Vart köper man skruv?

xyz-saft

Aktiv medlem
Vart köper man skruv?
Hej,

Nu är det så att jag behöver lite skruv. Helst vill jag handla i "lösvikt" och i butik i Göteborg, men det går bra att beställa på internet med. Jag var på skruvcenter idag men dom verkade ha stängt igen så ingen lycka där. Inte heller Hornbach hade det jag behöver.

Det jag först och främst är ute efter är M3 10mm. Dom ska vara till en cykellampa så rostfria eller nått åt det hållet bör dom ju vara.

Tack på förhand.

Vart köper man skruv?
Järnia ska kollas upp.

Jag är inte så bra på skruv själv, så jag behöver egentligen prata med en snäll expedit som kan peka på vad jag ska ha. Därför vill jag helst handla i fysisk butik. Men har vi nån skruvmeister här på forumet som kan berätta det så är det ju inga problem att ringa och beställa om dom är snälla och skickar.

Vart köper man skruv?
Hmm, det verkar vara 5,5mm yttermått som är standard på M3-mutter. Var hittar man en blocknyckel i den storleken tro?

Edit: fanns visst på Biltema! 11-2205, 16,90kr!

Senast redigerad av en moderator:
Vart köper man skruv?
www.skruvexperten.se har ett rejält sortiment och det har funkat felfritt de gånger vi beställt genom dem. Många olika typer av skruv, passar nog de flesta behov.

Mvh

Vart köper man skruv?
mescon skrev:
-------------------------------------------------------
> www.skruvexperten.se har ett rejält sortiment och
> det har funkat felfritt de gånger vi beställt
> genom dem. Många olika typer av skruv, passar nog
> de flesta behov.
>
> Mvh

Smygreklam?

Vart köper man skruv?
Olika sorters skruvar:

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    94.6 KB · Besök: 1,330
Vart köper man skruv?
Rompa skrev:
> Olika sorters skruvar:

Du råkar inte ha en bild med högre upplösning? Grymt rolig! :)

Vart köper man skruv?
Rompa skrev:
> Olika sorters skruvar:

Haha!! Klockren, var beställer man??

Ett alternativ som jag såg igår på film "Transformium" (den metall som Transformers är uppbyggda av, kommer snart på Alibaba)

Vart köper man skruv?
Vart köper man skruv?
Min erfarenhet är att Hornbach har bäst utbud samt otroligt bra pris på skruv, brickor, och mängder av olika sorter. Allt köps på lösvikt och man får själv plocka. Järnia som nämns har sanslösa priser i jämförelse, även Bauhaus är riktigt dyra på detta. Vi snackar typ 50kr istället för 400kr.

Vart köper man skruv?
Jag hade ingen aning om att Kindstrands/Järnia var dyra. Tvärtom brukar man stå där med en liten påse skruv till skärmmontering el dyl och skämmas lite när de ”det blir...enåtrettiosju” och man står och klappar på fickorna och stammar fram ett ”tar ni...kort?” (varpå man snabbt som attans lägger till ett tiopack batterier, ett reflexband och en Gott&Blandat för samvetet). Älskar det! Göteborgs bästa affär!

Vart köper man skruv?
Singular sa:
Jag hade ingen aning om att Kindstrands/Järnia var dyra. Tvärtom brukar man stå där med en liten påse skruv till skärmmontering el dyl och skämmas lite när de ”det blir...enåtrettiosju” och man står och klappar på fickorna och stammar fram ett ”tar ni...kort?” (varpå man snabbt som attans lägger till ett tiopack batterier, ett reflexband och en Gott&Blandat för samvetet). Älskar det! Göteborgs bästa affär!

Sånt blir ju billigt vart du än köper typ, är ju när det är mycket man ska ha det spelar roll. Jag behövde ha typ nästan 1kg prylar till ett projekt, då springer det iväg.

Tillbaka
Topp