Värsta backen för er?

Värsta backen för er?
Vilken är den värsta/jobbigaste/tyngsta backe uppför som ni vet om?

Min är nog starten vid Lida Loop. Samt en dubbel-backe hemma i Järfälla (Kallhälls-badet). Den i Kallhäll är kanske inte så brant men två jobbiga efter varann är inte det lättaste.

Värsta backen för er?
Trippelbacken på andra loopen av Kolmårdsbiken var det mest überjävliga jag varit med om. Den backen fick mig att hata min kropp och evigt förbanna arrangörerna. Det har aldrig hänt förut. Kolmårdsbiken är ett "big no-no" för mig efter det.

Värsta backen för er?
En gång spurtade jag uppför hammarbybacken på min helstela
svart/lilaflake Klein Adroit. Väl uppe så svimmade jag och
slog i läppen med blodigt resultat.

Det var på den tiden jag åt massor av efedrin för att orka
äta ännu mer efedrin.

Värsta backen för er?
Newsboy skrev:
-------------------------------------------------------
> En gång spurtade jag uppför hammarbybacken på
> min helstela
> svart/lilaflake Klein Adroit. Väl uppe så
> svimmade jag och
> slog i läppen med blodigt resultat.
>
> Det var på den tiden jag åt massor av efedrin
> för att orka
> äta ännu mer efedrin.

Hohojaja, det kommer jag ihåg. Såg skumt ut.

Värsta backen för er?
Backen strax innan Sånga-Säby konferens på hofvets standardrunda på Ekerö, ser inte så mycket ut för världen men kostar på.../J :)

Värsta backen för er?
Är nog backen ner från pico de las nives ner till Ingenio, ovetandes om att de tydligen var 24% bitvis.
(fast vi åkte inte upp hela)

Senast redigerad av en moderator:
Värsta backen för er?
Joakim "iki Lajnen" Eriksson skrev:
-------------------------------------------------------
> Vilken är den värsta/jobbigaste/tyngsta backe
> uppför som ni vet om?

image077.jpg

Khardong La, 5603 m ö h

Värsta backen för er?
Sista backen i tre-backkombinationen i markaspåret i Örebro. Är ett helvete. Igår var vi ute och drilla den, men jag var tamef*n 1 meter ifrån att klara den helatiden. Brant, stenig och jävlig.

Värsta backen för er?
Grosse Scheidegg, från Meiringen till Grindelwald, Schweiz.

gr-scheidegg.jpg ht=544

Här är nog den värsta hitills på Gamla E4:an mellan Uppsala-Märsta, strax före Märsta.

Värsta backen för er?
Området runt Langkofel i Italien bjuder på mängder av goa backar. Inte nog med att det är idiotbrant och långt, där är ju så syrefattigt också. Man bara flåsar, men det händer inget. Upp till Hahnenkamm i Kitzbühel, Österrike är inte heller direkt lättrampat. Man får dock valuta för pengarna när man nått toppen o ska ner:-). Man får se upp så man inte kör bromsarna för varma. På bara några sekunder är man uppe i 70km/h (känns lite lattjo på feldoserade grus-serpentinvägar med stup på ena sidan)

Värsta backen för er?
Har nog inte råkat ut för den ännu. Kravet är väl att den är cyklingsbar? Däremot har man råkat ut för flera backar där man blivit tvungen att kliva av, pga stenar eller så. Lvg funkar alltid, men på mtb råkar man ut för hinder...oftast i alla fall.

Tillbaka
Topp