Varning - Rosebikes 2022

paracord

Medlem
Varning - Rosebikes 2022
Jag har en fin CX köpt av dom på den tiden Mats Ribacka gav support här. Då var de en mycket bra butik med suverän kundservice. Idag är det något helt annat. Den 23e december sändes ett paket tillbaka till dom för ca 4500kr. DHL bekräftar att det levererats med butiken själva verkar ha slarvat bort det så än har jag inte fått pengarna tillbaka. Idag frågar de efter vad det är jag har skickat tillbaka så de har tappat all kontroll.

Köper ni något därifrån som behöver returneras så har ni alltså minst en månad innan ens returen hanteras, därefter tillkommer ytterligare ganska många bankdagar. Förra gången fick jag påminna dom efter två veckor. Då hade något tekniskt fel skett så pengarna hade aldrig gått iväg.

Från min sida så har denna butik gjort sitt nu.

Varning - Rosebikes 2022
Hade en liknande upplevelse med bike24 i somras. Tog nästan två månader tills jag hade pengarna. paketet låg hos tyska dhl i två veckor innan det gick ut till bike24, sen hade de ledtid deluxe internt....

Varning - Rosebikes 2022
För mig brukar tyskarna sköta sig bra. Under senaste två åren har de, liksom andra, fått problem. Just returhanteringen verkar ha lägre prio.

Varning - Rosebikes 2022
Jag har en fin CX köpt av dom på den tiden Mats Ribacka gav support här. Då var de en mycket bra butik med suverän kundservice. Idag är det något helt annat. Den 23e december sändes ett paket tillbaka till dom för ca 4500kr. DHL bekräftar att det levererats med butiken själva verkar ha slarvat bort det så än har jag inte fått pengarna tillbaka. Idag frågar de efter vad det är jag har skickat tillbaka så de har tappat all kontroll.

Köper ni något därifrån som behöver returneras så har ni alltså minst en månad innan ens returen hanteras, därefter tillkommer ytterligare ganska många bankdagar. Förra gången fick jag påminna dom efter två veckor. Då hade något tekniskt fel skett så pengarna hade aldrig gått iväg.

Från min sida så har denna butik gjort sitt nu.
Har just handlat därifrån, beställ tisdag kväll, ligger för avhämtning nu fredag.
Jag ser hela min köphistorik åratal tillbaka när jag loggat in och Rose har alltid bekräftat köp med detaljerat svarsmejl. Det kan väl inte bara gälla mig?
Men visst är det krångligare efter att Rose övergivit den skandinaviska ( och engelska) marknaden.

Varning - Rosebikes 2022
Har också returer som jag ännu inte hört ett ljud om, men att utifrån det utfärda nån generell varning tycker jag är att ta i. Är inte särskilt orolig att de inte ska göra rätt för sig, har aldrig blivit blåst av dem.

Varning - Rosebikes 2022
Hade en liknande upplevelse med bike24 i somras. Tog nästan två månader tills jag hade pengarna. paketet låg hos tyska dhl i två veckor innan det gick ut till bike24, sen hade de ledtid deluxe internt....

Hos Bike24 tror jag att grejerna samlas ihop i Helsingborg innan dom skickas till Sverige. Det tar några veckor, men jag har aldrig behövt kontaktera Bike24 för att få mina pengar tillbaka de få gånger jag har skickat något tillbaka.

Tillbaka
Topp