Varma bibs

crillez

Aktiv medlem
Varma bibs
Någon som har tips på korta bibs som är något fodrade ev vindtäta framtill?
Tycker ofta att långa bibs är för varma höst/vår och kör gärna med korta bibs och benvärmare, problemet är att korta bibs ofta är gjorda för sommaren och rätt tunna, Craft har ju några som heter Shield men tycker prissättningen är löjligt hög på 1600-1900kr.
Fram med tipsen...

Varma bibs
crillez sa:
Tycker ofta att långa bibs är för varma höst/vår och kör gärna med korta bibs och benvärmare, problemet är att korta bibs ofta är gjorda för sommaren och rätt tunna, Craft har ju några som heter Shield men tycker prissättningen är löjligt hög på 1600-1900kr.
Fram med tipsen...

Tror jag betalade 55 euro för mina Shield. Ofta billiga på xxl.

Varma bibs
castrello sa:
crillez sa:
Fram med tipsen...

Vart hittde du dina Shield för 55 euro?

Varma bibs
crillez sa:
castrello sa:
crillez sa:
Fram med tipsen...

Vart hittde du dina Shield för 55 euro?

Rea i somras på xxl

Varma bibs
Café du Cycliste Jeanne kör jag med, kört med ner till -5° med matchande benvärmare och fungerade riktigt bra. Grymma i regn med :)

Varma bibs
Castelli Nanoflex Bib är både flossade på insidan och vattenavstötande på utsidan. Nanoflex finns även som knä- ben och armvärmare att komplettera bibsen. Mycket nöjd med dem.

Varma bibs
Craft Shield är bara vattenavstötande och inte vindtäta. Snarare vindavstötande. Dessutom är blöjan sådär...blöjan är tex för kort fram (gillar när den omfamnar paketet så att säga). Generellt är Crafts bib shorts en besvikelse.

Varma bibs
Jag hann upptäcka och köpa 2 par innan Assos slutade tilllverka... ?

1475911406564-906114573.jpg

Varma bibs
gandhi sa:
Castelli Nanoflex Bib är både flossade på insidan och vattenavstötande på utsidan. Nanoflex finns även som knä- ben och armvärmare att komplettera bibsen. Mycket nöjd med dem.

Nanoflex är bra - men hur deras (Castellis) Nanoflex knävärmare i storlek? Trist när saker inte sitter uppe. Både M och L i Castelli, som har lite knäppa storlekar.

Varma bibs
castrello sa:
Craft Shield är bara vattenavstötande och inte vindtäta. Snarare vindavstötande. Dessutom är blöjan sådär...blöjan är tex för kort fram (gillar när den omfamnar paketet så att säga). Generellt är Crafts bib shorts en besvikelse.

Efter två timmar skog med Craft Shield på benen i plus tre grader är mitt utlåtand följande:

Skitprodukt.

Hur kan ett i grunden svenskt företag sälja ett par så kallade thermal bibs för vinterbruk utan vindskydd i grenen är en gåta. Har utvecklarna ens cyklat någon gång? Jag var så nerkyld i apparaturområdet när jag kom hem att jag svor åt Crafts skitprodukter. Vindskydd är ju grejen om man vill ha en varm produkt för vinterbruk. Vindskydd, Craft, vindskydd!

Vindskydd, sa jag!

Varma bibs
Vi är väl olika, jag har kört Raphas Thermal Bibs (utan vindtätt foder) i +10h i liknade temp utan skevproblem (hade däremot svårt att växla ordentligt eftersom händerna gav upp).

Varma bibs
Hej !
Har köpt Sportful Fiandre Norain bibthights. Du hittar dom på Wiggle, bikeinn för runt 1000:-.
Otroligt nöjd med dom, har använt som i polarvindarna under veckan, vindtäta i grenen.....
Kombinerat med Sportful Fiandre light WS jackan med tunt underställ under så funkar det bra med enstaka plusgrader.
Normalt har jag medium, fick gå upp en storlek, italienska storlekar ....

Ha de // Raceit

Senast ändrad:
Varma bibs
Raceit sa:
Hej !
Har köpt Sportful Fiandre Norain bibthights. Du hittar dom på Wiggle, bikeinn för runt 1000:-.
Otroligt nöjd med dom, har använt som i polarvindarna under veckan, vindtäta i grenen.....
Kombinerat med Sportful Fiandre light WS jackan med tunt underställ under så funkar det bra med enstaka plusgrader.

Ha de // Raceit

Längd å vikt?

Varma bibs
Skogling sa:
Raceit sa:
Hej !

Ha de // Raceit

Längd å vikt?

Är 171, väger 78 pannor. Bibsen är inga problem med large, jackan är tight över bröstet men det finns plats för mediumtjock
underställströja utan problem.

Varma bibs
Skogling sa:
Jag skulle tycker dhb L är Assos XL. Assos är rätt små.

Mina dhb är riktigt dåliga.

Vadå dåliga, det råder väl konsensus om att DHB är det Happy-korrekta alternativet i det prisvärda segmentet? Har läst det i många trådar. Du måste ha fått ett måndagsexemplar! :-)

Men jaha, om jag har M i Assos så kanske det är S som gäller för DHB då...?

Varma bibs
Varma bibs
Senast ändrad:
Varma bibs
Raceit sa:
Hej !

Ha de // Raceit

Finns hos Team Sportia till OK pris också: http://teamsportiaonline.se/sportful-fiandre-norain-bibshorts

Tillbaka
Topp