Hej igen,
Akta er för en Johan G från Alingsås som säljer vevparti mm
Så här i efterhand kan man konstatera att ja, han skaffade sitt happyridekonto för en vecka sedan vilket i sig är en varningsklocka samt ett väldigt bra pris på vevpartiet. Innan affär hade jag frågat om specifika bilder i olika omgångar så han måste de facto ha haft vevpartiet franför sig. Telefonkontakt, första dealen var att min syster skulle hämta upp vevpartiet vilket inte var några problem för säljaren. Iom att jag fick alla bilder och vi först gjort upp att min syster kunde hämta vevpartiet så kände jag tyvärr förtroende för denna snubbe. Sedan fick min syster förhinder så vi ändrade till paket postnord istället. Betalade först frakten sedan när den dykt upp i postnord appen swishade jag resten. Efter det gick vederbörande under jorden och svarar inte på meddelanden via mobil eller happy förutom ett kort svar i fredags att han skulle skicka senast 1600 vilket inte skedde. Han skulle även ha skickat i torsdagskväll samt direkt efter min betalning.
Första gången jag dykt på besvär vid köp via happy, så jag kommer inte vara så naiv framöver! Har meddelat säljaren Johan att deadline för återbetalning eller skicka paket i är idag annars anmäler jag till polisen, kontaktar Kronofogden enligt förslag osv. Har vägarna förbi vederbörande om 2 veckor så får väl kosta på mig ett besök då.
Har någon fler blivit lurad av denne man så har jag personuppgifter mm om ni behöver hjälp med uppgifter till polisanmälan. Happy kan sedan dela med sig av sina uppgifter till Polisen.