårklassikerna 2026 ...
Vi får väl se. Vad gäller segern är förstås Pogi storfavorit, men undrar om han inte hade varit nästan större favorit om det varit Il Lombardia som gått nu till helgen. Gillar verkligen naturen/bansträckningarna på det loppet men de senaste åren har det spänningsmässiga värdet varit ytterst modest.

Vårklassikerna 2026 ...
Sen är det väl inte så höga odds för att det kommer att vara hyggligt samlat fram till La Redoute vad gäller toppfavoriterna och att det där blir åka av. I sämsta fall kan det sen vara en lucka som aldrig hämtas in så att loppet i realiteten blir La Redoute-stigningen.

Vårklassikerna 2026 ...
Ja. De senaste åren har väl sett rätt lika ut. UAE kör slut på alla sedan går Pogi. Frågan är om Sexias kan gå med denna gång? Och så fall hur länge hänger han på

Vårklassikerna 2026 ...
Ja. De senaste åren har väl sett rätt lika ut. UAE kör slut på alla sedan går Pogi. Frågan är om Sexias kan gå med denna gång? Och så fall hur länge hänger han på
Inte för att jag tror att han grejat det men det vore onekligen roligt om han skulle greja att hänga med uppför La Redoute. Sen är det ju inte slut där, men när loppet bara "lever" i 4 minuter Redoute plus i bästa fall några minuter därefter blir det lite antiklimax.

Tillbaka
Topp