Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är man i området så är Skogsliden kort men fin, 15hm på 80 meter, dvs 18/19%. Börjar med en 90°-sväng så man tvingas starta med låg fart.
Kanske är en helt annan grej att klättra långsamt på MTB, men det där är väl inte mycket till backe?Förstår att denna tråd främst fokuserar på asfaltsvägar men brukar springa och cykla denna backe. Första hundra metrarna är det asfalt, resten har varit asfalt men som nu är rätt trasig på sina ställen, dock inga problem med en gravel-hoj.
Ca 650m lång och ca 50hm
Visa bilaga 682134
Finns google streetview av hela backen. https://maps.app.goo.gl/rwYKGrDggEt8tysK6
Den har historia i happykretsar! ? https://happyride.se/forum/threads/...-anmaelda-6-taevlingsvarv-och-mini-rr.837346/Kanske är en helt annan grej att klättra långsamt på MTB, men det där är väl inte mycket till backe?
Nej kanske inte, visste inte exakt vilken typ av träning man var ute efter när backar efterfrågades, ville bara tipsa om en halvlång ganska centralt i Sthlm.Kanske är en helt annan grej att klättra långsamt på MTB, men det där är väl inte mycket till backe?
Eller det kanske är mycket, vet inte mycket om sånt.Nej kanske inte, visste inte exakt vilken typ av träning man var ute efter när backar efterfrågades, ville bara tipsa om en halvlång ganska centralt i Sthlm.
Stämmer bra, där fick jag lära mig "start i backe" med manuell låda inför uppkörningen.Är man i området så är Skogsliden kort men fin, 15hm på 80 meter, dvs 18/19%. Börjar med en 90°-sväng så man tvingas starta med låg fart.
Visa bilaga 682130
Min tolkning:Nej kanske inte, visste inte exakt vilken typ av träning man var ute efter när backar efterfrågades, ville bara tipsa om en halvlång ganska centralt i Sthlm.
Då ber jag om ursäkt och kan ta bort mitt inlägg om det vilseleder er. Är som sagt inte asfalt hela vägen så de kvalar inte in.Min tolkning:
Tråden startade väl om lite med inlägg 77 och där är det ju branta asfalterade backar som efterfrågas.
I trådens första inlägg nämns förvisso backträning men det hela preciseras sen till att TS söker Stockholms högsta och brantaste backe.
Alltså, jag skrev bara min tolkning. Hävdar absolut inte att det är någon absolut sanning. Är möjligt att andra har andra tolkningar.Då ber jag om ursäkt och kan ta bort mitt inlägg om det vilseleder er. Är som sagt inte asfalt hela vägen så de kvalar inte in.