VARNING för bedragare på Köp och sälj
ModEdit: Det förekommer bedragare som kapar identiteter för att lägga in annonser på köp och sälj. Annonserna är i sig ofta kopior av legitima annonser från andra sajter och modus är att lura köpare att betala handpenning i förskott.
Var uppmärksamma, men häng inte ut oskyldiga på forumet.
/mod
Vill varna mina seriösa cykelvänner för bedragaren "NN" () i "Härnösand".
Jag nappade nyligen på en annons av ett par kolfiberhjul till racer och var naiv och betalade i förskott. Några hjul dök aldrig upp och säljaren svarar inte på mina försök till kontakt.
Låt er inte luras av att bedragaren erbjuder hämtning på plats. Kontonumret som används är ett konto på Skandiabanken 9159-7297129. Se upp för detta. Jag har även sett att personen annonserar andra prylar på liknande entusiastforum.
Se upp!!!
Någon mer som blivit drabbad?
Var uppmärksamma, men häng inte ut oskyldiga på forumet.
/mod
Vill varna mina seriösa cykelvänner för bedragaren "NN" () i "Härnösand".
Jag nappade nyligen på en annons av ett par kolfiberhjul till racer och var naiv och betalade i förskott. Några hjul dök aldrig upp och säljaren svarar inte på mina försök till kontakt.
Låt er inte luras av att bedragaren erbjuder hämtning på plats. Kontonumret som används är ett konto på Skandiabanken 9159-7297129. Se upp för detta. Jag har även sett att personen annonserar andra prylar på liknande entusiastforum.
Se upp!!!
Någon mer som blivit drabbad?
Senast redigerad av en moderator: