Varning för galen joggare i Hellas!

Räven

Ny medlem
Hej!

Cyklade blå i godan ro igår kväll och på "transporten" på gröna vi kalhygget skulle jag snällt passera en joggare. Själklart plingade och saktade jag ner i god tid innan passering men när jag plingade sprang idioten mitt i spåret med armarna utåt för att hindra omkörning samtidigt som han vrålade "JAG HAR INGEN HJÄLM, JAG HAR INGEN HJÄLM...". Gled sakta upp på sidan om honom för att kolla vad det var för en figur och då blev han antingen rädd och/eller ännu argare och fotrsatte gorma strunt. Han daskade till min hjälm och tedde sig allmänt obehaglig (knarkare löptränar väl inte!?). Jaja - snabbt insåg jag att det inte var lönt att diskutera/argumentera med denne figur så jag cyklade snabbt ifrån honom in på blåa med hans vrål ekande mellan träden. Jag undvek att peka finger eller vråla tillbaka då jag var rädd för att galningen skulle planera ett överfall via nån genväg.

Signalement:
Lång och smal - typ 1.85-1.90. 70-75kg? Senig och lätt solbränd. Sprang i bar överkropp och svarta shorts. Kortklippt mörkt hår. Aggressiv och galen. Hans träning kan inte gå så värst om han ska lägga energi på att vråla i skogarna.

Jaja - tänkte bara om någon mer stötte på dåren.
Kan ibland förstå om vissa blir sura men plingar man och bromsar ordentligt samt väntar tills det finns plats så borde vi väl kunna samsas i skogen!?
//Daniel

Allstå, han skerk till Orson att han inte hade hjälmen i aluminiumfolie på sig. Då kan han kommunicera ordentligt. Han trodde helt enkelt att din ringklocka var ett inkommande samtal.

Just det - barfota var han inte. Skor och ondskefullt svarta shorts i ngt obehagligt material.
Jaja - om han är känd så kan ju nån tipsa om namnet om han skulle spöa nån ute skogen.
Jag fortsätter som vanligt på stigarna.
/Daniel

Redan "dagens-tråd"! =)

Lägga en fråga på något löparforum?

Snedtädning efter att ha rökt något från odlingen som någon hittade i Hellas? Svamp?

Jag stötte på en liknande snubbe i Göteborg centrum, men han cyklade han också.

Signalement: Kort, biffig, massa kläder och verkstadshörlurar på huvudet. Även han skrek och gormade åt mig på ett sådant sätt att diskussion inte var läglig. Jag bara ödmjukt sa att allt var mitt fel (hade inte gjort nåt dumt) och åkte därifrån.

Skrämmande, men inte lönt att prata med de där snubbarna.

Skrämmande att vissa människor inte har något bättre för sig... utan måste vara förbannade!
Kan ju inte vara nyttigt för hälsan... Säkerligen merparten av dem som dör i en hjärtattack tillslut!
(Rätt åt dem i många fall!)

Galningen i den tråden är nog samma person, låter så vare fall, inte för att jag är från Hellas eller vad det hette men beskrivning av väg o person/er så blir man suspekt ;D ! Pz...

Mötte samma person i måndags och blev vettskrämd! Han ville alltså seriöst slåss om det när jag hävdade att vi båda hade samma rätt att vistas i naturen. Vände håll och hoppades att han bara haft en dålig dag eller nått.. Men tydligen inte, fullskalig psykopat går lös alltså.

Jag har också sett "han".

Bilagor

• patterson_bigfoot_lg.jpg
    patterson_bigfoot_lg.jpg
    36.6 KB · Besök: 15
Eric W skrev:
-------------------------------------------------------
> Have you seen it?

Svårt att se vad det var, men den lät ungefär som MangeP.

Skillnaden på en storstad och en landsortshåla är att storstan har fler byfånar per kvadratmeter.

Tillbaka
Topp