VARNING för bedragare på Köp och sälj

Vill han ha de skickat i svarta sopsäckar med?

Plastpåsar/säckar är enligt uppgift nu den nya hårdvalutan.
All kriminell verksamhet kommer nu gå över till detta betalningsmedel.

Dessutom kommer ligorna att sluta hantera knark & gå över till plast.

Det har jag läst på Twitter så det är minsann sant!

Många återvinningsstationer har förbjudit svarta sopsäckar, butikerna säljer nu genomskinliga istället. Kan vara nån svartsäcksberoende som vill ha dom.

Någon tjomme ville sälja en sak till mig. Numret fanns ej på Google och en koll på Swish sade skyddat nummer vilket betyder att personen har skyddad identitet? Personen bodde givetvis i dan...Skåne... Ringde ett gäng varningsklockor, men vad vet jag?

Otippat att de ovan hade konto i Borås. Samma trasiga familj som förr?

Så om du swishar och tar dig till BankID-signeringen så står det "skyddad identitet" istället för personens namn där?

Var lite för ivrig och slarvade med att göra någon koll som helst om den som sålde varan. Bedragen sålde Dura Ace kedjedrev och ville ha pengarna insatta på sitt konto (Danske Bank).
Sedan dess har jag varken hört från honom eller fått någon vara. Profilen är nu borta (lukke78) och han har inte varit inloggad sedan bedrägeriet.

Varför kan jag inte ringa till ett nummer som jag swishat till?

Frångick min säkerhetsrutin och gjorde upp affären per pm då det var en struntsumma men nu när jag ringer får jag "det nummer du önskar nå är inte i bruk, var vänlig att kontrollera numret och försök igen".

Du kan inte ringa mig för det är mitt gamla nummer. Svarade inte på ditt PM för du är en jobbig mäniska . Har inte lurat dig på något gjort väldigt många affärer här och du är den första som jag inte kommigt överens med. Skickade bibens som var på bilden , du prutade på ett par 400 kr rapha vinter bibs sen är du inte nöjd. Bib kan vara utan och med padding upp till dig att fråga.

Du kan inte ringa mig för det är mitt gamla nummer. Svarade inte på ditt PM för du är en jobbig mäniska . Har inte lurat dig på något gjort väldigt många affärer här och du är den första som jag inte kommigt överens med. Skickade bibens som var på bilden , du prutade på ett par 400 kr rapha vinter bibs sen är du inte nöjd. Bib kan vara utan och med padding upp till dig att fråga.

Ajaj, tråkigt när folk vill trigga igång bråk i trådar...

Ah, härligt! Tack! Svar, fantastiskt. Tänkte vi kunde ta det i pm men vi kan ta det här. Skriv vad det är du säljer så slipper du sånt här. Rapha säljer vad jag förstår inga cykelbyxor som heter Winterbib utan padding men du får gärna upplysa mig. :)

Om säljaren sålt en vara som är korrekt rubricerad men du uppfattat termen fel så tycker jag inte att säljaren har något moraliskt ansvar att lägga ner extra jobb på att ta tillbaka varan och skicka dig pengarna.

Varan är inte korrekt rubricerad. I annonsen står det Rapha Winterbib och på byxorna står det Rapha winter tights.

Undra vad det stod i pmet. Känns avgörande för om det var trevligt eller ej. Inte huruvida det skickades.

Jag printscreenar, en sekund
pmkonvers.PNG

Du är tyvärr snett på det lukta.. Bib är något annat...

Var är länken till dessa rapha winter bib du tror dig köpa?

Jättetråkigt att inte få det man har förväntat sig, men i det här fallet har ju du haft en förväntning som inte stämde med verkligheten vad jag förstår.

Du trodde att bibs betydde att de hade stoppning, vilket de inte hade. Då förutsatte du att säljaren ville krångla och köpa tillbaka för att du inte hade läst på. Jag kan förstå att han inte orkade svara.

Möjligt, men tycker att det hade varit snyggt av niklasson att svara så vi kunde tagit det utan publik.
Med vänlighet kommer man långt, tror att du kommit längre med:
"Hej. Niklasson, jag trodde att det skulle vara blöja i byxorna men det var det inte. Är det möjligt att låta köpet gå tillbaka?
Tack på förhand
/Blomdoftaren"

Nu vet jag inte vad som stod i annonsen men termen "Rapha Winter Bibs" skulle jag kunna läsa antingen som ett produktnamn.

Var det jag gjorde, men en lär sig, kanske. :/

Majoriteten här verkar tycka att det är reko att blockera ett nummer efter att du fått swish ifrån det utan att ens ha smsat eller ringt varandra tidigare. Det verkar inte skumt?

Var det jag gjorde, men en lär sig, kanske. :/

Majoriteten här verkar tycka att det är reko att blockera ett nummer efter att du fått swish ifrån det utan att ens ha smsat eller ringt varandra tidigare. Det verkar inte skumt?
Tyvärr. Men du har fel. Du skickade ett ganska bossigt och otrevligt pm. Gå vidare.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp