Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du tillhör nog inte kategorin återfallsförbrytare eller blandmissbrukare helt enkelt.Jag kan inte minnas att någon som köpt beg cykel av mig frågat efter kvitto trots att jag skrivit i annonsen att det finns… Har troligen med typiskt svenskt utseende och träff vid min egen villa att göra, men ändå…
Länk på samma sida om stöld av cyklar på balkong: https://www.expressen.se/kvallsposten/cyklar-for-60-000-stulna-pa-balkong/
Kungamord!Vilka brott är polisen minst dåliga på att klara upp?
Avbrott för paus?Vilka brott är polisen minst dåliga på att klara upp?
Vilka brott är polisen minst dåliga på att klara upp?
Statsministermord någon ???Kungamord!
Du tillhör nog inte kategorin återfallsförbrytare eller blandmissbrukare helt enkelt.
För ett par år sedan var det någon som lämnade till rumänska blocket (motsvarande). Det fanns en del cyklar som bara såldes som ny i Sverige till salu... Även en stulen cykel dom TS letade efter
Det här är sista utvägen för mig i det här landet, ett gated community. Ensamt men fortfarande med cyklarna kvar.
Visa bilaga 534102
Den var låg. Misstänker starkt att bilden är arrangerad av sds-fotografen.Vilken säljande bild, fyra poliser som står och tittar på en och samma cykel. Effektivt polisarbete.
Polisen som kliver på cyklarna - dåligt, så gör man inte. Men jag håller med handlaren som tycker att det borde finnas ett register att söka i där alla stulna cyklar finns med och även att det är inte rimligt att han skall ägna hur mycket tid som helst för att kolla upp cyklar som har ett värde på några hundralappar.
Sen undrar man, en polispatrull som ägnat flera timmar och bara hunnit med att kolla fem cyklar i affären.
"Gillra fällor", är det samma som "brottsprovokation"? Känns inte som att det är riktigt samma sak.Dags för del 8
![]()
Sofia, 24, hittade själv sin stulna cykel: ”Kände mig som en riktig detektiv”
Polisen får inte gillra fällor för hälare – men Sofia får.www.sydsvenskan.se
Någon som har tips på en typ batteridriven kamera till förråd? :)
Övriga nattklubbar uppskattade inte detta men stan var stor nog för oss alla.
"Gillra fällor", är det samma som "brottsprovokation"? Känns inte som att det är riktigt samma sak.
Detta var i världsmetropolen Kalmar på 90-talet. Då hade vi nattklubb för 600+ gäster. Numer finns inget kvar (möjligtvis en mindre Pub).Beror väl på vilken stad iofs. De två äldsta studentstäderna är ju ökänt tråkiga att leva i strax efter att studentlegget har slutat gälla…
En parallell företeelse som kanske följer liknande mönster, katalysatorstölderna! Som toyotaägare blir man ju lite orolig. Hoppas mina är för gamla för att vara intressanta.
Vi Bilägare: Stölder av katalysatorer fortsätter öka – Toyota är favoriten.
![]()
Bilmodellen som drabbas hårdast av stöldtrenden
Toyota sticker ut – kostade bilägarna 150 miljoner.www.vibilagare.se
Låter ju inte sådär jättepundigt. Men, men, det är säkert Janne Pära som försöker få ihop till en pava Rosita. Känns ju bättre att tänka så. Mycket läskigare att tänka att vi inte har kontroll över vare sig gränser eller organiserad brottslighet.Dottern blev av med katen på sin Prius för någon vecka sedan. Enligt en artikel i dagens Sydsvenskan är äldre Prius särskilt utsatta av två skäl, dels att katen sitter enkelt tillgänglig dels innehåller just de kater särskilt höga halter av eftertraktade ädelmetaller.
Men det finns ju även annat stöldbegärligt
![]()
Inbrott i lastbil – dammsugare stulna
Uppgifter om att tjuvarna kapat dörrarna till släpet.www.sydsvenskan.se
Jag tror att du inte alls vill bo där mer än en kort tid så länge du inte är gammal pensionär. Jag bodde sådär ett par månader och precis allt är föbjudet, och skyltar på hela området som påminner om det.
En liten bifråga: Är det ok att "citera" en hel artikel i ett internetforum? Tänker på upphovsrätt och dyl.Del 9, Köpenhamn
![]()
Anna-Sofie på Vesterbro: Livet stannar utan lådcykeln
Över hundratusen cykelstölder i Köpenhamn, rekordfå anmäls.www.sydsvenskan.se
Ska försöka komplettera med hela artikeln senare om betalvägg.
En liten bifråga: Är det ok att "citera" en hel artikel i ett internetforum? Tänker på upphovsrätt och dyl.
Mod lär ju veta och ännu har inga sådana postningar tagits bort vad jag vet.Det kan man ju undra. Det är iaf mina bilder.
Mod lär ju veta och ännu har inga sådana postningar tagits bort vad jag vet.