MP3-Sthlm
Aktiv medlem
Varning för säljare!
Dom borde också välja ut varsin happyit som second till duellen.Bestäm tid på neutral mark. Medtag valfri kommersiellt tillgänglig kedjepiska och gör upp om saken.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dom borde också välja ut varsin happyit som second till duellen.Bestäm tid på neutral mark. Medtag valfri kommersiellt tillgänglig kedjepiska och gör upp om saken.
Har säljaren skrivit i tråden? Ser inte vart säljaren påstått att den inte är kritisk för funktionen. Tycker det är lite konstigt dock att ts inte fixat bilder än.Fram med bilder nu. Säljaren har ju antytt att skadan inte är kritisk för funktionen. Men vilka cyklar har en packning över sadelklämman som är så stor att den kan dölja en spricka?
TS skrev ju i inlägget att säljaren inte såg det som en allvarlig skada. ” och att den dessutom inte är på ett känsligt ställe så det inte är någon fara!”Har säljaren skrivit i tråden? Ser inte vart säljaren påstått att den inte är kritisk för funktionen. Tycker det är lite konstigt dock att ts inte fixat bilder än.
"Jag kontaktar säljaren som säger att han inte sett någon skada och att han givetvis skulle informerat mig om han visste om skadan och att den dessutom inte är på ett känsligt ställe så det inte är någon fara!"Har säljaren skrivit i tråden? Ser inte vart säljaren påstått att den inte är kritisk för funktionen. Tycker det är lite konstigt dock att ts inte fixat bilder än.
Det vet man ju inte, säljaren kan haft sin sadel fast och stilla. Köparen kan satt i en ny sadelstolpe i fel diameter. Exempelvis...Det är nog ganska liten chans att sprickan uppkom under några dagar som ts haft den mot de 3 åren säljaren haft och använt den.
Jaha ok, sorry. Men det skulle vara bra att kunna se bilder på skadan."Jag kontaktar säljaren som säger att han inte sett någon skada och att han givetvis skulle informerat mig om han visste om skadan och att den dessutom inte är på ett känsligt ställe så det inte är någon fara!"
Ja allt är ju möjligt. Det kan också vara möjligt att säljaren visste om skadan och hoppades på att köparen inte skulle märka. Det enda jag menade var att chanserna är mycket större att säljaren orsakat skadan. Det behöver inte betyda att det är så.Det vet man ju inte, säljaren kan haft sin sadel fast och stilla. Köparen kan satt i en ny sadelstolpe i fel diameter. Exempelvis...
Jag tycker det är onödigt spekulera, vi vet att köparen köpt en tre år gammal cykel till halva nypriset och menar att säljaren efter cykeln var inspekterad, godkänd och betald gick iväg pga blivit tillkallad och insinuerar att detta kan varit en inövad scam-taktik.
Vad köparen tänkt göra / inspektera efter cykeln betaldes vet vi inte.
Skadans omfattning vet vi heller inte.
+1 vad för cykel? Aldrig sett någon med packning över sadelklämman ,men låter iofs som en bra idé ..Fram med bilder nu. Säljaren har ju antytt att skadan inte är kritisk för funktionen. Men vilka cyklar har en packning över sadelklämman som är så stor att den kan dölja en spricka?
Men om det sitter en sån på cykeln man köper så kollar man ju under när man köper cykeln.kan ju varit en sådan här som var monterad.
![]()
Jo, problemet uppstår när du inte vet om sprickan fanns där vid försäljningen och/eller det är en scam. Det är inte bara säljare som kan vara oärliga
Njo, men han kan ju - i teorin- sabba den av misstag när han kommit hem och tex installerat en för tunn stolpe. Allt händer.Självklart ett möjligt scenario, men vilken potentiell vinning har köparen i detta scenario? Åka 100mil för att köpa en cykel som tydligen var ganska dyr, för att sedan sabba den när han kommit hem och inleda en jobbig process med säljaren? Självklart kan den ju uppstått vid ändring av sadelhöjden och då står köparen i samma taskiga läge som säljaren, genom otur äger man en trasig sak som förmodligen tappat minst 50% av värdet.
Som 1:a ägare har man förhoppningsvis bättre möjligheter till hjälp från tillverkarhåll, att åtgärda felet är ju annars bara 3000-ish på egen hand eller genom försäkringsbolag. Men det obefintliga värdet på marknaden för en spräckt ram är ju inte så kul om man inte hade med den i kalkylen från början
Sadelstolpen är den som satt i när jag köpte cykeln, ramen kräver en ganska unik stolpe...Njo, men han kan ju - i teorin- sabba den av misstag när han kommit hem och tex installerat en för tunn stolpe. Allt händer.
Dra en bild på skadan och ladda upp.Sadelstolpen är den som satt i när jag köpte cykeln, ramen kräver en ganska unik stolpe...
Dvs en landsvägsram med ngn form av aero-stolpe.Sadelstolpen är den som satt i när jag köpte cykeln, ramen kräver en ganska unik stolpe...
Äsch. Felciterat. ?Dra en bild på skadan och ladda upp.
