Varma cykelbyxor bib DAM

Carola79

Medlem
Varma cykelbyxor bib DAM
Hej på er

Jag köpte ett par craft cykelbyxor med hängsle på men dom var förstora och S verkar vara den minsta storleken på dom flesta men ser att det finns massor med "vanliga" byxor utan hängslen fast XS men är orolig att dom inte sitter uppe utan åker ner under turerna. Va använder ni?

Det verkar vara mer vanligt med byxor utan hängslen. Har ni några tips på byxor som jag kan pröva i XS? Spelar ingen roll om d e utan hängslen bara dom sitter bra o uppe?.

Mvh Carola Eriksson

Varma cykelbyxor bib DAM
Assos har dammodeller. Min sambo tycker att de har den överlägset bästa passformen av alla märken hon kört med. Hon har haft dambyxor från Assos, Rapha, Trimtex, Kalas och Bioracer.

Kvalitetsmässigt tycker hon Rapha är bäst (hon har ett par Souplesse), Assos har tenderat att gå sönder. Hon har haft några byxor där hängslena gått att koppla loss på magen för att slippa ta av tröjan och fästet har lossnat eller gått sönder.

Varma cykelbyxor bib DAM
plus 1 på Assos. Kör Assos knickers lätt fodrade ner till 3-6 grader men när det blir minus så byter jag. Dyra som fan är dom väl dock? Kör på Gore softshell windstopper och älskar dem med. Gores softshell är dock i varmaste laget för allt över 3 plusgrader. Trots min litenhet så kör jag medium (jag är en gosse). Vet inte om dammodellerna är små i storlekarna på samma sätt

lycka till

Tillbaka
Topp