Väte-cykel

Stevie DeVille

Aktiv medlem
Väte-cykel
Såg precis en dokumentär om planeten jupiter. Där talades det om vad Jupiters kärna består av egentligen. Det konstaterades att väte under extremt höga tryck kan forma en metallstruktur. Frågan uppstår ju då genast; Väte är ju lätt, så varför har ingen byggt en cykel av det? Allt man behöver är tydligen 129 lasrar riktade mot en punkt där man placerat lite väte, sen är saken biff.

Kanske kan va nåt för Chrobins nästa projekt?

Väte-cykel
men om jag inte misstar mig så försöker man ju skapa nukleär fusion med just väte och lasrar. att få väte att bli helium och därmed få oändligt med energi. hur det ska bli metall verkar konstigt. eller egentligen inte men att göra det själv är det. när vår sol börjar göra järn är det kört. järn är cancer för solen, den sväller upp sväljer allt fram till planeten mars för att sedan implodera. men om du lyckas göra en cykel av det så säg till..

annars är http://www.bikeradar.com/news/article/airbike-nylon-bicycle-first-look-29615 kanske nått att ha

Senast redigerad av en moderator:
Väte-cykel
Stevie DeVille skrev:
-------------------------------------------------------
> Kaves: Jag tror att du blandar ihop nukleär
> fusion med muffad landsvägsram. Det är muffade
> landsvägsramar man försöker skapa med 129
> lasrar och lite väte.

okej, mybad. så 129st gröna ögonförstörare tillverkar en asgrym konto ruinerare å potentiell skilsmässo skapare då barnens sparkonto rök?

Tillbaka
Topp