Varning! Gran i hängmattan, Skatås

Zorander

Aktiv medlem
Såg att det blåst ner en gran på stigen mellan härlanda tjärn och Skatås, även kallad för hängmattorna. Granen ligger i slutet av en backe 100m efter att man kör in från fotbollsplanen, härlanda tjärn. Kör försiktigt och glöm inte motorsågen vid nästa ride!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    343.7 KB · Besök: 17
Hade jag fått bestämma skulle jag byggt en ramp över trädet och byggt ett 10-15m hopp. Går lätt att komma upp i 45km/h i den backen.

Senast ändrad:
Kanske ska anordna en byggdag snart då och så får man se hur länge hoppet får stå. hundägarna kan väl köra agilityträning över hoppet, har hört att det är poppis nu

Segmentet kallas ju trots allt joyride. Finns ett step-up i början och då måste man jämna ut det med ett step-down.

Rattnalle sa:
BjornR sa:
Segmentet kallas ju trots allt joyride. Finns ett step-up i början och då måste man jämna ut det med ett step-down.
Är det ett sånt där Strava-namn?

Sådant stravanamn. Är ju bland de roligaste högfartssegmenten i gbg. Krävs inga bromsar om man inte tänker svänga mot till parkeringen :)

Senast ändrad:
BjornR sa:
Rattnalle sa:
BjornR sa:

Sådant stravanamn. Är ju bland de roligaste högfartssegmenten i gbg. Krävs inga bromsar om man inte tänker svänga mot till parkeringen :)
Det ifrågasätter jag inte. Jag har bara aldrig hört namnet. Det verkar finnas en massa namn på stigar på Strava som jag aldrig hört någon använda :)

Rattnalle sa:
BjornR sa:
Rattnalle sa:
BjornR sa:

Det ifrågasätter jag inte. Jag har bara aldrig hört namnet. Det verkar finnas en massa namn på stigar på Strava som jag aldrig hört någon använda :)

Små korta segment som oftast får specialnamn utöver det riktiga spåret för att markera att här är det skoj eller jobbigt/skoj uppför.

Grannen hade en grann gran men frun sa att den där furan på bilden ser mer ut som en tall.

Köp en ihopfällbar såg så fixar ni snart den där och ni slipper oroa er för att bli ertappad utan motorsågskörkort.

Cannondale jekyl 1000 sa:
Grannen hade en grann gran men frun sa att den där furan på bilden ser mer ut som en tall.

Köp en ihopfällbar såg så fixar ni snart den där och ni slipper oroa er för att bli ertappad utan motorsågskörkort.

Jag rekommenderar yxa, gränsfors.

Konkret sa:

Vem vill ha något som håller i 58 generationer och är tillverkat i Sverige?
Kan varmt rekomendera ett besök på yxfabriken i Gränsfors. Riktigt intressant.

Konkret sa:

Vem vill ha något som håller i 58 generationer och är tillverkat i Sverige?
Kan varmt rekomendera ett besök på yxfabriken i Gränsfors. Riktigt intressant.

Jag har en dröm med en stor vägg med yxor, bilor osv från gränsfors. Man borde köpa sig en yxa om året. Jag har varit så jävla nöjd med min.

I höstas renoverade jag och skaftade en gammal som jag fick av svärfar. riktigt kul.

Tillbaka
Topp