Vart ska gruppen ta vägen?

Bellyboy

Aktiv medlem
Vart ska gruppen ta vägen?
När första snön föll bestämde jag mig för att plocka isär min Topstone AL. Varför? Jo, för att jag har gått hemma i sju månader. Har blivit rastlös/tokig och trött på ramen därför ska den bytas ut till våren.
Så vart ska gruppen ta vägen?
Tanken är att Ultegra gruppen tillsammans med Zipp hjulen ska rulla landsväg. Då ser jag helst att bakväxel byts ut mot en med kortare cage, mindre kassett och nytt vevparti. Alternativt behålla befintlig bakväxel med clutch, 11/34 kassett och byter ut 44t klingan mot en dubbel från Easton. Bättre för plånboken men tråkigare.

Till det andra dilemmat.

Har en campa grupp på en cykel som står ute vid sommarhuset som lockar att användas till ett grusprojekt som involverar mekaniska skivbromsar samt Easton vevarna som 2x. Bakväxeln kan ta ett 11/32 kassett vilket borde lira med 46/30?

Eller flytta över den gruppen till en ny ram och njuta av en trevlig landsvägscykel med fälgbromsar. Mumma!

Hur som helst ska båda ramarna säljas och jag vill ha två cyklar för två olika syften. Zipp hjulen gillar jag men vill inte enbart rulla grus på dom och campa gruppen vill jag få större användning utav. När vi är ute på landet dricker jag mest öl och grillar ändå så den kan få komma hem.

Mvh

Tillbaka
Topp