Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Korrekt gissat! Polisanmälde säljaren men utredningen las ner pga "åtalsunderlåtelse". Dvs den misstänkte är redan åtalad för flera andra liknande brott och skulle inte få ett högre straff pga min polisanmälan (förutom mitt ersättningsanspråk då). Därav går inte anmälan vidare till åklagare då kostnaden för utredning osv inte är motiverbart för samhället typ. Så denna skojare var redan åtalad och passar på att köra lite mer scams med lågt straffvärde då han inte kan få ett högre straff ändå. Hittade sedan hans bilder i en facebookannons så han hade helt enkelt sparat ner dem därifrån.I det här fallet gissar jag mer på någon med allmänt struligt liv och leverne, eller då sjukdom, än regelrätt planerat bedrägeri. Det följer inte hur de brukar agera, inte de jag sett åtminstone.
Har inget belägg för detta men ibland undrar jag om inte en del folk här kör med separata "säljkonton", dvs inte samma konto som de normalt skriver inlägg med. Annars är det överraskande många säljare som aldrig någonsin är aktiva i forumet.kontrollerar alltid denna antar år säljaren har varit med på Happy.
Nä, krävs även två olika personligheter!Via ip-adress eller hur?
2 olika mailadresser och en på jobb och en hemma är väl svårt att kolla?
It-noob / M
Blev du orolig? ?Via ip-adress eller hur?
2 olika mailadresser och en på jobb och en hemma är väl svårt att kolla?
It-noob / M
ReglernaVad är problemet om någon har separat säljkonto?
Nja, jag anser mig ganska ohemlig.Blev du orolig? ?
Förutom att det står i regelboken att man inte får ha två konton så har jag inga problem med det. Däremot så blir jag fundersam på varför man vill ha det….Vad är problemet om någon har separat säljkonto?
Bara spånar men ett (legitimt) skäl skulle kunna kunna vara om man har köpt en ny dyr cykel man visat eller skrivit om här på forumet och för stöldrisken inte vill att köparen av ens gamla billiga hoj skall veta vad som står i garaget.Förutom att det står i regelboken att man inte får ha två konton så har jag inga problem med det. Däremot så blir jag fundersam på varför man vill ha det….
Vad är problemet om någon har separat säljkonto?
Ingen anar någonting när Manurhin3 dyker upp på köp och sälj! ?Nja, jag anser mig ganska ohemlig.
Själv?
Om man oroar sig för just det scenariot får man nog öva lite på sina riskbedömningar.Bara spånar men ett (legitimt) skäl skulle kunna kunna vara om man har köpt en ny dyr cykel man visat eller skrivit om här på forumet och för stöldrisken inte vill att köparen av ens gamla billiga hoj skall veta vad som står i garaget.
Ja, det kändes minst sagt långsökt.Om man oroar sig för just det scenariot får man nog öva lite på sina riskbedömningar.
Kan bero på hur och var man bor också, cyklar vet jag inte men när det gäller andra saker finns det de som arbetar så tyvärr.Om man oroar sig för just det scenariot får man nog öva lite på sina riskbedömningar.
Bara spånar men ett (legitimt) skäl skulle kunna kunna vara om man har köpt en ny dyr cykel man visat eller skrivit om här på forumet och för stöldrisken inte vill att köparen av ens gamla billiga hoj skall veta vad som står i garaget.
Det jag menade var såklart att genom att lägga ut något på annons blir det lätt att få tag i personens adress genom att låtsas vara spekulant.Bara spånar men ett (legitimt) skäl skulle kunna kunna vara om man har köpt en ny dyr cykel man visat eller skrivit om här på forumet och för stöldrisken inte vill att köparen av ens gamla billiga hoj skall veta vad som står i garaget.
Ja, detta är väl den uppenbara anledningen.Jag tror mer att man ser ett syfte om man normalt har en hög svansföring och hemlig identitet för att inte outa sig.
Det är väl bara @Skogling som hamnat där hittills, typ?Tror en annan anledning till dubbla konton kan vara om man hamnar i blockettråden med annonsen![]()
Jag har aldrig blivit rädd efter en annons på blocket. Numera blir det endast meddelanden, vilket jag inte föredrar.Nu har du nog fördomar.......eller inte
Jag förstår absolut.Jag har aldrig blivit rädd efter en annons på blocket. Numera blir det endast meddelanden, vilket jag inte föredrar.
Jag förstår absolut.
Det kan ibland upplevas att sydlänningar är aggresiva trots att dom konverserar som dom lärt sig(och tror är rätt), dom flesta är nog trots allt hederliga. (Utan att veta hur det var i just ditt fall)
Ursäkta om jag sticker ut hakan lite här, som ”etnisk svensk”, men jag hoppas att du inte påstår att människor från Mellanöstern är generellt ”lättkränkta, krångliga, manipulativa, opålitliga”. Detta är grava anklagelser och det spelar ingen som helst roll att du själv har invandrarbakgrund.De (vi) är lättkränkta, krångliga, manipulativa, opålitliga och har som regel inga pengar men sjukt mycket tid. Här snackar vi om majoriteten, men inte alla.
Jag skulle säkert kunna lista upp hundra anledningar till varför man slutat svara på meddelanden från folk som inte kan utrycka sig hyfsat i skrift, eller när de inte har namn med lokal anknytning. Telefonnummer som inte är listade på hitta.se osv.
Nu så har man fått läsa båda.Tänk att få börja morgonen med att läsa svensklärare och inte svenskalärare.
Du har gjort min dag oavsett hur resten löper.
Väldigt många människor skriver som en påse nötter (eller tre påsar) - som svensklärare upphör jag aldrig att förvånas av hur uselt vissa personer faktiskt behandlar språket.
Det är internätts fel!
Japp. En smula kontraintuitivt, men det heter de facto svensklärare. Ehuru den mer vardagliga formen accepteras generellt är min uppfattning att den är något mer vardaglig och talspråklig än ”svenskalärare”.Tänk att få börja morgonen med att läsa svensklärare och inte svenskalärare.
Du har gjort min dag oavsett hur resten löper.
Precis. Ungefär som det heter Svenska Fotbollförbundet och inte Svenska Fotbollsförbundet.Japp. En smula kontraintuitivt, men det heter de facto svensklärare.
Nej, det medvetet borttagna foge-s:et är ett helt felaktigt språkbruk. Jag tror t o m att radioprogrammet ”Språket” har gjort ett inslag om just detta exempel.Precis. Ungefär som det heter Svenska Fotbollförbundet och inte Svenska Fotbollsförbundet.
Trodde du var icke-svensk/icke-skånsk men där ser man?Nu började jag undra hur en påse nötter skriver. Trodde att min problem var att jag är icke-svenska. Men efter lite googling verkar problemet vara att jag är icke-skånska.