VARNING för bedragare på Köp och sälj

Luktapåblommorna sa:
earnstrom sa:
desmo kör uppenbarligen lite social engineering och vill få alla andra att glömma bort annonsen, så han slipper konkurrens... Det känns troligare än att en 3 år gammal effektmätare av den gamla modellen säljs till 40% av nypris eller ngt.
:-)

Kan inte nästa artikel vara en guide i hur en handlar säkert på Köp & Sälj, verkar behövas. Vad säljer desmo? :)
Och är föremålet lutat mot ett träd?

Konkret sa:
Luktapåblommorna sa:
earnstrom sa:
desmo kör uppenbarligen lite social engineering och vill få alla andra att glömma bort annonsen, så han slipper konkurrens... Det känns troligare än att en 3 år gammal effektmätare av den gamla modellen säljs till 40% av nypris eller ngt.

Kan inte nästa artikel vara en guide i hur en handlar säkert på Köp & Sälj, verkar behövas. Vad säljer desmo? :)
Och är föremålet lutat mot ett träd?
Katten också. Glöm inte katten, för tusan. ^w^

earnstrom sa:

Oj då. Jag trodde faktiskt inte det gick att få tag på en effektmätare för 2000kr. Nu börjar ju summorna bli så att jag också kanske kan skaffa mig en. Men då hoppas vi att allt står rätt till med annonsen (som nu är borttagen).

Men vad jag säljer? Förstår inte frågan, jag köper bara :) Jag var sugen på bluff-garmin-edge-1000-annonsen men fick inte komma och hämta den personligen. Jag borde iofs sälja av lite ur lådorna. Frågan är var jag kan låna en katt..

Bara för att du sa sådär blev jag osäker men har aldrig sett zipp göra en service course men kolfiberväv och alu. Antingen gör de kolfiber (och då mig veterligen UD) eller så gör de alu och då är de inte prydda med mönstrad väv i mitten som om de vore muffade.

Vet att det gjorts kopior på ritchey som i princip ser identiska ut med denna "zipp"

Senast ändrad:
båtbensbudet sa:
Bara för att du sa sådär blev jag osäker men har aldrig sett zipp göra en service course men kolfiberväv och alu. Antingen gör de kolfiber (och då mig veterligen UD) eller så gör de alu och då är de inte prydda med mönstrad väv i mitten som om de vore muffade.

Vet att det gjorts kopior på ritchey som i princip ser identiska ut med denna "zipp"

Jag såg inte att det var kol. Då håller jag helt klart med dig!

Skulle sätta en bra slant på att den Zipp stammen är en fake!
Ser verkligen ut som en generisk fulkinastamm med "lämpligt" tryck på.

Bildgooglar man zipp stammar hittar man (iaf inte jag) ingen som matchar denna.

Vernersson sa:

Jaja, det är givet. De har aldrig gjort en sån modell..

marr sa:
Vernersson sa:

Jaja, det är givet. De har aldrig gjort en sån modell..

Jag är ju inte bekant med Zipp's modeller :-P

desmo sa:
Vernersson sa:
Av ren nyfikenhet, kom det ngt svar på PM? =)
Nej, inte än :(
Inget med bedragare men kanske att det är nåt knas med den nya "Köp & sälj" och PM. La ut en grej på försäljning där jag bad att få svar över mejl. Flång ny pryl, halva priset p.g.a. feltänk. Fick snabbt ett antal svar över PM där man ville köpa grejen direkt. Jag svarade med PM, såg att mottagaren hade läst PMet men inget svar. Påstötning, ser att PMet är läst, inget svar, påstötning, ser att PMet är läst, inget svar.

Inget konstigt om det inte hade gällt för fyra personer som "försvann" på samma sätt. Sålde till slut prylen nu i helgen till en person som skötte hela konversationen över e-post.

Eller är det normalt att så många kliver av efter att ha svarat typ "jag köper den"?

Jag väntar faktiskt oxå på svar på min annons. Alltså folk visar intresse som jag svarar men får inget svar i retur.

Det finns ju en risk för att det är ovana forumanvändare som inte vet hur de får svaren..

Det är helt vanliga PM och för mig har det fungerat utmärkt.

