Vart köpa "sprutor" för lower leg olje injektion?

JesperA

Aktiv medlem
Tjohoj!

Har alltid köpt sådana här sprutor från lokala Apoteket men nu hade alla jävla drogmissbrukare köpt så många att Apoteket här inte längre har dom i sitt fria/allmänna sortiment. Så vart köper man dessa nu någonstans? Har undvikit att köpa från cykelbutiker då dessa där kostar mellan 50-100kr jämfört med Apotekets typ 5kr st.

Så, vad finns det för substitut affärer?

emerald_-_range_w-o_needle_original_1_1.jpg

Valhalla_ sa:
Biltema har en i sitt mc sortiment
Hittade inte på deras hemsida, jag kanske letade för dåligt, får titta in i butiken senare idag & se vad dom har.

Örjan Lax sa:
Tack, det var ju ett rätt vettigt utbud så där kan jag köpa på mig ett storpack MEN; en dum fråga: alla som säljer medicinska & sjukvårds relaterade grejer, dom är inte uppkopplade till något gemensamt register? Tänkte eftersom mitt apotek numera satt sprutorna som varning för misstänkt drogbruk så jag skulle väl inte hamna i något register? Är 99.99% säker på att svaret är "Nej" men tänkte bara dubbelkolla ifall någon vet

JesperA sa:
Tack, det var ju ett rätt vettigt utbud så där kan jag köpa på mig ett storpack MEN; en dum fråga: alla som säljer medicinska & sjukvårds relaterade grejer, dom är inte uppkopplade till något gemensamt register? Tänkte eftersom mitt apotek numera satt sprutorna som varning för misstänkt drogbruk så jag skulle väl inte hamna i något register? Är 99.99% säker på att svaret är "Nej" men tänkte bara dubbelkolla ifall någon vet

Nix är rätt svar. Däremot ska en butik förvissa sig om att sprutorna inte ska användas till tjack eller doping innan de säljer. Det är väl på den punkten ditt apotek har ledsnat och slutat sälja helt.

Har handlat på med24 och det var smidigt!

Jag har gjort av med typ fem sprutor sen jag började cykla. Slänger du den varje gång eller nåt liknande dumt och onödigt?

Rattnalle sa:
Jag har gjort av med typ fem sprutor sen jag började cykla. Slänger du den varje gång eller nåt liknande dumt och onödigt?
Nej, men nu när min spruta gjort sitt så behövde jag en ny & blev nekad av apoteket, därav nytt ställe att handla på

Jag köper mina hos vetrinären. Fick en tio stycken eller så gratis sist jag var dit och vaccinerade katten.

Tycker också det är ett löjligt stort gissel att behöva jaga rätt på sådana.

En och annan gång har jag fått pyttesmå på apoteket (tillsammans med många många förmaningar om att jag som privatperson inte borde ha sådana), och vår veterinär har inga att ge ut.

Har jagat rätt på ett par 50ml på ebay, med slangfäste, vilket jag tycker är lagom för både gaffelservice och luftande av bromsar.

Men, jag tycker det är svårt att få dom att hålla. Gummit på pistongen sväller efter kontakt med diverse oljor.
Finns det något knep för att få dom att hålla längre, eller är det så att dom man får om man är tjenis med veterinärer håller bättre?

Målarbutiker brukar ha för att suga ut bubblor i tapet för amatörer. Som tidigare sagt går det bra att beställa över nätet utomlandsifrån annars.

Zoo-butiker med lite veterinär-sortiment (typ stora zoo-varuhus) har också sådana här sprutor. Kostar 10-20kr om man tycker det är jobbigt att be om gratis-sprutor.

Köpte på apoteket. En påse 10 st 60 ml. Mycket bra att ha, två till bromsolja, en till Fox gold oil, och den bästa en till Gucka, bara spruta direkt genom ventilen. Modifierade en ihålig spets. Köpte 10 meter akvarieslang till, 100 kr. Nu går allt arbete lättare hemma i verkstaden.

Tillbaka
Topp