.
Sadelstolpen är den som satt i när jag köpte cykeln, ramen kräver en ganska unik stolpe...
Det där med att ts måste lyfta på en gummipackning för att komma åt sadelklämman har jag svårt att förstå.
Ser gärna bilder på det och på sprickan.
Så mycket lättare det blev att förstå med en bild??Visa bilaga 429343
Typ en sån. Dock utan spricka.
Det är ingen stor spricka det skyddet kan skymma och borde vara ganska lätt att kolla under vid besiktningen.Visa bilaga 429343
Typ en sån. Dock utan spricka.
Kan du ta bilder på sprickan och lägga upp de här? Gissar på att du jobbar/jobbat idag så du kunde inte ta bilder. Men har du inte tagit nån bild och visat säljaren vad det handlar om då när ni diskuterade det här?Sadelstolpen är den som satt i när jag köpte cykeln, ramen kräver en ganska unik stolpe...
Det är nog en väldigt liten del som får såna problem. Nån gång måste det ju hända. Har handlat hur mycket som helst begagnat utan problem.Sverige har blivit sjukt. Ska sluta handla begagnat.
Hoppas det löser sig.
När man handlar begagnat så måste man verkligen kolla att varan motsvarar ens förväntningar jämfört med butik då konsumentlagen skyddar dig till stor del.Sverige har blivit sjukt. Ska sluta handla begagnat.
Hoppas det löser sig.
Folk har väl varit lite onödigt aggro kanske. Mycket ocheckade känslor och för lite objektiv frågeställning för min smak över det hela.Det verkar som om han har försvunnit nu efter folk börjat fråga efter bilder.
Håller inte riktigt med. Tycker nivån har varit rätt lugn och att fråga efter bilder på skadan kan väl inte vara fel. Vad jag vet så är det bara en som kallat TS för nåt dumt.Folk har väl varit lite onödigt aggro kanske. Mycket ocheckade känslor och för lite objektiv frågeställning för min smak över det hela.
Ja men det är ju dock orelevant om du tycker att saker och ting ska ske såhär eller sådär.Håller inte riktigt med. Tycker nivån har varit rätt lugn och att fråga efter bilder på skadan kan väl inte vara fel. Vad jag vet så är det bara en som kallat TS för nåt dumt.
Men iof så ska ju allt lindas in i bomull och botas med rymdkramar nu för tiden.....
Skön kille.....Ja men det är ju dock orelevant om du tycker att saker och ting ska ske såhär eller sådär.
TS är uppenbart ganska upprörd och vänder sig hit för lite validering och "råd". Men nu tror jag inte att tråden gick som han ville. Varför skall han fortsätta bry sig om tråden? Så bara fram med vaselinet och börja smeka TS's ego om du vill ha bilder!
Det är precis som med han som köpte fels årsmodell. Alla vände sig emot honom och nu kommer vi aldrig veta hur rättstvisten går :(
TS kommer bara hamna i dåligt ljus om han bara slutar skriva, speciellt om han gör det just när folk frågat efter bilder. De flesta var nog på hans sida, och jag också. Men jag kommer ha svårt att tro på nånting han har sagt om han bara struntar i att svara mer. Han gör inte sig själv en tjänst genom att göra så.Ja men det är ju dock orelevant om du tycker att saker och ting ska ske såhär eller sådär.
TS är uppenbart ganska upprörd och vänder sig hit för lite validering och "råd". Men nu tror jag inte att tråden gick som han ville. Varför skall han fortsätta bry sig om tråden? Så bara fram med vaselinet och börja smeka TS's ego om du vill ha bilder!
Det är precis som med han som köpte fels årsmodell. Alla vände sig emot honom och nu kommer vi aldrig veta hur rättstvisten går :(
50% för en 3 år gammal cykel är normal prissättning. Man kan ju köpa en sprillans ny förra årets modell för runt 70% av nypriset. Om jag skulle betala 50% av nypriset för en 3år gammal mtb skulle jag förvänta mig att skicket ska vara väldigt bra. Definitivt inga ramsprickor. Vi vet inte vad det är för årsmodell heller. Om det är en 2017 så är modellen 4 år gammmal, vissa tänker inte på det.båda hade klantat sig faktiskt big time, sökte sedan efter gråterskor för problem som inte var något särskilt problem.
halva priset är dock inte ett premiumpris. det är eeh halva premiumpriset.
och däri ligger kanske problemet. köparen förväntar sig och kräver premium, men har inte varken betalat för det, eller gjort nödvändig basal egen insats för att hamna i dess närhet.
Ja och då ska man dra av 11% till50% för en 3 år gammal cykel är normal prissättning. Man kan ju köpa en sprillans ny förra årets modell för runt 70% av nypriset. Om jag skulle betala 50% av nypriset för en 3år gammal mtb skulle jag förvänta mig att skicket ska vara väldigt bra. Definitivt inga ramsprickor. Vi vet inte vad det är för årsmodell heller. Om det är en 2017 så är modellen 4 år gammmal, vissa tänker inte på det.