(Men testa gärna alltså, det är ju bara bra att hitta fel om det är något strul).

Senast ändrad:
Jag har missat att jag fått PM på ride, var det tydligare på mtb?
Vet inte om jag använt mobil eller webläsare när jag inte sett det.

Jag har nog på impuls skrivit "jag köper den" 2-3ggr faktiskt, innan man har hunnit diskutera med chefen hemma och tagit en funderare att behöver jag verkligen det här...:) har också råkat ut för det ett par ggr..

Det kom fram, och tillbaks. Väntar på en till testare men det är nog så att många bara släpper utan att meddela sig.

jansson99 sa:
johnny165 sa:
jansson99 sa:
Diskutera med chefen? Vad jobbar Du med?

"med chefen hemma" "" Hon som betalar mina cykelräkningar:)
Jag fattar inte. Ber Du henne att köpa cykelprylar till dig? Har Du inga egna pengar?

Nej jag har inga egna pengar, jag har "våra" pengar, och större inköp diskuteras innan...
Men visst, häromdagen köpte jag ett par hjul för 7000 och sa det efteråt, så visst går det o spendera utan o "fråga" :)

PiPPiW sa:
Det kom fram, och tillbaks. Väntar på en till testare men det är nog så att många bara släpper utan att meddela sig.

Nu har jag inte läst sllt och jar lite bråttom. Om du har en sån där givare till salu så är jag intresserad. Den ser ut att passa i min ram. Ant+?

Pippi, nackdelen med att skriva mailadressen i klartext sådär i annonsen är att det är ett garanterat sätt att få spam i lådan.

Tack, Q&A-avdelningen har kört några varianter nu, alla kommunikationsvägar fungerade. Foliehatt av.

OK, inget konstigt att ändra sig om ett köp men tycker det vore bra om det kommunicerades till säljaren. Nu tog det två veckor att bli av med en pryl som jag fick "jag köper den"-svar på nån timme.

Mvh
PiPPi

Hasse#7 sa:
PiPPiW sa:

Nu har jag inte läst sllt och jar lite bråttom. Om du har en sån där givare till salu så är jag intresserad. Den ser ut att passa i min ram. Ant+?
Hallå Hasse :)

Såld och skickad i måndags, sorry, slarvade med att inte ta bort annonsen. Vilket som, den var mycket cykelmodell-specifik och inte ens The Ugly Shop rådde på den på ett vettigt sätt vilket var förhoppningen. Typiskt nog hittade jag nedanstående variant efter att det hade gått för lång tid för retur av Bontrager-sensorn.

https://www.xxl.se/tacx-tacx-speed-...trampfrekvens-och-hastighet/p/1114616_1_style

Är *mycket* nöjd med Tacx-sensorn, billigast hittills av de som finns att köpa i butik här hemma och den hakade på både ANT+ och Bluetooth utan några som helst problem samt är universell i passformen, fungerar alldeles utmärkt även på gammelcyklar med märklig baktriangelgeometri. Den är central i att ha tagit träningen till helt nya höjder med Trainerroad ;)

[Edit] Det står att det finns några i lager på XXL Heron City men det är tveksamt då jag köpte den sista. Har dom fått in en ny omgång på lager så öppna förpackningen och gå igenom "innehållsförteckningen" noga. Det fanns två såna sensorer i hyllan när jag var där, bägge var öppnade och ingen av dom var kompletta så vi plockade ihop ett fungerande kit från det som fanns kvar.

Senast ändrad:
Senast ändrad:
Lulle sa:
Har du anmält annonserna?

Känns lite sketchy överlag att sitta inne på en massa nya ramar.

Anmält moondrakern bara, där är en drös till annonser från samma med gamla kläder. Det verkar inte helt orimligt att sälja, därför jag tvekar lite.

Konstigaste är väll ändå att ramarna är nya, och dämparna är nyservade. Speciellt codeine ramen som borde vara såld med dämparen som sitter på. Varför då nyservad? Borde vara ny :P

Ähh de verkar reko faktiskt.

Samma namn på säljaren på den franska sidan med så. Det var nog en förhastad varning bara :)

Tillbaka
Topp