Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Man behöver väl inte vara en bedragare för att man föredrar swish framför kontanter?Örjan Lax sa:Misstänkt:
PM:ade en relativt ny användare och säljare tidigare ikväll om en Lupine SL A7-lampa för 3000 kr. "Swish ska du ha" står det sist i annonsen.
Jag frågade ändå om man kunde komma och köpa den på plats och betala 3000 kr kontant. Inget svar... ?
Får jag svar senare ikväll kommer jag att radera detta inlägg.
Det har jag inte påstått heller. Jag skrev "Misstänkt" överst. Dessutom har jag inte angett nick eller länkat till annonsen.Batty sa:Man behöver väl inte vara en bedragare för att man föredrar swish framför kontanter?Örjan Lax sa:Misstänkt:
PM:ade en relativt ny användare och säljare tidigare ikväll om en Lupine SL A7-lampa för 3000 kr. "Swish ska du ha" står det sist i annonsen.
Jag frågade ändå om man kunde komma och köpa den på plats och betala 3000 kr kontant. Inget svar... ?
Får jag svar senare ikväll kommer jag att radera detta inlägg.
Örjan Lax sa:Älvsborg avancerar i tabellen. Snart SM-slutspel.
Ja det kan ju vara många olika orsaker som gör att vissa bedragare fullständigt mister omdömet och tappar konsekvenstänket, såsom alkohol/drogberoende, ekonomisk botten/personlig konkurs, depression/annan psykisk sjukdom, ren idioti och dårskap etc...xzbatt sa:Örjan Lax sa:Älvsborg avancerar i tabellen. Snart SM-slutspel.
Jag måste ändå medge att det är märkligt när någon helt utan att skydda sin identitet väljer att blåsa folk, saknar man då helt oro att blåsa fel människa?
Risken att någon blåser "fel människa" på ett cykelforum är minimal. Det värsta som kan hända bedragaren, är att någon cyklar förbi och blänger styggt mot dennes fönster.xzbatt sa:Örjan Lax sa:Älvsborg avancerar i tabellen. Snart SM-slutspel.
Jag måste ändå medge att det är märkligt när någon helt utan att skydda sin identitet väljer att blåsa folk, saknar man då helt oro att blåsa fel människa?
adrian_racer sa:Tyvärr verkar även jag ha gått i fällan. Blev kontaktad på min annons där jag sökte ett ultegra vevparti. Swishade pengar och sen påstod han att han postat paketet.
Han skickade en bild på mailen och svarade även efter att jag swishat vilket jag tycker är konstigt om man vill blåsa någon.
Men nu har det gått en vecka och inget har dykt upp.
När jag frågar efter spårnummer eller kvitto så svarar han ej. Mobilnummer är avstängt så troligt är att det är passivt swishkonto.
Är det ens lönt att polisanmäla eller ska man ge det en vecka till? En dröm är ju att post nord har slarvat bort det på vägen och att det dyker upp.
Ibland bli jag så jävla trött...
marr sa:Och snälla sluta göra köpesannonser... Det är som socker för packet.
Nu är Stoja-annonserna borta. ?Allroad sa:Sadeln verkar vara borta men istället dök ngt annat upp..
Hade en köpesannons ute endast som en fälla, men det nappade inte.marr sa:Och snälla sluta göra köpesannonser... Det är som socker för packet.
marr sa:Och snälla sluta göra köpesannonser... Det är som socker för packet.
staine sa:marr sa:Och snälla sluta göra köpesannonser... Det är som socker för packet.
+1
Fattar inte varför man annonserar om man vill köpa? Då kollar man väl säljannonserna.
NickPick sa:staine sa:marr sa:Och snälla sluta göra köpesannonser... Det är som socker för packet.
+1
Fattar inte varför man annonserar om man vill köpa? Då kollar man väl säljannonserna.
För att väldigt många sitter på en massa prylar dom ändå inte behöver, och då kan man både få bästa pris och första tjing. Simple as that
Bele sa:NickPick sa:staine sa:marr sa:Och snälla sluta göra köpesannonser... Det är som socker för packet.
+1
För att väldigt många sitter på en massa prylar dom ändå inte behöver, och då kan man både få bästa pris och första tjing. Simple as that
Dessutom finns inte alltid det man söker ute till försäljning.
NickPick sa:Vad swishar ni till för nummer? Skriv ut det så att andra kan få sökträffar.
Nu sitter ju brödet och löser denna tråd, men 4 papp i veckan för hen nog in.
Också!? Bedragare behöver inte pengar. De behöver något helt annat.NickPick sa:Ni kan skicka pengar till mig istället. Jag behöver också!
GoranS sa:Också!? Bedragare behöver inte pengar. De behöver något helt annat.NickPick sa:Ni kan skicka pengar till mig istället. Jag behöver också!
Hasse#7 sa:GoranS sa:Också!? Bedragare behöver inte pengar. De behöver något helt annat.NickPick sa:Ni kan skicka pengar till mig istället. Jag behöver också!
De behöver en burktelefon så de bara kan ringa varandra. Det blir lika äkta som övrigt de erbjuder.
Applicerat upprepade gånger på baken med emfas!Manurhin2 sa:Hasse#7 sa:GoranS sa:Också!? Bedragare behöver inte pengar. De behöver något helt annat.NickPick sa:Ni kan skicka pengar till mig istället. Jag behöver också!
De behöver en burktelefon så de bara kan ringa varandra. Det blir lika äkta som övrigt de erbjuder.
Nej du stavar fel, det kallas bollträ det dom behöver.
M
GoranS sa:Applicerat upprepade gånger på baken med emfas!Manurhin2 sa:Hasse#7 sa:GoranS sa:Också!? Bedragare behöver inte pengar. De behöver något helt annat.NickPick sa:Ni kan skicka pengar till mig istället. Jag behöver också!
Nej du stavar fel, det kallas bollträ det dom behöver.
M
Sutagar sa:Är det inte väldigt många Oakley flightjacket som säljs i Älvsborg men från olika användare (3 stycken)?
https://happyride.se/annonser/?sear...ype=1&category2=&county2=&type2=&price=&year=
Det är varningsflaga för mig iaf! Annoserna är lite annorlunda men liknar i språket och sättet att skriva. Har de lyckats kappa sig profiler?
Figge1 sa: